Combimedicijn en ook nog extra inhalatiecoristeroiden?

22-06-2006 om 12:40 uur

Hoi,

Ben ik alweer met mijn vraagjes. De laatste tijd heb ik het idee dat ik aan 2x2 symbicort genoeg zal hebben als ik maar nog extra(inhalatie)coristeroid had. Ik mocht van mijn allergoloog op de goeie dagen 2x2 symbicort gebruiken en op de slechtere 2x3 gebruiken. Als ik afbouw merk ik de 1e dag niks, wordt niet meer benauwd ofzo maar na een paar dagen begin ik het toch wel te merken, iets meer benauwd. Als ik dan weer 2x3 neem gaat het weer prima. Zijn er hier mensen die naast hun combimedicijnen ook nog extra inhalatiecoristeroiden gebruiken?

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
22-06-2006 om 17:06 uur

Hoi bioloogje,

Je bedoelt denk ik dat je naast de symbicort nog extra Pulmicort wilt nemen? Ik zou dan, als ik jou was, eerder kiezen voor het nemen van oxis en pulmicort, zodat je de pulmicort apart zou kunnen opvoeren. Anders krijg je namelijk ook weer meer oxis binnen en dat lijkt me niet het gewenste effect.

Groetjes
Hilde

Login of registreer om te reageren
22-06-2006 om 21:43 uur

Zou moeten kunnen: een combi-puf aanvullen met een losse corticosteroïd-puf...andersom kan tenslotte óók: tussentijds ventolin gebruik is heel normaal toch?!

wij hebben onze zoon een tijdje extra Flixotide náást de Seretide gegeven....hij had namelijk tijdelijk meer behoefte aan extra bescherming van de luchtwegen en niet nog meer luchtwegverwijders

Login of registreer om te reageren
23-06-2006 om 11:53 uur
Reactie op wosysaro

Zou moeten kunnen: een combi-puf aanvullen met een losse corticosteroïd-puf...andersom kan tenslotte óók: tussentijds ventolin gebruik is heel normaal toch?!

wij hebben onze zoon een tijdje extra Flixotide náást de Seretide gegeven....hij had namelijk tijdelijk meer behoefte aan extra bescherming van de luchtwegen en niet nog meer luchtwegverwijders

Hey wosysaro,

mag ik vragen hoe  jullie erachter kwamen dat hij meer behoefte had aan meer luchtwegbeschermers en niet aan ook nog meer  luchtwegverwijderaars?

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
22-06-2006 om 23:45 uur

Hoi,

Ook ik gebruikte eerst 2 keer daags 2 Symbicort 400.
In slechte tijden 3 maal daags 4 Symbicort 400.
En kreeg en gebruikte ook gewoon Ventolin ernaast.

Groetjes Hellen.

Login of registreer om te reageren
23-06-2006 om 22:15 uur

Pffffft is al een poosje terug hoor  :?  Maar van wat ik ervan onthouden heb was dit haar redenering:
Robbie was niet zozeer benauwd doordat de luchtwegen verkrampt waren, wel had hij veel last van slijm. Dit werd volgens haar veroorzaakt door het ontstekingsproces wat astma in feite is en vandaar dat ze de dosis ontstekingsremmers toen apart verhoogt heeft. Het remde het ontstekingsproces en zorgde er tevens voor dat hij minder gevoelig was voor bijv. invloeden van het weer etc.

Hoop dat je er iets aan hebt?

Groeten, Syl

Login of registreer om te reageren