Juli 2013 - Bewaar jij je medicijnen op de juiste manier?

01-07-2013 om 09:51 uur

Bewaar jij je medicijnen op de juiste manier?  En hoe doe je dat als je bijvoorbeeld op vakantie gaat naar een warm land?

Een goede bewaarplaats voor de meeste medicijnen is een droge kast waar het niet warmer wordt dan 25°C. Ook bij een hittegolf blijven je medicijnen hierin meestal wel goed. Zo’n kast is prima als er geen speciaal bewaaradvies op de verpakking staat. De badkamer is geen goede plek voor medicijnen: het is daar te vochtig.

Het kan warm zijn onderweg naar uw vakantieadres.
Bewaar medicijnen niet tegen je lichaam aan, niet in een broekzak bijvoorbeeld. Maar in een (koel)tas.

Hebben jullie nog tips?

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 11:59 uur

Van de Foster en Foradil bewaar ik mijn voorraad in de koelkast, de puffers die ik in gebruik heb, bewaar ik wel bij kamertemperatuur maar dan zijn ze maximaal drie maanden houdbaar. Al mijn andere medicatie (Spiriva, Singulair, Aerius, Nasonex, Prednison, Stediril, Ventolin, Atrovent) bewaar ik in een la in het dressoir in de woonkamer en de puffers en strips die ik in gebruik heb liggen in mijn slaapkamer.

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 12:05 uur

B12 en foradil ligt in de koelkast, de rest allemal in mijn slaapkamerkast.
op vakantie is er nooit een probleem, ik ga nooit naar de landen waar het ontzettend warm is. ga liever in t voorjaar najaar naar de oceaan  ;)

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 17:00 uur

Hier is de temperatuur het hele jaar boven de 25 graden, maar bij de apotheek krijgen we niet echt ander bewaaradvies dan in NL.
Ik bewaar dus mijn voorraad medicijnen in een kast in de (open) keuken.
Medicijnen die ik in gebruik heb, liggen in de badkamer.

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 17:06 uur

Alles zit in grote toiletzak die in badkamer staat of elders afhankelijk van waar ik me bevind.
Mijn noodpuffer zit wel altijd in mijn broekzak want dan heb ik die altijd bij me.
De rest wordt bij ons wel in de badkamer (lees balzaal) bewaard :)

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 22:53 uur

In een mand onder de gootsteen in een keukenkastje:-)

Login of registreer om te reageren
02-07-2013 om 15:00 uur

Oeps... alles ligt in de badkamer! Nu moet ik zeggen dat het daar niet heel vochtig is (na het douchen zijn de spiegels niet beslagen). Maar misschien moet ik de voorraad toch eens ergens anders leggen. Het is wel het koelste plekje in huis... bedankt voor de tips!

Login of registreer om te reageren
26-07-2013 om 14:28 uur

Alles ligt in 2 manden in een la op onze slaapkamer, muv atimos, die ligt in de koelkast. Iedere zondagavond zet ik m'n tablet-medicijnen uit. Dat doosje bewaar ik in een keukenkast. De atimos, alvesco en spiriva bewaar ik in een etui die ik echt overal mee naar toe neem.

Login of registreer om te reageren
26-07-2013 om 14:33 uur

Misschien een aanvullende vraag.
Inmiddels heb ik s morgens en s avonds een aantal pillen en pufjes.
De pillen zet ik smorgens uit in bakjes, een bakje voor s morgens en een bakje voor s avonds.
Helaas kan dat niet voor de pufjes.
Dus:
Hoe zorg jij dat je ze noet vergeet op een drukke ochtend, of s avonds als je doodmoe bent?

Login of registreer om te reageren
26-07-2013 om 14:35 uur
Reactie op emsepems

Misschien een aanvullende vraag.
Inmiddels heb ik s morgens en s avonds een aantal pillen en pufjes.
De pillen zet ik smorgens uit in bakjes, een bakje voor s morgens en een bakje voor s avonds.
Helaas kan dat niet voor de pufjes.
Dus:
Hoe zorg jij dat je ze noet vergeet op een drukke ochtend, of s avonds als je doodmoe bent?

goeie vraag! ,,, bij mij is het een gewoonte geworden mijn pufjes.ben het eigenlijk nog nooit vergeten  ;)

Login of registreer om te reageren