Belastbaarheidstest en arbeidsdeskundige

01-04-2013 om 18:38 uur

Ik moet van mijn baas een belastbaarheidstest laten doen en eens met een arbeidsdeskundige gaan praten. Weten jullie wat dat inhoud? En wordt me dan aangeraden om bonzai-boompjes te kweken? Of is het tegenwoordig beter geregeld?

Login of registreer om te reageren
13-05-2013 om 10:40 uur

Ik heb inmiddels een arbeidsdeskundige gesproken en ga binnenkort mijn mijn leidinggevende en hem praten over hoe nu verder. Ben wel benieuwd want wat moet (of kan) een organisatie nou eigenlijk doen? De banen liggen niet voor het oprapen.....

Login of registreer om te reageren
13-05-2013 om 16:13 uur

@NPetra, hoe was het gesprek met de arbeidsdeskundige? Krijg je een uitslag met wat je wel kunt ofzo? Heb je de belastbaarheidstest al gehad? Werk je op dit moment?

Ik krijg namelijk binnenkort ook zo'n gesprek en test. Ik ben nu ruim een jaar thuis en de astma is alles behalve stabiel!

Groetjes Yvonne

Login of registreer om te reageren
13-05-2013 om 20:54 uur

Hoi Petra en Yvonne,

Mocht er in het arbeidsdeskundig rapport komen staan,dat ze geen passende functie meer voor je hebben en het over spoor2 gaan hebben,kan ik je advies geven meteen je rechtsbijstand in te schakelen voor een stukje begeleiding,anders is de stichting Mee misschien iets.
Ik zit zelf in zo'n zelfde traject en had veel eerder hulp in moeten schakelen.
groetjes patrick

Login of registreer om te reageren
13-05-2013 om 21:33 uur

@Patrick260, bedank voor de tip. Ik kan gelukkig een beroep doen op rechtshulp als ik dit nodig heb. Maar hoe is het met jou nu verder afgelopen? Ben je afgekeurd?

Groetjes Yvonne

Login of registreer om te reageren
13-05-2013 om 22:51 uur

Hoi Yvonne,
Ik heb je even een persoonlijk bericht gestuurd met antwoord.
Gr patrick

Login of registreer om te reageren
21-05-2013 om 19:56 uur

Ik heb vandaag belastbaarheidsprofiel gehad.  Het waren 84  vragen en dit zal door de arbeidsdeskundige meegenomen worden in wat is nog mogelijk.

De BA heeft aangegeven dat de arbeidsdeskundige waarschijnlijk telefonisch nog een aanvulling van gegevens zal vragen (en het daar bij zal laten) of heel misschien toch een uitnodiging voor een gesprek zal sturen.

De BA acht de kans dat er iets passend wordt gevonden erg klein is.

Ik ga maar afwachten.

Groetjes Yvonne

Login of registreer om te reageren
21-05-2013 om 21:00 uur

Ik heb C.O.P. gold 3 gecompliseerd met longemfyseem mijn fev waarde is 45, lichamelijk kan ik geen (hele) hoge ramen meer zemen en een grote opervlakte stofzuigen
Nu zegt mijn lg dat ik zelf weer wou werken en dan ook alles moest doen, maar mijn longarts noemde mij een invalide,
zit met mijn handen in het haar, ik heb donderdag a.s een gesprek met een arts van het arbeidsomstandigheden spreekuur, laat dat nu net die arts zijn die ik niet vertrouw en daarom een deskundigenoordeel heb gevraagd.

Ben momenteel in de ziektewet vanwege veel stress vanuit de werkgever.

Wie heeft tips?

Janet

Login of registreer om te reageren
24-05-2013 om 10:41 uur

Hoi,

Ik heb mijn gesprek nu ook gehad, volgende week nog een gesprek met mijn leidinggevende erbij. Het lastige is wel dat zij sommige dingen vanuit de theorie benaderd en ik vanuit mijn eigen praktijk écht andere ervaringen heb. Maar goed we zien wel. Goed idee trouwens Patrick om rechtshulp achter de hand te houden. Gelukkig is mijn baas best heel betrokken maar toch, ook zij kan geen ijzer met handen breken.

Ik houd jullie op de hoogte. Heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
24-05-2013 om 12:22 uur

Veel succes voor volgende week !
^O^

Login of registreer om te reageren
24-05-2013 om 13:28 uur

Hoi Petra,

Ook bij mij waren ze erg betrokken,althans,dat zeiden ze....de eerste de beste kans die ze dachten te zien,hebben ze gebruik van gemaakt,om me eruit te werken...maar zo makkelijk komen ze dus niet van me af  ^O^

Login of registreer om te reageren