Barbecuebrief schiet buurt Zwolle in verkeerde keelgat

01-08-2013 om 19:51 uur

ZWOLLE - Woest zijn ze in de Zwolse Indische Buurt. Belachelijk is het woord dat je nu overal op straat hoort.De bewoners van de volkswijk mogen per vandaag namelijk niet meer barbecueën of een vuurkorf laten branden.

Pas als hun buren vooraf zijn ingelicht en ja tegen de stookactiviteiten hebben gezegd mag de karbonade en hamburger het open vuur op in deze Zwolse wijk.

De maatregel, die per brief is aangekondigd wordt in de gaten gehouden door het gebiedsbeheersteam, waarin onder meer de politie, gemeente en welzijnsorganisatie Travers samenwerken.

Voor zover bekend is deze maatregel alleen voor de Indische Buurt uitgevaardigd. De 'barbecuebrief' is de Indische Buurt in het verkeerde keelgat geschoten. "Ik heb wethouder René de Heer een tweetje gestuurd of we dan bij hem in de tuin mogen barbecueën", zegt Hans Albers die aan de Sumatrastraat woont. Hij heeft de barbecue nog in de schuur staan. "Maar als ik hem in mijn eigen tuin aan wil steken, dan hoef ik toch zeker niet eerst aan de hele wijk toestemming te vragen?" Albers wijst bovendien op de modus operandus in de Zwolse volksbuurt. "Als je last van je buurman hebt, roep je over de schutting dat het mooi is geweest. Dan is het meteen geregeld."

De gemeente kreeg andere signalen. Volgens een woordvoerder is niet iedereen even mondig en heeft het gebiedsbeheersteam geconstateerd dat het met vuurkorven op de openbare weg de afgelopen weken regelmatig fout ging.

http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.3938487.1375282351!/image/image.jpg_gen/derivatives/fixed_width_500/image-3938487.jpg

bron

Login of registreer om te reageren
01-08-2013 om 20:22 uur

En terecht! Tenminste, zeker als er signalen zijn en het gaat om massaal BBQ'en op straat. Men kan nu ook beseffen dat er kennelijk mensen zijn die hier last van hebben.

Login of registreer om te reageren