augustus 2013 - controle bij huisarts

31-07-2013 om 09:17 uur

Controle bij huisarts.

Veel longpatiënten worden door de huisarts periodiek opgeroepen om zich te laten controleren.
Hoe vaak je voor controle moet komen hangt o.a. af van de mate waarin je last hebt van je longziekte.
Is de longziekte onder controle, dan is het belangrijk dat de behandelaar toch tenminste één keer per jaar samen met je kijkt of de medicijnen nog voldoende helpen. Laat gelijk even controleren of je nog  op de juiste manier inhaleert.
Met een persoonlijk zorgplan wordt meer duidelijk over de behandeling van je longziekte. In de patiënten versie van de zorgstandaarden staat waar goede zorg aan moet voldoen. Je kunt deze gratis aanvragen bij het Longfonds via longfonds.nl/bestellen.

Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de controle bij de huisarts?

Login of registreer om te reageren
31-07-2013 om 15:08 uur

Ik kom 2x maal per jaar bij mijn huisarts voor controle.

    gr.Marloeke. :W

Login of registreer om te reageren
31-07-2013 om 17:06 uur

ik 2 maal per jaar la , eigenlijk vertelde mij nog nooit iemand hoe ik 'puffen' moet!!
ik veronderstel dat ik het juist doe , volgende keer toch is vragen  ;D

Login of registreer om te reageren
31-07-2013 om 17:33 uur
Reactie op hildje

ik 2 maal per jaar la , eigenlijk vertelde mij nog nooit iemand hoe ik 'puffen' moet!!
ik veronderstel dat ik het juist doe , volgende keer toch is vragen  ;D

Je kan het de apotheek vragen of je het goed doet.
Het is wel belangrijk om het goed te doen, uit onderzoek komt naar voren dat ontzettend veel patienten niet goed puffen en dus meer medicatie nodig hebben dan eigenlijk nodig is......

en, een filmpje is leuk, maar dan kijkt nog niemand mee of jij t goed doet!

Login of registreer om te reageren
31-07-2013 om 18:11 uur
Reactie op emsepems

Je kan het de apotheek vragen of je het goed doet.
Het is wel belangrijk om het goed te doen, uit onderzoek komt naar voren dat ontzettend veel patienten niet goed puffen en dus meer medicatie nodig hebben dan eigenlijk nodig is......

en, een filmpje is leuk, maar dan kijkt nog niemand mee of jij t goed doet!

klopt , maar kdoe het toch idd zo  *) *)

Login of registreer om te reageren
31-07-2013 om 17:29 uur

Voor mijn longen ga ik minimaal 2x per jaar naar de longarts. Ligt er een beetje aan hoe goed of slecht het gaat.

Login of registreer om te reageren
14-08-2013 om 09:12 uur

seretide ,, kdoe het juist , heb er op gelet , waarom zit er dan toch poeder op mijn tong??

Login of registreer om te reageren
14-08-2013 om 13:38 uur

Volgens mij heb je met een Diskus altijd poeder in je mond, ook al inhaleer je goed. Ik had het ook altijd, toen ik er nog één gebruikte.

Login of registreer om te reageren
14-08-2013 om 15:09 uur
Reactie op Daantje

Volgens mij heb je met een Diskus altijd poeder in je mond, ook al inhaleer je goed. Ik had het ook altijd, toen ik er nog één gebruikte.

dank daantje voor je antwoord  *)

Login of registreer om te reageren