Hallo, ben benieuwd of er lotgenoten zijn met pleuritis?

10-10-2013 om 14:30 uur

Sinds16 sept weet ik dat de pijn welke ik heb van pleuritis (longvlies/borstvliesontsteking) afkomstig is, van huisartsenpost naar Seh en allerlei onderzoeken gehad. Kan iemand mij vertellen hoelang dit gaat duren. Duurt nu al 3,5 week, het ging al wat beter maar sinds maandag weer pijn onder linker borst en in mijn zij ( steken)eerder zat de pijn hoger. Misschien te veel gedaan? Ik ben benieuwd hoe lang dit kan gaan duren. ik ben zo iemand die weer snel aan de slag gaat, zeker met 2 kinderen en huishouden moet je wel. Maar wordt nu echt door mijn lijf teruggefloten en daar wil ik als het kan toch naar luisteren. Iemand tips/advies? Ik hoor graag van jullie,

Bedankt voor het lezen, groetjes Yvette

Login of registreer om te reageren
10-10-2013 om 18:29 uur

Welkom Yvette :W

Ik kan je helaas niet zeggen hoe lang het gaat duren.

Login of registreer om te reageren
13-10-2013 om 16:18 uur

Hoi Suusje, ben je er wel mee bekend? Misschien helpt het als ik ergens anders op deze site de vraag stel?

Login of registreer om te reageren
22-10-2013 om 16:45 uur
Reactie op Spyvet

Hoi Suusje, ben je er wel mee bekend? Misschien helpt het als ik ergens anders op deze site de vraag stel?

Niet tot in detail, maar als je het heel graag van een deskundige hoort kun je het aan een arts vragen (thuis op het forum of aan je eigen arts).
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van hoe snel je op ontstekingsremmers of antibiotica reageert en hoe ernstig je het hebt.

Login of registreer om te reageren
13-10-2013 om 16:30 uur

Is er iemand van jullie bekend met pleuritis? Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren, hoe lang het kan gaan duren? Ik hoop dat iemand mij aan informatie kan helpen.  ;)
4 weken geleden werd mij bekend dat ik dit heb, ik heb nog steeds pijn en de pijn verschuift van plek.
Moet ik nu rustig aan doen? de Longarts zeg dat je alles mag doen, maar wat als je pijn hebt.
Ik heb het idee dat als ik teveel doe ik meer pijn krijg. Waar doe ik goed aan? Als de pijn weer opspeelt gaat ademhalen ook moeizamer(kortademig).

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.

Login of registreer om te reageren
22-10-2013 om 20:36 uur

Ik ben er wel mee bekend maar hoop ervaringen van anderen met pleuritis  :)

Login of registreer om te reageren