Naar de bedrijfsarts

05-07-2013 om 21:34 uur

Hallo,
Ik werk als reclasseringswerker. Dat betekent dat ik veel schrijf- en computerwerk doe. Gesprekken met clienten op ons kantoor.
Ik heb sinds 2 jaar astma en ben nog een beetje aan het ontdekken wat dat voor mij inhoudt.
In goeden doen ( met 2x dgs Foradil en 2x dgs flixotide) kan ik veel en doe ik veel.( sporten, fietsen, hardlopen). Ik heb ong 2 x per jaar klachten, afgelopen weken was het weer raak. Ik heb geen echte 'aanvallen' maar sluipendenderwijs voel ik me vermoeider, heser en benauwder. Het duurt een paar dagen (2 weken) voordat ik in de gaten heb wat er aan de hand is.
Ik heb een kuur prednison gekregen. Nu wil mijn leidinggevende dat ik in gesprek ga met de bedrijfsarts, om te voorkomen dat ik te lang doorloop met de klachten. En dat terwijl ik voor mezelf vond dat ik de boel redelijk heb aangepakt.
Ik heb geen bezwaar tegen een bezoekje aan de bedrijfsarts, maar ik vraag mij serieus af wat voor meerwaarde deze kan hebben. Wat vinden jullie?

Login of registreer om te reageren
06-07-2013 om 08:20 uur

Durkje,

De bedrijfsarts kan samen met jou kijken waar het mis gaat op je werk of thuis.
Je geeft zelf aan dat niet door heb dat je last heb van je astma.

Ik denk dat je leidinggevende alleen maar wil voorkomen dat je gaat uitvallen en preventief te werk gaat.

ben je al een longverpleegkundige ( praktijkverpleegkundige )geweest om dit bespreken hoe dit te voorkomen? ( hoe leer ik luisteren naar mijn lichaam? )

groetjes en succes
petra

Login of registreer om te reageren
06-07-2013 om 21:57 uur

Dank je voor je reactie. Na anderhalf jaar bij de longarts ( en long verpleegkundige) gelopen te hebben ben ik nu weer gewoon bij de HA onder controle. Ik heb er helemaal geen bezwaar tegen om met de bedrijfsarts te gaan praten en eerlijk gezegd zou ik het heel fijn vinden als ik antwoorden kan krijgen over het herkennen van aanvallen en wanneer in te grijpen. Deze thema's zijn natuurlijk ook bij de LA te sprake gekomen.

Ik ben heel benieuwd, zal het nog wel even laten weten...

Groetjes,
Durkje

Login of registreer om te reageren