Seebri breezhaler

04-02-2013 om 10:03 uur

Vanmorgen op tv in een nieuwsprogramma het heugelijk feit dat er nieuwe medicijnen zijn die veel beter werken voop COPD. Ff googelen levert een bericht in de Telegraaf over Seebri Breezhaler. Is het nou reclame maken, en dat verbergen in een nieuwsbericht, hetgeen ik vrij onethisch vind, of is het echt een revolutionaire ontdekking, en moet ik direct naar de dokter. Verder dus nergens iets objectiefs te vinden.

Login of registreer om te reageren
04-02-2013 om 10:30 uur

Ik zou zeggen: googel eens op de werkzame stof en kijk wat er dan tevoorschijn komt. De werkzame stof werd al gebruikt bij Parkinson patiënten tegen overvloedige speekselproductie (kwijlen). Op internet is ook de bijsluiter van dit medicijn te vinden alsmede hoe dit middel in het Europese register staat vermeld. In dit medicijn zit ook iets van magnesium.

Login of registreer om te reageren
05-02-2013 om 09:38 uur

Tja, met de werkzame stof googelen kom je niet verder. Ik vrees toch dat het ordi reclame was, anders waren er toch wel onafhankelijke tests te vinden?

Login of registreer om te reageren
05-02-2013 om 11:25 uur

Als het middel in het Europese register staat geregistreerd moeten we er van uitgaan dat het getest is en aan de Europese normen voldoet. Voorts is de werkzame stof al langer in gebruik, dus zal iemand gedacht hebben, als het hiervoor werkt, kan het ook daarvoor werken, dat gebeurt wel vaker. Op welke manier je dan aan de normen moet voldoen, weet ik ook niet. Na de bijsluiter gelezen te hebben, stel ik eventueel gebruik zo lang mogelijk uit.

Login of registreer om te reageren
14-02-2013 om 14:41 uur

Ik ben afgelopen maandag bij het thema Medicijnen en Inhaleren geweest van het Longpunt in Hilversum.
Daar gaf de longverpleegkundige uitleg en voorlichting over longmedicatie.

Seebri is nog niet zo heel lang op de markt. Het is een langwerkende luchtwegverwijder, alleen de werking van Seebri is sneller. Je merkt dus eerder dat het werkt. Dat maakt het verschil met de andere langwerkende luchtwegverwijders.

Ik kwam onderstaand bericht tegen:
http://www.nederland-davos.nl/news/1.5374.Nieuwe_onderhoudsbehandeling_voor_COPD_pati_nten_.html

Groetjes,
Aletsch

Login of registreer om te reageren
02-04-2013 om 08:28 uur

Goedemorgen,

Ik heb afgelopen vrijdag dit medicijn voorgeschreven gekregen van mijn LA. Ik heb geen COPD maar allergische astma. Alleen is, ondanks 2x4'qvar (AC) en 1 x 300 mcg Onbrez per dag, de astma nog steeds niet onder controle. Vandaar dat ik hier nu Seebri bij krijg. Als het goed is zou ik ook minder last moeten hebben van spierkrampen.

Aangezien het medicijn zo nieuw is moest de apotheek het bestellen en kan ik het vandaag ophalen. Ik zal na een week mijn 1e bevindingen met jullie delen.

Groetjes Yvonne
:W

Login of registreer om te reageren
09-04-2013 om 21:53 uur

Hallo lotgenoten,

Ik ben vorige week gestart met de Seebri Breezhaler en sinds vandaag weer gestopt!

Het helpt prima om meer lucht te krijgen maar de bijwerkingen werden te erg. Ik heb altijd al een dichte neus maar door de Seebri werd dit veel erger. Zo erg dat ik 's nacht geen adem meer kon halen door m'n neus. Verder werd m'n neus heel droog, tot het pijnlijke af. Hierdoor sliep ik al nachten niet meer.

Vanochtend in overleg met lvk een weekje gestopt om te kijken of het inderdaad de bijwerkingen van de Seebri zijn. Probleem kan ook de slijmvliezen zijn. De neusoperatie van a.s. donderdag is verzet tot na de zomer enerzijds omdat de longen nog zeer instabiel zijn en anderzijds wil ik voorlopig m'n lichaam tot rust laten komen. Heb de afgelopen 7 weken al zoveel prednison en AB gehad. Voor de operatie had ik weer zeker 7 dagen prednison moeten nemen.

Mocht ik volgende week toch weer beginnen aan Seebri laat ik het even weten.

Groetjes Yvonne 

Login of registreer om te reageren
16-04-2013 om 19:59 uur

Sinds vorige week (na het stoppen van de Seebri) ging het hier niet goed. Had gemiddeld 4 tot 6 x p.d. ventolin nodig. Afgelopen weekend was echt het dieptepunt, de PF zakte weer tot onder de 300. Gisteren contact opgenomen met lvk en iom haar toch weer begonnen aan de Seebri.

Ondertussen had ik vorige week contact opgenomen met de KNO arts wat ik nog kon doen naast de Avamys om meer lucht via m'n neus te krijgen. Ben toen gestart met een neusdouche. Geen fijn gevoel maar het geeft wel voor een aantal uren lucht!

Dit is de reden om het toch nog een keertje te proberen met Seebri. Eerlijk is eerlijk, ik merk direct het verschil met de Seebri. Nu maar duimen dat het goed met de neus blijft gaan (en slapen natuurlijk) en dat ik niet teveel last ga krijgen van de pollen!

Is er al iemand anders begonnen met Seebri?

Groetjes Yvonne  :W

Login of registreer om te reageren
16-04-2013 om 22:16 uur
Reactie op Soraya

Vanmorgen op tv in een nieuwsprogramma het heugelijk feit dat er nieuwe medicijnen zijn die veel beter werken voop COPD. Ff googelen levert een bericht in de Telegraaf over Seebri Breezhaler. Is het nou reclame maken, en dat verbergen in een nieuwsbericht, hetgeen ik vrij onethisch vind, of is het echt een revolutionaire ontdekking, en moet ik direct naar de dokter. Verder dus nergens iets objectiefs te vinden.

Dit medicijn door mijn longarts voorgeschreven gekregen i.p.v. spiriva. Ik gebruik daarnaast ook onbrez 300. Na 11 dagen gebruik in overleg met longverpleegkundige/longarts weer terug op spiriva. Vanaf de eerste dag een duidelijk mindere werking dan spiriva en ook beduidend minder lange werking. In plaats van nog enigzins functioneel was ik nauwelijks funtioneel. Seebri is voor mij niet het goede medicijn gebleken.

Login of registreer om te reageren
22-04-2013 om 20:51 uur

Wonderlijk dat de een zegt dat het een luchtwegverwijder is, en de ander krijgt het als vervanger van spiriva. Dat is duidelijk heel wat anders. Ik ben ook benieuwd of er al meer ervaring mee is.

Login of registreer om te reageren
22-04-2013 om 21:09 uur

Spiriva is net als Seebri een langwerkende luchtwegverwijder (24 uurs werking) dus zo raar is het dan toch niet?

Login of registreer om te reageren