ander medicijn tegen longfibrose

21-03-2013 om 23:52 uur

Heb al vanaf mijn 40e longfibrose veroorzaakt door polymyositis, Ben nu 50. De longfibrose tuttelt een beetje door mijn medicijnen heen (azatioprine met prednison). De longarts wil daarom een ander medicijn gaan voorschrijven om te proberen het "getuttel" te stoppen. Dit medicijn is een cytostaticum en moet 1 keer per maand intraveneus worden toegediend en dat gedurende 6 maanden. Helaas is mij de naam ontgaan maar kan ik altijd nog vragen aan mijn longarts (was een beetje overdonderd vandaar). Wie o wie heeft ervaring hiermee en wat waren de resultaten op de fibrose? En waren er veel bijwerkingen? Ik weet dat dit van persoon tot persoon natuurlijk kan verschillen maar probeer wat info van ervaringsdeskundigen te krijgen.
En langs deze weg wil ik nogmaals mijn dank uitspreken voor Frans Krouwels die destijds ontdekte wat er loos was en waardoor ik nog leef! Longfibrose is een vrij zeldzame longziekte en het is een hele puzzel geweest om deze diagnose te stellen.

Feline.

Login of registreer om te reageren
06-04-2013 om 17:57 uur

hallo ik lees nu voor de eerste keer ook iemand die longfibrose heeft ik ben 54 jaar en het is 2 jaar geleden geconstateerd tot nu toe heb ik nog geen medicijnen maar het wordt wel erger de hoestbuien kun je mij vertellen hoe dat met jou verlopen is gr muisje

Login of registreer om te reageren
13-09-2013 om 19:14 uur
Reactie op muisje

hallo ik lees nu voor de eerste keer ook iemand die longfibrose heeft ik ben 54 jaar en het is 2 jaar geleden geconstateerd tot nu toe heb ik nog geen medicijnen maar het wordt wel erger de hoestbuien kun je mij vertellen hoe dat met jou verlopen is gr muisje

Login of registreer om te reageren