strategie optimaal te genieten lowlands/ festivals

27-01-2013 om 20:46 uur

Dit jaar ga ik weer!!
LOWLANDS!!! aankomend weekend kaarten regelen!

inclusief camping.. 

Zon enorme energie booster wat je daar beleeft en ziet! kan er gerust bijna een jaar op teren.

De nadelen:  hooikoorts, benauwd,af en toe een aanval, die lange einden lopen,nooit echt goed kunnen slapen( maar wel nodig hebben)... die ellendige trap over lopen voordat je het terrein bent, vermoeidheid,niet wassen ellende.  Dagen nog van de kaart zijn achteraf. Een behoorlijke aanslag!

Wat is jouw strategie om toch je borrel, je dansje, je slaap, de artiesten die je wilt zien zonder enorm brak te zijn?

Welke plek kies jij? ( om die rot trap te ontwijken...)

Login of registreer om te reageren
27-01-2013 om 20:55 uur

Zal ik een heel eerlijk antwoord geven? Je vindt dit vast niet leuk om te horen, maar ik deel 'm toch maar even om eerlijk te zijn. Festivals ed zijn naar mijn idee echt killing voor je astma. Niet alleen op dat moment (warmte, benauwheid, kou pakken, rook), maar ook erna met gevolgen als vermoeidheid (leidend tot...?), verkoudheid, ziekzijn...

Ik zoek ze daarom dus bewust niet op, omdat het voor mijn gevoel een beetje vragen om problemen is, in ons geval. Dit hoeft natuurlijk niet hoor, ik weet niet hoe erg je astma is en als je maar in lichte mate hebt gaat 't misschien ook wel of heb je maar lichte klachten.

Dit is vast niet 't antwoord waar je blij van wordt, dat kan ik me voorstellen. Iets wat ik evt. mee zou kunnen geven als tip wanneer je toch gaat, is misschien een heel warm vest meenemen, sjaal, en regencapeje. Misschien dat meer mensen die wel naar festivals gaan, je meer tips kunnen geven. :)

Login of registreer om te reageren
27-01-2013 om 21:35 uur

Ik heb geen ervaring met festivals.
Wel wil ik even de mening van mijn longarts met je delen.
Mijn longarts zegt namelijk vaak dat je JUIST wel zulke dingen moet doen en na die tijd lappen we je wel weer op. Mijn longarts is echt heel erg voor het leven en als je jong bent kunnen zulke dingen je echt ook vertrouwen geven en er voor zorgen dat je beter in je vel komt te zitten.
Bij mij gaat het dan vaak om langere, verre reizen..
En natuurlijk voorkomen is beter dan genezen maar soms moeten zulke dingen gewoon en dan moet je natuurlijk wel rekening houden met de consequenties!

Login of registreer om te reageren
27-01-2013 om 21:54 uur
Reactie op vlinder

Mijn longarts is echt heel erg voor het leven en als je jong bent kunnen zulke dingen je echt ook vertrouwen geven en er voor zorgen dat je beter in je vel komt te zitten.

Heb je helemaal gelijk in. :Y Ook ik doe wel eens dingen waarvan ik weet dat ik last ga krijgen. Maar persoonlijk heb ik wel grenzen in hoever je daar moet gaan...
Maar nogmaals het is persoonlijk. Ik ken de astma van Gepke niet en misschien geeft het voor haar maar lichte klachten en is 't voor haar prima te overzien, dan is dat natuurlijk goed, en alleen maar slim als ze hier om extra tips erover vraagt.

Login of registreer om te reageren
27-01-2013 om 22:33 uur

Misschien als je met de organisatie belt, hebben ze wel plaatsen voor mensen met een beperking?

Ik ben het met Vlinder eens, je moet dingen kunnen doen en de randvoorwaarden zo goed mogelijk maken.
Dus pilletjes tegen hooikoorts, vragen waar je het beste kunt staan om die trap te vermijden?

Maar zelf moet ik er niet aan denken :@, maar ik ben al wat ouder ;)

Login of registreer om te reageren
28-01-2013 om 08:08 uur

leuk dat er gereageerd wordt. :)

Evi V. dit bericht juist geplaatst om ook die kant te horen. Ik sta open voor suggesties.

Toch sluit ik me liever natuurlijk aan bij Vlinder. Ook bij het rond reizen is dat ook het verhaal. Mij ook bekend. Mijn astma is matig, mijn allergien heftig,waardoor er meer triggers zijn, vermoeidheid ook altijd wel aanwezig... Toch het geeft energie. En ik wil niet alleen vanuit een angst leven of alles wel goed gaat. Dat breekt me ook op...  Soms heb ik het er voor over even te moeten ''betalen''.  (En in dit geval mijn partner thuis ook.)

De trap : vorig jaar opgelost door op campingveld ervoor te gaan staan die heeel erg overvol is
Goede tip om even met de organisatie kontakt op te nemen.  Al is het alleen maar om ook onder ogen te brengen dat mensen die naar hun festival komen, soms deze overwegingen moeten maken.

Mijn ervaring neem ik mee van vorige keren. Het festival  verstandig beleven. Dan geniet ik het meest klachten vrij.Op tijd naar bed. Rond 12 uur meeste bands zijn dan voorbij..Goed eten. Medicatie verdubbelen met regelmaat innemen. 

Ander tips altijd welkom!!

I

Login of registreer om te reageren
28-01-2013 om 09:01 uur

Hoi Gepke,

Ik heb niet meer tips. Ik kan misschien ook niet helemaal zuiver oordelen vanuit mijzelf, ken alleen vriendinnen die altijd brak/ziek/oid terugkwamen vandaar dat het voor mij altijd heel duidelijk was van.. dit moet ik in ieder geval niet doen. Maar misschien dat je met bep. maatregelen toch bep. dingen kunt voorkomen. Knap dat je daar voor open staat want het is natuurlijk nooit leuk om iets aan te moeten passen of aangeven bij anderen vanwege iets (in ons geval de astma) van jezelf.

Hopelijk komen er nog meer tips voor je!

Groetjes Evi

Login of registreer om te reageren
28-01-2013 om 10:37 uur

Ben ook gewoon benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.
Het enige wat ik inmiddels kan doen. Kijken wat de mogelijkheden zijn. En wat voor keuze maak ik hierin.
Ik ga wel. Hoe ga ik dat doen zodat ik zo min mogelijk mijn beperking beperkt. En de hele erge ziekte periode kan voorkomen.

Ik denk dat je een hoop kunt leren omdat ''we'' allemaal de beperking ervaren.. 
Wijsheid is juist inzicht hebben in hoe een ander de keus maakt.

Ik laat het bezinken.. 

De voorpret is al begonnen en die geven me geen klachten...  alhoewel.. de dagen vooraf, de gezonde spannings benauwdheid..      :) 

Dank voor jullie meedenken! en reacties!

Login of registreer om te reageren
28-01-2013 om 11:30 uur
Reactie op Gepster

Ben ook gewoon benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.
Dank voor jullie meedenken! en reacties!

helemaal goed, daar is dit topic voor!

tja, waar ik zelf voor zou kiezen?
Ik zou alle randvoorwaarden goed willen hebben: goede plek om te slapen (niet bij rook, hoog gras etc), medicatie omhoog als dit kan/mag, goed eten, weinig drank, op tijd op bed dus genoeg rust...

maar goed, ik weet dat ik t daarmee allemaal niet zal redden, zal toch vervallen in een forse astma aanval, dus ik zou niet gaan.

Login of registreer om te reageren
28-01-2013 om 13:27 uur

ik heb geen astma en ken lowlands niet ,maar wel pinkpop.we gingen voor de eerste x omdat mijn favotiete band, sinds m n veertiende, optrad. we moesten dus een heel eind heuveltje op lopen erna toe en dat wist ik niet en ik was kapot!echt kapot.maar t kon me niks schelen want ik heb t hele jaar kunnen teren op de mooiste beleving van 2012. dus ik zou zeggen: geniet er enorm van ,festivals zijn geweldig. misschien is t een idee om wat xtra weerstand pilletjes een paar weken voor die tijd te nemen *O*

Login of registreer om te reageren
28-01-2013 om 22:59 uur

is het niet mogelijk om 's avonds in een hotel oid te slapen? Kost wat meer maar als je hooikoorts hebt misschien wel handiger?

Login of registreer om te reageren