dagelijks veel wit slijm ophoesten

09-01-2013 om 18:05 uur

Hallo allemaal,

ik heb astma en moet de laatste paar jaar elke dag veel wit slijm ophoesten. Als ik 's ochtends ventolin neem lukt het ophoesten op zich goed, maar ik vind het erg vervelend. Het is erg veel slijm en het klinkt volgens mij voor anderen ook heel vervelend. Mensen om mij heen (zelfs onbekenden op straat) vragen mij dan ook wel of het goed gaat, of ik een glaasje water wil en of ik wel goed voor mijzelf zorg. In de winter is het erger. Ik ben in oktober flink verkouden geweest en dat blijft lang nawerken. Mijn bijholtes zitten nu ook telkens erg vol. Het slijm zit daar gelukkig ook wel los, maar ik vind toch heel vervelend. Herkent iemand dit? Hoort dit er gewoon bij als je astma hebt en huisstofmijtallergie? Ik hoop het niet.

Groetjes,
Fleur9

Login of registreer om te reageren
09-01-2013 om 18:22 uur

wit slijm ophoesten is idd iets wat bij astma hoor, zeker na een verkoudheid

maar op jij extra veel ophoest? en je astma in de war is? dat is een vraag die je je arts moet stellen, want jammer genoeg kunnen we dat van hieraf niet zien

wat wel belangrijk is is dat je huis stofvrij. Met name je slaapkamer omdat je daar veel bent

Login of registreer om te reageren
09-01-2013 om 18:44 uur

Daarbij kan het ook mogelijk zijn dat je misschien anders ingesteld zou moeten worden. Want letterlijk elke dag heel vol zitten is niet goed. Misschien toch een bezoekje aan de HA hiervoor?

Login of registreer om te reageren
10-01-2013 om 09:04 uur

Misschien toch maar eens naar een KNO arts,temeer omdat je voelt dat de bijholtes vol zitten.
Ook je neus en alle holtes doen mee met het astma patient zijn.
Slijm opgeven herken ik m.n s,morgens,let wel goed op als het gaat verkleuren groen of bruinig ,dan zit er een ontsteking te groeien ,wacht dan niet om een arts in te schakelen anders raak je nog verder van huis.
Helaas spreek ik uit ervaring,en heb m,n lesje wel geleerd door eerder aan de bel te trekken.
Dat het opgeven een nare ervaring is ook voor de medemens is zo raar niet omdat ze er niet over mee kunnen praten.Onbegrip kom je steeds tegen.Probeer er boven te staan!
STERKTE!

Login of registreer om te reageren
10-01-2013 om 10:55 uur

Hoi!
Naar, zoveel hoesten!
Misschien helpt t ook om je neusholtes te spoelen met zout water, bij voorkeur dmv een neuskannetje (kijk maar even met de zoekfunctie, daar is ook al veel over geschreven).
Het helpt vaak om het slijm beter weg te krijgen uit je holtes, waardoor het niet in je keel zakt en je misschien minder hoeft te hoesten. k Hoop dat t je helpt!
Zoveel slijm is natuurlijk heel naar, maar gelukkig is het nog wit allemaal. Dat betekent waarschijnlijk dat het weinig kwaad kan. Als het verkleurt is er vaak een bacterie bij gekomen. Zolang t helder of wit is, is het verder niet 'gevaarlijk'. Maar wel irritant!
Succes

Login of registreer om te reageren
10-01-2013 om 11:07 uur

Herkenbaar dat slijm ophoesten, heb het ook en is bijna niet te voorkomen mijn behandelende artsen zeggen dat dan de medicaties uitgewerkt zouden kunnen zijn. Waarbij ze dus zeggen vaker of korter op elkaar innemen.

Login of registreer om te reageren
10-01-2013 om 12:51 uur

Hallo Fleur,

Wat vervelend zeg! maar voor mij is dit heel herkenbaar, ik hoest ook veel slijm op maar komt nog moeilijk los. Na een scan van me hoofd zitten mijn bijholtes helemaal dicht en zijn ontstoken. Ik heb hier een goed neusspray voor gekregen en dit helpt bij mij goed om alles los te krijgen. En idd het is niet fijn om te horen voor de anderen en ook heel naar voor jezelf! Maar doe jij ook niet bewust. Maar het hoort wel bij je astma.
Sterkte ermee! hopelijk word het snel minder.

Login of registreer om te reageren
02-05-2013 om 15:11 uur

Hallo allemaal.

ik heb er ook last van jullie berichten komen mij bekent voor ik heb ook last van slijm en last van mij holtes ik heb vanaf september last van brochitus en heeft er 3xmaal een kuur voor gekregen .Maar ik heb wel astma maar het is niet allergies zijn er mensen die dat ook hebben.Maar5 ik heb het wel op een lateren leeftijd gekregen. Ik wens jullie alleemaal het aller bersten . *O*
 
    gr Marianne.

Login of registreer om te reageren
05-11-2015 om 12:08 uur

Hallo

Ik heb ook astma en allergie. Ik heb nu sinds 2 jaar vanaf oktober tot februari ongeveer last van slijmen en kortademigheid, vooral 's morgens. Ik moet dan zo veel hoesten, dat ik daardoor last krijg van mijn astma en zelfs duizelig word. Ik had wel vorig jaar veel vitamine D tekort (17) en te weinig witte bloedcellen. Ik denk doordat het winter wordt, dat ik weer vitamine D tekort heb. Kan het zijn dat ik hierdoor last heb of komt dit door het koude weer? Wat kan ik doen om de slijmen weg te krijgen en minder kort van adem te zijn?

Login of registreer om te reageren
05-11-2015 om 15:53 uur

Van een vitamine D tekort kan je je heel naar voelen maar meer slijm lijkt me onwaarschijnlijk. Het kan wel zijn dat je longen in de herfst en winter meer geprikkeld zijn door virussen, kou en vocht en dat je daardoor meer last hebt van slijm. Bespreek het met je arts, misschien kan je in deze periode je medicatie iets aanpassen.

Krijg je trouwens geen vitamine D supplement?

Login of registreer om te reageren
Moderator
05-11-2015 om 21:35 uur

Heel vervelend idd maar heel herkenbaar. Ik hoest ook heel veel en vaak ook veel slijm. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om daar vanaf te komen.

Login of registreer om te reageren