Heideheuvel

06-05-2013 om 10:52 uur

Hallo,

Ik heb zeker de laatste weken veel bij dit forum " mee zitten lezen" . Ook voor mij is dit een leerzame topic.
Ik ben een vrouw van 48. Sinds drie jaar behoorlijke astma. Voor die tijd nooit las, wel veel eczeem en hooikoorts,maar nooit iets wat maar leek op benauwd zijn. Ik was een fanatieke hardloopster en liep graag wedstrijden van de 10 km.
Afijn na 2010 is het goed fout gegaan. Heel veel in het ziekenhuis met excacerbaties,prednison anti biotica,met alle gevolgen van dien.Mijn leuke baan als leerkracht in het basis onderwijs ben ik kwijtgeraakt doordat ik ben afgekeurd,heel jammer. Gelukkig heb ik dit jaar wel een studie post hbo voor remedial teacher opgepakt om toch weer terug te keren op de arbeidsmarkt.dit zou ik dan mooi kunnen doen in mijn eigen praktijk.
Dit jaar heb ik alweer drie heftige opnames achter de rug,zuurstof,pred alles is weer voorbijgekomen.
In goed overleg met de longarts is nu besloten voor een aanmelding bij Heideheuvel.
Inmiddels weet ik dat de brief vorige week donderdag bij HH is binnengekomen.
Ik wacht dus nu ,met toch wat spanning, af op de observatie.
En ondanks dat ik nog een man ,drie thuiswonende kinderen en een hond heb,hoop ik echt op een behandeling.....het moet hier toch allemaal weer doordraaien.....
Maar nu eerst de keus voor mijn astma herstel zodat mijn gezin daar straks ook de vruchten van plukt.want je vrouw en moeder op de meest vreemde momenten in het ziekenhuis is ook niks.
Ik moet nu vooruit,beter kunnen inschatten waar het fout gaat en mijn conditie opbouwen.kortom inzicht in mijn eigen astma beeld,want die ben ik totaal kwijt.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Groeten Patricia

Login of registreer om te reageren
06-05-2013 om 11:06 uur

Heel veel sterkte
Ik heb geen ervaring met Heideheuvel, wel met Davos. Je kunt er veel leren!

Groetjes Jippie

Login of registreer om te reageren
08-05-2013 om 15:28 uur

ik wil je veel sterkte en succes wensen met je komende opname in heideheuvel.
zelfs heb ik geen ervaring met heideheuvel , alleen met meerdere opnames in Davos.

Groetjes,

Login of registreer om te reageren
31-05-2013 om 14:07 uur

Maandag 10 juni mag ik komen voor een observatie.ik ben er heel bij mee,zeker nu ik weer aan de pred stoot kuur zit. Nr 4 dit jaar en ik wil dit gewoon niet meer.
Al met al heeft het een maand geduurd vanaf het overleg van het longzorg team tot deze observatie. Misschien een indicatie voor meerdere die bezig zijn met de aanvraag.
Ik ga mij nu richten op de observatie. Ik kijk er naar uit!!

Login of registreer om te reageren
06-06-2013 om 22:10 uur

Aankomende week zitten mijn 12 weken revalidatie op HdH erop. Het was voor mij de derde keer in 17 jaar tijd dat ik er heen mocht gaan en heb het ook met beide handen aangepakt. Ook deze keer heb ik veel aandacht, tijd en hulp gekregen om weer op de rails te komen zodat het thuis allemaal weer iets beter gaat.

Beter worden zal niet lukken daar zijn mijn longen te slecht voor maar verder was er voor mij nog heel veel te halen een voorbeeld, het beter af stemmen van de medicijnen, zorgen voor gewicht af namen bij andere
gewicht toe name, verbetering van de houding en meer kracht door krachttraining, het ontspannen zwemmen en vooral de tijd om aan mij zelf te werken dmv goede gesprekken met de psycholoog long verpleegkundige fysiotherapeut en de agoog. Ik hoef HdH niet te promoten mijn advies is sta er voor open
doe je best denk aan je zelf, wees blij dat je mag want de kosten voor de opname zijn enorm dus zet zelf ook je beste beentje voor, ben jezelf gemotiveerd dan zijn de behandelaars en je mede patiënten dat ook.

succes.

Login of registreer om te reageren
16-06-2013 om 21:35 uur

De observatie was al een hele positieve gewaarwording,kei kapot dat wel. Maar onder de indruk van het complete team. De diversiteit die  werd aangeboden in een eventuele revalidatie sprak mij aan. De communicatie verliep in die viier dagen al super. Iets wat ik van de zorg niet altijd gewend ben.
Ik hoop dat ze mij donderdag bellen met een positief antwoord op de vraag of ik daar mag revalideren.ondanks dat ik mijn gezin behoorlijk laat ploeteren in die 12 weken moet dit voor mij zeker verbetering opleveren.

Login of registreer om te reageren
09-07-2013 om 14:38 uur

Deze week de machtiging rond van Menzis en met de post vanmorgen ontvangen.pfff. Weer een stapje dichterbij......
Nu wachten tot ik mag komen. Ik word in de Eik geplaatst. Ben blij dat ik daar tijdens de observatie al een kijkje heb mogen nemen,kan ik trouwens iedereen aanraden. Je bent dan een stuk relaxder  en weet ongeveer hoe zo' n kamer er uit ziet voor die drie maanden dat je er bent.
Inmiddels ook alvast maar een tankini gekocht. Dit op aanraden van een ex-bewoonster. Is makkelijk met in de ochtend vast aantrekken en dan toch nog even naar de wc moeten.kijk dat soort tips zijn natuurlijk welkom....
Vanaf eind april ,toen de aanvraag hier uit het ziekenhuis weg ging ,ben ik mij nu aan het voorbereiden. Het mag nu wel gebeuren....
Ik laat jullie weten wanneer de revalidatie kan beginnen!

Login of registreer om te reageren
09-07-2013 om 15:02 uur

veel succes met de revalidatie
veel sterkte, liefs, knuf
Heidi

Login of registreer om te reageren
09-07-2013 om 16:21 uur

@Patricia, fijn dat de machtiging rond is en nu hopen dat je snel terecht kunt. Begrijp ik uit je verhaal dat je geen toilet of douche op de kamer hebt? Waarom is de Eik fijn? Ik heb dit meerdere keren gelezen maar begrijp niet waarom. Als er nog meer tips zijn lees ik ze graag.

De kans is groot dat ik ook naar HH ga maar dit is afhankelijk van de second opinion van een andere longarts. Vandaar mijn vragen.

Ik lees wel wanneer je terecht kunt!

Groetjes Yvonne  :W

Login of registreer om te reageren
09-07-2013 om 16:48 uur

@Yvonne.

Ik wil wel even reageren. Het hoofdgebouw van HH is een beetje deprimerend, althans dat vind ik.

De Eik is fijn. Alles gelijkvloers en mooie lichte kamers, mooi uitzicht op de bosrijke omgeving.

Ik weet niet waar het misverstand vandaan komt maar je hebt gewoon je eigen badkamer en toilet hoor.

Kleinschalig, maximaal iets van 20 bewoners. Ontbijten en lunchen in een soort van woonkamer omgeving.

Gezamenlijke recreatieruimtes, maar ook genoeg privacy als je daar behoefte aan hebt. Als je nog vragen hebt? stel ze maar.

Login of registreer om te reageren
09-07-2013 om 22:44 uur

@JP, dankjewel, voor nu heb ik even geen vragen meer, misschien als het zover is. Groetjes Yvonne

Login of registreer om te reageren