Longpunt voor jongeren

24-04-2013 om 20:51 uur

Hallo allemaal,
Ik vind het fijn dat er hier op het forum gesproken wordt over allerlei ervaringen met werk en studie. Dat geeft mij in ieder geval een beetje houvast!
Nu ben ik wel eens naar een Longpunt geweest om wat meer informatie te krijgen over mijn astma. Het viel mij op dat ik de gemiddelde leeftijd behoorlijk omlaag haalde (ik ben 26). De longpunten zijn ook altijd doordeweeks en overdag, waardoor wij als werkenden of studerenden geen tijd hebben om erheen te gaan. Dat vind ik jammer. Zijn er meer mensen zoals ik die behoefte hebben aan een Longpunt 's avonds of in het weekend?
Ik heb al bij de coördinator van het rayon Rijnmond geïnformeerd en zij neemt het in ieder geval mee in de vergadering. Maar ik vroeg me dus af of er meer jongeren zijn die hier behoefte aan hebben.
Ik hoor het wel!

Login of registreer om te reageren
24-04-2013 om 22:57 uur

Hallo Lulu,

Longpuntbijeenkomsten voor studerenden en werkenden, zou fijn zijn. Toen ik 21 was kreeg ik astma. Op dat moment waren er nog wel eens voorlichtingsavonden, waar ik ook een aantal keren geweest ben.

Inmiddels ben ik 58 jaar met baan en zie inderdaad onderwerpen bij longpuntbijeenkomsten staan die ook mijn interesse hebben.

Wie weet zijn er mogelijkheden.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
25-04-2013 om 04:07 uur

Zelfs als je maar parttime werkt is het door de kinderen lastig om overdag iets te plannen. Overdag heb ik nog kleine kinderen thuis...

Login of registreer om te reageren
25-04-2013 om 08:26 uur

ik ga ook liever in het weekend of begin van de avond naar de voorlichting

Login of registreer om te reageren
25-04-2013 om 11:39 uur

Ik heb ook al aangegeven dat ik het niet handig vind dat de longpunt-bijeenkomsten in Rotterdam altijd op (een/dezelfde) doordeweekse dag gehouden worden. Ik ben blij dat ik met m'n astma nog kan werken maar kan dus niet bij deze bijeenkomsten zijn hoewel ik het wel interessant vind. Vorig jaar ben ik op een info-avond van het Havenziekenhuis geweest, dat was op een avond en dus wel mogelijk voor mij om er heen te gaan :)

Login of registreer om te reageren
26-04-2013 om 06:47 uur

Ben blij met jullie feedback! Ik hoop dat er iets gaat rollen, ik heb in ieder geval mijn hulp aangeboden. Dus wie weet...

Login of registreer om te reageren