ik zit vast/coach/afkeuren

01-02-2013 om 14:56 uur

Hi,

Ik geef parttime les , beeldende vorming en daarnaast heb ik een online magazine
Door mijn astma en allergie is dit lesgeven op een vieze school super  met overal deolucht te vermoeiend. Vorig jaar kreeg ik longontsteking, ben ik weken zoet mee gewest en had toen maanden nodig om bij te komen.
Na de zomervakantie ben ik weer gewoon gaan werken omdat ik de hoop had naar heideheuvel te kunnen,even volhouden dacht ik. Maar eigenlijk ging t voor geen meter, ik wachtte totdat ik op adem kon komen en uit kon rusten  op hh. Nu heb ik gehoord dat ik niet geplaatst kan worden omdat er aan mijn klachten weinig gedaan kan worden. Maar mijn lichaam is op. Ik ben stijf, zie er uit als een spook,  ben altijd moe.

Het enige dat ik doe is overleven. ik ben doodop, zit op mijn eindje, elke dag benauwd en ik weet echt niet hoe ik hier uit kom.

Ik wil wel van baan veranderen ,maar hoe gaat dat? Hebben jullie ervaring met aflaten keuren of loopbaancoaching? Word je dan niet stiekem uit het bedrijf gewerkt?
Ik kan echt niet meer, maar ik wil niet straks zonder geld komen te zitten.
Mijn eigen bedrijf loopt goed voor de uren die ik erin kan steken maar om een echte doorstart te maken heb ik meer energie nodig, dat heb ik nu met lesgeven niet.

Login of registreer om te reageren
02-02-2013 om 21:27 uur

Beste Pruh,
Ik zit in een soort gelijke situatie. afgelopen mei heb ik ook een longontsteking gehad. Het is mij helaas niet gelukt om in mijn oude functie terug te keren. Fysiek te zwaar en  rooklucht. Om een andere functie te kunnen krijgen ben ik het gesprek aan gegaan met mn leidinggevende en afd P & O en aangeven dat het werk te zwaar voor me was. Ik heb toen gevraagd om een functie mogelijkheden lijst in te vullen (fml) In deze lijst owrtd door de bedrijfsarts samen met jou vast gesteld wat je nog wel kunt aan belasting. Aansluitend heb ik een gesprek gehad met een arbeidsdeskundige deze stelt een rapport op met jou wat een andere passende functie zou kunnen zijn.

Tot dusver liep mijn terug x naar werk prima. Echter vorige week ben ik weer opgenomen in het ziekenhuis en is mijn situatie weer verslechterd. Ik zit in in stadia  copd gold III, tot voor kort was dit altijd gold II,

Ik heb mijn arbeidsdeskundige gebeld en aangegeven dat ik graag voor 8 uur (af)gekeurd wil worden. Ik kan je nog niets vertellen over hoe dit traject verloopt maar ik zou echt voor jezelf kiezen en het gesprek bij je werkgever open gooien.

Ik wens je heel veel succes en mocht je willen weten hoe mijn evt vervolg traject mbt een keuring verloopt laat me dit dan even weten.

Groetjes,
Plins

Login of registreer om te reageren