Astmapatiënt heeft vaak ook allergie

03-04-2013 om 13:13 uur

De meeste mensen met astma hebben ook een allergie. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek.

http://bin.snmmd.nl/m/m1nx8o3a92jc_sqr256.jpg

Onder leiding van Paula Busse onderzocht een team van wetenschappers van de Mount Sinai School of Medicine bijna 2600 mensen binnen de Amerikaanse National Health and Nutrition Examination Survey.
Driekwart van de volwassenen tussen de 20 en 40 jaar met astma had ten minste een allergie. Bij de 55-plussers was dit 65 procent.

"We weten dat allergieën vaak voorkomen bij kinderen met astma, in zo'n 60 tot 80 procent van de gevallen", aldus Busse.
"Maar we dachten altijd dat het bij volwassen minder vaak voorkwam. Vandaar dat onze resultaten belangrijk kunnen zijn bij het diagnosticeren en behandelen van volwassenen. Astma komt vaker voor bij kinderen, maar wordt vooral bij oudere volwassenen nog wel eens 'gemist'."

De resultaten van het onderzoek staan in het tijdschrift Annals of Allergy, Asthma & Immunology.

Bron

Login of registreer om te reageren
22-04-2013 om 17:35 uur

Fijn dat er onderzoek gedaan wordt, zodat er betere behandelingsmogelijkheden kunnen ontstaan.

Mijn eigen ervaring is dat allergieen/intoleranties gedurende je leven ook kunnen veranderen of verdwijnen en je dus alert moet zijn op veranderingen in je klachten en je leefwijze daar weer op moet afstemmen.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
01-05-2013 om 22:54 uur

Ik heb maanden getopt met de longmedicatie. Nu gebruik ik sinds kort naast mijn longmedicatie Levocetirizine en tot mijn grote verbazing heb ik nu een peakflow van boven de 500, terwijl ik vorige week nog naar de huisarts ben gegaan omdat ik rond de 200 zat. Wel gebruik ik op dit moment voor 1 week Prednisolon 30, i.v.m. bronchitis. Maar de combinatie, óf alleen de Levocetirizine doen bij mij dus wonderen.
Zou dat dan dus de oplossing zijn. Morgen de laatste Prednison en dan afwachten wat er gebeurt.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren