ervaringen met geactiveerde zuurstof therapie

20-08-2013 om 12:05 uur

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een vraag namens mijn vader. Hij heeft COPD cold 4. in het ziekenhuis hebben ze hem medegedeeld dat er voor hem niets meer is te doen dan alleen het dragelijk maken.

We zijn op internet op geactiveerde zuurstof therapie gekomen miijn vraag of dit inderdaad een goede werking heeft. Ik heb begepen dat dit onder de alternatieve geneeskunde valt en dit in nederland nog niet medische onderbouwd is. Zijn er ervaringen met het volgen van de geactiveerde zuurstogtherapie.
Hij heeft een afspraak staan bij de longarts maar ben heel erg benieuwd naar de ervaringen voordat we naar de longarts geen.

Met vriendelijke groet

edwin

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
21-08-2013 om 10:04 uur

Hier is geen bewijs voor. Studies met deze vorm zijn ook nooit gedaan bij mensen met ernstig COPD.
Het zuivert overigens alleen de zuurstof zegt men en levert niet een hogere concentratie van zuurstof in de inademingslucht.
Verder is het goed te weten dat bij een COPD het grote probleem veelal niet het zuurstoftekort is, maar het onvermogen om het koolzuur af te blazen. Ik zou het zelf mensen niet adviseren, maar het staat een ieder vrij het aan te schaffen.

groet, Peter MB van Tilburg.

Login of registreer om te reageren