Eklira Genuair

05-06-2013 om 19:43 uur

Er zijn sinds kort 4 nieuwe medicijnen voor COPD patienten op de markt Eklira Genuair 322 microgram is er daar eentje van. Eklira Genuair is sinds december 2012 op de markt, zelfs bij de apotheek was ik de eerste patiënt van hun die het kreeg en waren ze volledig onbekend met het medicijn / middel.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRba6GR7Ln8LlcOhRuKtg6DEqW97YN3G1EuVqweCAyMm73M3H5_

Zover ik op het forum heb kunnen vinden ben ik hier de eerste die het gaat gebruiken ben erg benieuwd naar de werking en de effecten. Kan nu al in ieder geval melden dat de smaak in ieder geval niet echt lekker is.

http://www.almirallsofotec.com/img/inhalator_02.jpeg

Er zitten 60 doses in de inhalator, via de doses teller goed in de gaten te houden. Er zit ook een indicator / controle op met een groen en rood vlakje als je goed puft gaat die van groen naar rood.

Login of registreer om te reageren
06-06-2013 om 10:14 uur

Is dat zo ?

quote ----------------------------------------
Er zit ook een indicator / controle op met een groen en rood vlakje als je goed puft gaat die van groen naar rood.
unquote-------------------------------------

Groet

Login of registreer om te reageren
06-06-2013 om 10:46 uur
Reactie op Fritz

Is dat zo ?

quote ----------------------------------------
Er zit ook een indicator / controle op met een groen en rood vlakje als je goed puft gaat die van groen naar rood.
unquote-------------------------------------

Groet

??????????

Login of registreer om te reageren
06-06-2013 om 11:42 uur

???????

Ik vond het vreemd dat als je het goed deed de indicator van groen naar rood ging.
Misschien is het gewoon wennen.

Ik hoor graag je bevindingen.

Groet

Login of registreer om te reageren
06-06-2013 om 12:02 uur
Reactie op Fritz

Ik vond het vreemd dat als je het goed deed de indicator van groen naar rood ging.
Misschien is het gewoon wennen.

De indicator staat standaard op rood tn teken dat je het apparaat niet kan gebruiken... als je de groene knop indrukt springt de indicator op groen, ten teken dat jij de medicatie klaar hebt gezet om in te ademen en is het apparaat klaar voor gebruik en kan je puffen als je alles in geademd hebt springt de indicator weer op rood.

Het zal wel grote chemische troep zijn...wantrouw eigenlijk standaard alles waar ze de keur groen gebruiken bij dergelijke apparaten, zeg maar dat het valt onder consumenten bedrog!!!

Login of registreer om te reageren
28-08-2013 om 19:15 uur

Ik gebruik eklira genuair nu een ruim 3 weken. Er stond op de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken als je astma hebt, maar de huisarts heeft het me toch voorgeschreven. en ik moet zeggen het helpt heel goed. ik had snachts vaak het gevoel dat ik vol zat en ademde heel zwaar. ook met dat warme weer. maar het gaat heel goed. Dus ik gebruik nu foster en eklira. Wel moet ik zeggen dat het heel vies is brrr. ^O^

Login of registreer om te reageren
28-08-2013 om 22:15 uur

Dit is hetzelfde apparaat/systeem als de budesonide. Ik vind het een superhandig ding. Het was even wennen, maar je ziet meteen of je juist inhaleert of niet.

Nu ben ik dan wel benieuwd hoe die van jullie, de Eklira dan smaakt?
Waar is de smaak mee te vergelijken en kun je hem niet gemakkelijk wegspoelen?

Login of registreer om te reageren
29-08-2013 om 07:11 uur

Ik heb ook astma en gebruik het sinds eind april ipv spiriva. Of het beter werkt weet ik niet omdat ik tegelijkertijd nog een ander nieuw medicijn kreeg... het is een prima apparaatje, maar het smaakt inderdaad vies. Ik zou niet kunnen zeggen waar het naar smaakt eigenlijk, maar ik kan me niet herinneren dat ik eerder een inhalator had met een vieze smaak. Ik poets na mijn medicijnen mijn tanden, dan is het wel weg.

Ik vond het ook wel typisch dat er in staat dat het niet voor astma patienten is...

Login of registreer om te reageren
30-08-2013 om 13:01 uur

Het is inderdaad typisch dat erop staat dat het niet bij astma gebruikt mag worden en toch helpt.
De smaak is heel bitter en de korreltjes zijn wat grover. smaak is lastig weg te krijgen. Ik spoel wel mijn mond direct erna uit omdat ik daarna ook nog die foster moet gebruiken, dit doe ik een tijdje later en dan poets ik mijn tanden.

Login of registreer om te reageren
29-10-2013 om 22:33 uur

Ik gebruik nu nog maar een kleine week Eklira, maar ben ik nu al enthousiast. Voor die tijd Seretide waarvan ik steeds meer het idee kreeg dat het voor mij niet voldoende werkte. De eerste twee dagen had ik wel een heel lichte hoofdpijn, maar daarna geen bijwerkingen meer. Meer lucht en minder vermoeid. wel heb ik de neiging nu vrij hoog adem te halen. Dat is wel weer af te leren.....

Login of registreer om te reageren
04-11-2013 om 21:46 uur

ik heb eklira een week gebruikt en liep krom van de buikpijn ..ben er mee gestopt en de buikpijn was de andere dag verdwenen ...dus voor mij helaas geen eklira  :@

Login of registreer om te reageren