Studie voortzetten in Heideheuvel?

29-06-2006 om 21:57 uur Gesloten

Hallo!  :W

Ik heb een vraag over astmacentrum Heideheuvel.
Is het mogelijk om daar je studie voor te zetten? Ik volg nu een MBO studie tot Sociaal Dienstverlener. Deze duurt nog een jaar, maar waarschijnlijk ben ik ruim voor het einde van mijn studie al in Heideheuvel.
Is er daar tijd, ruimte en de mogelijkheden (computer met internet) om mijn studie te blijven volgen, en dus niet te hoeven onderbreken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!  *O*

Groetjes Marjolein

De reacties zijn gesloten.
29-06-2006 om 22:27 uur

Hoi Marjolein,

Ik heb geen idee hoe dat werk in het astmacentrum mbt studievoortgang  :?

Misschien kun je eens bellen met het astmacentrum, dan weet je het gelijk  :Y
Als je hier klikt kom je vanzelf op hun site met telefoonnummer van Heideheuvel  :s)

Succes, ben benieuwd.

Groetjes
Miranda

29-06-2006 om 22:31 uur

Op de site van Heideheuvel staat ook wel iets over studeren/naar school gaan. Volgens mij is het voornamelijk gericht op kinderen die naar de basisschool of de middelbare school gaan maar misschien staat er ook iets voor jou bij. Ik zou eens rondzoeken op hun site, wellicht vind je iets waar je wat aan hebt :)

30-06-2006 om 09:03 uur

als het goed is kunnen ze samen met je huidige school een plan maken zodat jedar verder kunt leren
gewoon bellen en vragen
marielle zat toen op basisonderwijs en ging naar de dubbeldekker daar in hilversum

liefs ukkie

30-06-2006 om 11:11 uur

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties!  *O*
Ik heb net een mailtje gestuurd naar Heideheuvel met mijn vraag.
Ik ben benieuwd! Ik laat wel even weten als ik nieuws heb!

Verder moet ik ook op mijn school gaan vragen hoe dat werkt. Mag ik lesdagen missen, en de studie over de mail volgen? Enz.
En Heideheuvel moet mij de ruimte geven om naar school te gaan op dagen dat ik toetsen heb.

Hmm, nog best ingewikkeld allemaal!  :?

Groetjes Marjolein

03-07-2006 om 16:57 uur

Hallo allemaal!  :W

Ik heb inmiddels reactie gehad op mijn mailtje van Heideheuvel. Ze snappen mijn twijfel in verband met de studie. Verder schrijven ze dat er computers aanwezig zijn, maar dat iedereen daar op kan. Dus een eigen computer is handiger. Op de slaapkamer is een internet aansluiting aanwezig, dus als een computer kan lenen zou ik die daar kunnen neerzetten.
Verder dachten ze wel dat er ruimte was in het programma voor studeren, maar ze weten natuurlijk niet hoeveel tijd ik daarvoor nodig heb.

Vandaag belde de longarts terug of ik over zijn voorstel had nagedacht. Ik sta er positief tegenover, maar vroeg hoe ik dat moest doen met mijn studie. Hij vindt het niet verstandig om te wachten tot mijn studie af is, het gaat nu niet goed, niet waarom dan uitstellen?

Ik moet nu met school haan overleggen wat de mogelijkheden zijn. Of ik de studie over de mail kan volgen, en vrijstelling krijg voor de lesdagen. Of dat ik de studie een half jaar of een jaar stopzet en dan weer instroom.
Ik ben er dus nog niet mee klaar zoals jullie zien!
Ik vindt het wel spannend allemaal. Ik lees ook zoveel negatieve berichtjes over Heideheuvel. Dat het zo ongezellig is enzo...

Groetjes Marjolein

03-07-2006 om 16:59 uur

Tot nu toe lijkt het wel alsof iedereen er voor open staat Marjolein, dat is al heel wat :) Je hebt veel meer aan mensen die met je meedenken en met je meewerken dan mensen die dat niet doen dus ik vind dit zeker wel positief  :Y

03-07-2006 om 20:39 uur

hoi marjolein
jeetje zeg moeilijk hoor,ja studeren kun je heel lang nog toch
maar een goede gezondheid zau bij mij voorgaan  :Y
en wat de gezelligheid betreft op heideheuvel................ach tis ook een beetje wat je er zelf van maakt met je medepatienten,ik denk dat miran je daar wel meer over kan vertellen
heeeeeeeeeeeeel veel succes meid
liefs ukkie en marielle

03-07-2006 om 23:36 uur

Hey Marjolein,

Ik zit nu ook in de molen om opgenomen te worden voor drie maanden in Heideheuvel. Maar de boel wordt tegengehouden door mijn zorgverzekeraar  -O-

De week observatie heb ik al een tijde geleden gehad. Persoonlijk vind ik het personeel allemaal superaardig  *O*
En de sfeer die daar hangt vind ik ook heel leuk. Lekker losjes, niet zo statig als in een ziekenhuis  :Y
Ik ben, tijdens mijn observatieweek, ook in "de Eik" geweest. Dit is het gebouw waar ik terecht kom, mocht mijn verzekeraar nog over de brug komen. Zag er heel leuk en huiselijk uit  *O*
De mensen die daar verblijven waren ook gelijk heel geintereseerd in mij. Dit terwijl ze me helemaal niet kennen. Het is natuurlijk wel zo dat je, net als in het "gewone" leven altijd wel mensen treft die je niet zo goed liggen. Maarja je zit in zo'n grootte groep tijdens je verblijf, dat je altijd wel iemand treft die je leuk vind.

Tijdens het verblijf heb je ook een eigen kamer met douche en toilet. Ook heb je de mogelijkheid om een tv op je kamer te zetten. Zo heb je toch je " eigen" plekje waar je jezelf een beetje terug kan trekken. OK er gaat natuurlijk niets boven je eigen thuis, maarja ik vind mijn gezondheid ook het allerbelangrijkste  :Y

Ik had wel veel moeite met de observatieweek. In die week heb je een stuk minder privacy vond ik. En ik ben wel op mijn privacy gesteld  :s)

Net wat Ukkie en Mariele zegen, het is ook een beetje wat je zelf ervan maakt.

Liefs Miranda

04-07-2006 om 10:01 uur

Hoi Daantje, Ukkie en Marielle en Miran!  *O*

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
Ik ga deze week in gesprek met mijn begeleidend docent van de school.
Ik houdt jullie op de hoogte!

Miran, wat fijn dat je ook een eigen douche en toilet hebt! Dat had ik niet verwacht. Ik hecht ook veel waarde aan mn privacy, anders kan ik me niet geheel ontspannen.
Waarom vond je dat je in de observatieweek minder privacy had? Komt dat door het drukke programma, of heb je dan geen eigen kamer?

Zitten er eigenlijk allergie hoezen om de bedden? Want ik kan echt niet zonder die dingen? En ik heb zelf een tweepersoonsbed, dus ik kan het ook niet meenemen.
Wat doe je allemaal in zo'm observatieweek?
Wat voor sporten kun je op Heideheuvel doen?

O, ik heb zoveel vragen. Maar ja, dat komt ook omdat ik er een beetje zenuwachtig over ben.  :@
Bedankt!

Groetjes Marjolein