vakantie in de bergen (pollenvrij boven de 1200 M)

25-06-2006 om 15:45 uur

Wij kregen 16 jaar geleden van onze kinderarts de raad om eens in de zomer naar de bergen met vakantie te gaan. Onze zoon had toen enorme last van astma en exzeem. Niet te geloven hoe hij toen opgeknapt is. Wij zijn vanaf dat moment elk jaar blijven naar de bergen gaan. Wel altijd boven de 1200 M hoogte (is pollenvrij). Wij gaan altijd naar Fiss. Dit ligt op een plateau op 1450 M zeehoogte. Niet ver van de Italliaans-Zwitserse-Oostenrijkse grens. Door het feit dat je op een plateau zit kan je ook makkelijker wandelingen doen met een buggy. Onze zoon met astma is de jongste van vier kinderen. En voor het geld moet je het niet laten. Wij gaan altijd in een vakantiewoning met alle comfort. En betalen voor twee volwassenen (ondertussen gaan de vier kinderen niet meer mee) 40 euro per nacht per appartement. Lakens en handdoeken krijgen wij erbij. En ook de tickets voor het kabelspoor in de prijs inbegrepen. De zomerprijzen zijn echt niet te vergelijken met de prijzen in de winter. Mijn zoon is er erg mee geholpen geweest..die jaarlijkse kuur in de bergen. Ik raad het aan iedereen aan. Want zeg nu zelf,zelfs gezonde mensen hebben last van de slechte luchtkwaliteit hier.

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 13:50 uur

Hoi Colet,

Zelf zijn wij een paar jaar geleden 2 x naar de bergen in Oostenrijk gegaan. Wij zaten rond de 1300 en 1000 meter en hebben niet zoveel verbetering met het astma ervaren. Maar hadden geen last van de allergie. Ik heb al langer zitten denken over Fiss, maar kan je mij vertellen waar je dan precies verblijft? Wij zaten namelijk altijd in een hotel, waar je voor de 2 volwassenen betaalde en waar de kinderen gratis waren. Nu ik echter gescheiden ben is zo'n vakantie veel duurder en is een appartement wellicht een oplossing. Alvast bedankt voor je antwoord.

Groetjes, Angelique

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 13:55 uur

Ik ga dit jaar naar Oostenrijk (Gerlos). Ik ben al vaker in de bergen geweest maar weet niet meer zo goed hoe ik daar toen op reageerde dus ik ben benieuwd :)

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 16:31 uur
Reactie op Daantje

Ik ga dit jaar naar Oostenrijk (Gerlos).

Prachtig gebied is dat, een jaar geleden heb ik een weekje wintersport vanuit Königsleiten gedaan. Daar zaten we op 1600 m hoogte in een appartement, klachtenvrij gebleven. Geweldig, ik ga er zeker een keer terug! ^O^ *O*

Login of registreer om te reageren
27-06-2006 om 16:46 uur

Ik weet niet of ik hier namen mag noemen. Maar als je mij een mailtje stuurt: colet@seniorennet.be bezorg ik je graag de website van de betreffende vakantiewoning in Fiss, waar wij stamgast zijn. Het voordeel van zo'n vakantiewoning is meer ruimte en goedkoper met kinderen. Ik vind dat ze overdrijven met de prijzen van de dranken in de hotels. In onze vakantiewoning heb je drankservice. In de kelder staan bakken met cola, fruitsap, bier... Je zet een kruisje op een lijst en betaalt de prijs van het warenhuis. Vlakbij onze vakantiewoning is een pizzeria. Daar halen wij ook al eens pizza of. In Fiss zelf kan je op twee plaatsen ook afhaalgerechten verkrijgen. Je maakt je vakantie zo duur als je zelf wil.

Login of registreer om te reageren
05-07-2006 om 19:45 uur

Hoi Daantje,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar de bergen in Oostenrijk, ook naar Gerlos. Ik ben benieuwd of ik minder last van mijn astma heb. Ik hoop het toch zo. Lekker ademhalen zonder erbij na te denken of  ervan bewust te zijn.

Een prettige vakantie gewenst in Gerlos. *O*

Groeten,
Eva

Login of registreer om te reageren