Philipijnen

16-07-2006 om 09:40 uur

Hallo,

Ik overweeg om volgend jaar naar mn oom in de philipijnen op vakantie te gaan.
Hij vertelde me al dat het daar altijd heel vochtig is en dat er daar veel mensen zijn die long problemen hebben.
Ik heb het nog niet met mn huisarts besproken maar ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met hele vochtige landen en op welke dingen ik moet en kan rekenen en welke voorzorgsmaatregelen qua medicatie ed verstandig zijn.

Alvast bedankt voor de reacties, Gwendolyn  ^O^

Login of registreer om te reageren
16-07-2006 om 12:05 uur

Reageer je in Nederland op vochtige lucht? Ik kan bijvoorbeeld absoluut niet tegen vocht, als ik te lang aan het douchen ben in een vochtige ruimte dan wordt ik heel benauwd en duizelig en ben ik bang om flauw te vallen. Voor mij zal het dus niet zo'n goed idee zijn om naar de Filipijnen te gaan. Als jij hier in Nederland weinig of geen last hebt van veel vocht in de lucht (bijv met douchen oid) dan kan het voor jou mischien veel minder kwaad.

Ik zou sowieso altijd als je op vakantie gaat zorgen dat je genoeg medicatie bij je hebt (ook wat reserve) zodat als het mis gaat je het daarmee kan proberen op te vangen. Ook is het erg slim om een medicijnpaspoort te halen bij de apotheek zodat je kan laten zien wat je bij je hebt en wat je gebruikt.

Login of registreer om te reageren
Moderator
16-07-2006 om 17:29 uur

Ik reageer heel erg op vochtige lucht, ik neem bijna altijd ventolin voor dat ik ga douchen en anders tijdens het douchen.
Vorig jaar ben ik op Zakynthos in Griekenland geweest (aan de italiaanse kant) en daar moest ik ook al om de haverklap ff stilstaan om op adem te komen.
Toch wil ik er wel graag geweest zijn misschien toch maar es naar mn huisarts om t te bespreken hoe ik dat het beste kan combineren allemaal....  :?

Login of registreer om te reageren