interview met Drups

18-03-2013 om 12:03 uur

Wat is je (forum)naam?   
Mijn forumnaam is Drups. Toen ik nog klein was, heeft mijn oudste broer die bijnaam aan mij gegeven. Ik word eigenlijk nog maar weinig zo genoemd, met name bij meer emotionele situaties komt die naam weer boven en word ik geen Andrea (mijn roepnaam  Wink, maar Drups genoemd. Mijn forumnaam betekent dus eigenlijk heel veel voor mij, het is eigenlijk een familie-koosnaam.

Ben je man of vrouw?
Vrouw

Waar kom je vandaan?
Uit het Groene Hart van Nederland

Wanneer ben je jarig?
23 oktober

Verliefd/Verloofd/Getrouwd?
Nog steeds verliefd en inmiddels iets langer dan 13 jaar getrouwd.

Hoe ben je op het forum gekomen?
Via de site van het Astmafonds. Ik krabbelde toen maar moeizaam op na een exacerbatie en zocht informatie.

Werk je/zit je op school en wat doe je dan?
Ik werk op invalbasis in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Ik ben verpleegkundige en werk op groepen waar cliënten wonen of werken die een ernstig meervoudig-complex handicap hebben. Daarnaast werk ik enkele uren per week als roosterplanner. Ik heb zo een mooie combinatie gevonden om met mijn hoofd, hart en handen te werken.

Heb je een droomwens, iets wat je zeker een keertje in je leven gedaan wilt hebben?
Ik heb wel meerdere droomwensen;-) Maar het lijkt me geweldig om, als manlief en ik uitgewerkt zijn, te gaan trekken met een camper. Gewoon op de bonnefooi en dan zo eenvoudig leven en genieten van elkaar, de natuur en cultuur om ons heen

Wie is jou held en waarom?
Deze vraag hou ik astma-gerelateerd. Ik denk dan aan onze oudste zoon van 12 jaar. Hij heeft vanwege een ernstige taal-spraakstoornis een aantal jaren speciaal onderwijs nodig gehad. Vorig jaar schooljaar is hij weer terug gegaan naar het regulier onderwijs met de ondersteuning van een Rugzak.
Datzelfde schooljaar bleek hij astma te hebben en ernstige huisstofmijtallergie. Dit heeft hem veel energie gekost en toch gaat hij er heel goed mee om en gaat het ook goed op school.

Hou je van de wintermaanden?
Ja en nee. Ik hou erg van de gezelligheid en sfeer, de pittige vrieskou.
Maar ik hou helemaal niet van die mistige, vochtige, grijze dagen die dan zo'n invloed op mijn astma (en dat van mijn 2 jongens) hebben.

Wat is op dit moment erg belangrijk in je leven?
Me bewust zijn van de dingen die ik zomaar krijg; de kleine dingen in het leven die eigenlijk van grote waarde zijn. Ik probeer daar dagelijks op te letten en ervan te genieten. En dat kan dan zomaar een mooie lucht zijn, een knuffel van mijn dochtertje, etc. Ik wil graag zo min mogelijk materialistisch zijn en wil daarom zo bewust mogelijk omgaan met de dingen die mij gegeven worden. Aanleiding daarvoor is eigenlijk 1 van de cliënten voor ik mag zorgen. Het is een vrouwtje van in de 70. Het enige wat zij kan, is liggen. Liggen in aangepaste orthese of op bed. Zelfs haar eten krijgt ze via een sonde direct in de maag. Toch is zij zo tevreden. Altijd vrolijk en blij, altijd genietend door te zien, horen ruiken en voelen... Ik weet ook dat zij heel veel dingen niet beseft vanwege haar ernstige verstandelijke beperking, maar toch... Er gaat op die manier een les van haar uit.

Wat is de mooiste kleur uit de regenboog en waarom?
Vanmorgen zag ik de regenboog en ik heb er van genoten. Ik kan geen kleur kiezen. Juist het geheel is zo ontzettend mooi!

Hou je van fotograferen?
Ja, ik vind het heerlijk om de lens te richten op bijv. spelende kinderen. Je krijgt dan zulke spontane, echte foto's.

Wat ga je doen als je er een dagje op uit zou kunnen trekken?
We zijn echte zee-mensen. Dus naar de zee en eindeloos wandelen, kijken naar de golven, zand, etc. en misschien zelfs nog wel even zwemmen.

Hou je van NL muziek?? (welke zoal)
Ja, en dan vooral christelijke muziek. Ik luister daar veel naar en vind daar ook veel bemoediging in.

Twitter jij?
Nee, 'k heb daar helemaal niets mee.

Ben je rijk?
Ja! Niet in materiële zijn (hoeft van mij ook niet), maar wel in mijn gezin, werk en geloof.

wat is je favoriete film?
Moet eerlijk zeggen dat ik geen filmkijker ben. 'k Zou het echt niet weten.  :@  Geef mij maar een boek  :)

Heb je een vraag die aan het volgende forumlid die geinterviewd gaat worden zou willen stellen?
Wanneer ben jij gelukkig?

Zijn er dingen die je mist of anders zou willen zien op het forum?
Nee, ik vind het een goed forum. Wat ik echt bijzonder vind, is dat ook artsen hun medewerking aan geven.

Wil je verder nog iets kwijt?
De interviews zijn een leuke aanvulling op het forum! 'k Vond het leuk om te doen en ik hoop er nog veel na mijn bijdrage te kunnen lezen...

Drups en Gwenny

Login of registreer om te reageren
18-03-2013 om 14:01 uur

Hartstikke leuk weer, bedankt allebei! ^O^

Login of registreer om te reageren
18-03-2013 om 14:05 uur

Erg leuk weer bedankt beide.

Login of registreer om te reageren
18-03-2013 om 16:08 uur

Nice en gezellige wat langere antwoorden dan ik anders lees, en daardoor heb ik het gevoel je een klein beetje beter te  kennen nu . Mmmm rare zin, maar je begrijpt wat ik bedoel ;)

Login of registreer om te reageren
21-03-2013 om 16:54 uur

Bedankt voor jullie reacties! Vond het best spannend om mee te doen, maar vooral erg leuk!

Login of registreer om te reageren
03-05-2013 om 16:07 uur

Goeie jongens
Goeie kleuren
Goeie antwoorden

Groet

Login of registreer om te reageren