Prednison en seretide tegelijk of niet?

27-06-2006 om 21:09 uur

Ik heb een vraagje... Ik slik op dit moment prednison maar vroeg me ineens af of je dan ook gewoon door moet puffen met seretide, is dat niet een beetje te veel van het goede  :? ??? Heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan, pufte gewoon door zonder er bij na te denken... :o.
Hoop dat iemand het antwoord weet! Misschien is het per persoon wel verschillend en dan zal ik mijn arts moeten bellen...
Groetjes Karo

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:11 uur

hallo,

goede vraag! volgens mij moet je dan stoppen met je huidige medicatie weet het niet zeker maar ik denk dat het sowieso beter is om het aan je arts te vragen =)
succes

groetjes samantha :W

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:13 uur

hier wordt altijd gewoon doorgepuft anders effe navragen bij je arts
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:14 uur

Ik moet tijdens een stootkuurtje altijd gewoon doorpuffen met pulmicort, omdat je anders na de stootkuur weer helemaal opnieuw moet beginnen met je ontstekingsremmer. Die heeft even de tijd nodig om weer optimaal te gaan werken. Zo is het mij tenminste altijd uitgelegd ;)

Groetjes, Gabrielle

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:18 uur

Jeetje, daar heb ik ook helemaal niet bij stilgestaan toen ik een stootkuurtje prednison kreeg! Ik ben toen gewoon doorgegaan met de Flixotide.. als ik goed nadenk moest dat ook wel hoor. Ik zou even bellen, ben wel benieuwd wat het antwoord is!

Sterkte!
Wendy

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:20 uur

hallo,

ben weer opgehelderd :P
ja zo als jullie het vertellen is het eigenlijk meer dan logisch om door te gaan met de huidige medicatie anders duurt het weer te lang voor het weer optimaal werkt

groetjes samantha

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:48 uur

Maar ik dacht, die prednison neemt tijdelijk de functie van de seretide over en dan zou het dubbelop zijn als je doorpuft... :s). Zodra de stootkuur voorbij is dan neemt de seretide die taak weer over. Het gaat toch in beide gevallen om een ontstekingsremmer?

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:53 uur

zo als jij het zegt begin ik ook weer te twijfelen (alweer) want ja prednison is ook een ontstekingsremmer, ik weet het ook niet meer ach ja gelukkig zijn er dan nog de geleerden artsen =)

groetjes samantha

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 21:54 uur

Ik heb altijd gelezen en gehoord dat je geen orale en inhalatie corticosteroiden tegelijk binnen mag krijgen omdat de kans op bijwerkingen dan vele malen groter was. Als dat waar is zou je dus moeten stoppen met de Seretide. Ik heb het alleen nog nooit in de praktijk meegemaakt, ik spreek puur vanuit de theorie.

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 22:37 uur

Wat stom eigenlijk he, dat niemand het nu zeker weet! Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen gelukkig, hoewel ik wel meer dorst had, maar ja, dat is niet zo erg als een opgezet gezicht ;-).

Zou het niet op internet te vinden zijn?

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 22:39 uur

dat moet wel op internet te vinden zijn maar ik denk dat het toch beter is om het aan je arts te vragen misschien ben je net een uitzondering  :+ zou toch kunnen  8-) succes

groetjes samantha

Login of registreer om te reageren