Vernevelen op het werk, hoe doen jullie dat?

19-02-2013 om 10:19 uur

Goedemorgen,

Gisteren toch weer een prednisonkuur gekregen van de huisarts.
En ook echt gaan vernevelen op het werk was het advies.

Ik voel me alleen echt heel erg opgelaten om het op mijn werk te doen...
Hoe doen jullie dat? Gewoon aan je bureau? Of kunnen jullie ergens apart zitten?

Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 11:06 uur

Mag je nog gaan werken als je moet vernevelen?
Wij kregen voor onze dochter het dringend advies om haar thuis te houden van school als ze moet vernevelen en zelfs als ze zesmaal per dag Ventolin nodig heeft.

Ivm vernevelen op het werk: zit je met veel samen en zo ja, hoe storend kan dat zijn voor je collega’s. Als het kan, zou ik even apart gaan zitten, zodat je zelf niet kan gestoord worden, anders ga je misschien het vernevelen onderbreken om een dringende vraag te beantwoorden.

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 11:12 uur

Als ik een prednisolon kuur heb ben ik flink ziek, en ga dan niet werken. Het kost het lichaam erg veel energie om weer op te knappen en t is jammer om die nergie in het werk te stoppen (ben je langer ziek, met kans op meer en ernstiger ziek worden)

ik vernevel niet, kan je dus hier niet bij helpen. beterschap!

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 11:17 uur

Ik zou alleen ergens anders gaan zitten als het vernevelapparaat teveel herrie maakt zodat het anderen letterlijk stoort in hun werkzaamheden.
Maar ik zou NIET ergens anders gaan zitten, omdat ik me ervoor schaam...!! Probeer jezelf te zijn en goed, dat vernevelen hoort (nu even) bij jou...dat moeten ze maar accepteren. Als ze vragen stellen kan je ze beantwoorden, misschien wordt er juist daardoor ook opeens wel veel meer duidelijk dat en wat er met je aan de hand is! Kan openingen geven juist voor een gesprek!

Ik vernevel altijd gewoon overal waar ik het nodig heb Ik heb dan wel t voordeel dat je de mijne bijna niet hoort,dus in die zin niet storend is, maar ik ga vanav uit eten en dan doe ik het echt gewoon aan tafel als het moet hoor, of in de trein of onder college of nouja, waar dan ook. Niet dat ik er mee te koop loop of t interessant vind, pertinent niet, maar als ik het nodig heb doe ik het gewoon, zonder er aandacht voor te vragen of er moeilijk over te doen. Inmiddels weet iedereen dat t bij me hoort en 'hoor' je de mensen denken 'o, ze vernevelt even, prima'. Dat vind ik zelf de meest prettige manier, want dan is het geen item zeg maar...Snap je wat ik bedoel?

Wens je in ieder geval veel sterkte!! Zieek eerst goed uit hoor voor je weer gaat werken!

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 12:46 uur

Bedankt voor jullie reacties.

Dat ik "moet" vernevelen op mijn werk is een beetje mijn eigen schuld. Ik zei zelf dat ik pertinent wilde gaan werken.
Ik vernevel al heel lang maar op mijn werk gebruikte ik gewoon berodual tussendoor op de tijden dat ik thuis zou vernevelen.

Misschien ben ik gewoon een beetje eigenwijs en zou het inderdaad beter zijn om thuis te blijven. Ben nu ook aan het werk... (Zit nu in een hok apart te vernevelen). Ik heb alleen een Porta Neb, dus maakt best wel herrie. Welke stille vernevelaar heb jij Edelweiss?

Als ik inadem voel ik gewoon mijn longen pijn doen. Ik denk dat ik straks de handdoek in de ring gooi en dat ik mijn bed ga opzoeken.

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 12:56 uur

Oeps Shantoch, dat klinkt niet goed hoor, kijk wel uit, want wat Emsepems als zei, je wordt er alleen maar zieker van als je jezelf niet in acht neemt en over je grenzen gaat. Opknappen duurt dat langer dan wanneer je pas op de plaats maakt...maar t is lastig, ik snap dat wel. Maar meestal is t advies om zolang je een kuur hebt niet te werken. Je lichaam draait op volle toeren om op te knappen en daar heeft ie rust voor nodig...sterkte!
Ik heb een Pari Eflow. Maar helaas is dat een apparaat dat eigenlijk niet vergoed wordt bij astma (wel bij CF enzo), maar tot mijn verbazing (en vreugde) heb ik hem toch gekregen (al jaren terug). Het is een fijn ding. PortaNeb vernevelt prima, maar idd helaas niet zonder geluid....

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 13:06 uur

Beste stantoch,

Ik vernevel ook op het werk,maar ga er wel voor apart zitten(je werkgever is verplicht daar een ruimte voor te reserveren)ik doe het niet uit schaamte..maar omdat ik dan rustiger ben.
Als je prednison gebruikt heeft je lichaam alle energie nodig om beter te worden en zou je energie dan niet "verspillen " aan werk,anders zit je voor je het weet in een cirkeltje...advies van mijn longartsen is,bij gebruik prednison en/of AB niet werken.

gr patrick

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 13:11 uur

Hoi,

ik vernevel ook op het werk. Ik doe dat het liefste alleen, maar zit op een bureel met 3 collega's. Die collega's weten ook wel hoe het met me gesteld is en maken er geen opmerkingen over als ik het toch doe in hun bijzijn. Bij andere collega's doe ik het liever niet. Het is een beetje zoeken in het begin, maar als je daardoor minder benauwd bent en het werken beter kunt volhouden, vind ik het zelf persoonlijk wel de moeite waard.

Groetjes,
Sien

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 13:17 uur

Ik vernevel ook nooit in het bijzijn van anderen, behalve mijn gezin en mijn ouders.

En als ik jou was zou ik eens informeren of je niet eens in aanmerking komt voor een mobiele vernevelaar. Via Romedic (als dat jouw leverancier is) of je longarts, of longverpleegkundige. Het is raar dat je elke keer dat grote herrie makende apparaat mee moet sjouwen naar je werk.

Je moet er wel wat voor doen zelf, vertel je klachten eerlijk, maak het niet mooier. Leg uit dat je erg beperkt wordt om dingen te doen omdat je altijd stroom nodig hebt bijvoorbeeld.

Sterkte
Jippie

Login of registreer om te reageren
19-02-2013 om 13:21 uur
Reactie op patrick260

ps ik heb een Freeway Elite

Fijn dat je een mobiele hebt Patrick, maar ik zou die niet meer willen :@. De accu begaf het bij mij steeds heel snel. Ik word denk ik bij Romedic de vernevelverslindermevrouw genoemd :@

Ik heb er veel gehad, veel problemen, ik geloof dat de nieuwe aeroneb go een aanrader is. Zelf heb ik een Eflow.

Login of registreer om te reageren