medicatie mee op vakantie.

12-06-2006 om 15:22 uur

Hoi,

Wij gaan altijd kamperen en in de tent kan het behoorlijk warm worden, hoe houden jullie je medicijnen zo koel mogelijk?

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
12-06-2006 om 16:11 uur

Hallo,
Ik heb als medicatie flixotide en foradil verstuiver met aerochamber.
Hoe kan ik deze het beste bewaren.
we gaan op vakantie naar spanje in een tent.
Daar zal het zo'n 25 tot 36 graden kunnen worden.
Wie kan je hierbij helpen alvast bedankt
groetjes maaikeK

Login of registreer om te reageren
12-06-2006 om 16:50 uur

Hoi Maaike,

Ik zit in dezelfde situatie, ik heb ook flixotide, en nasonex, ik vraag me ook af hoe ik die in Spanje/Portugal moet bewaren met die hitte.

Hopelijk heeft iemand er ervaring mee. Ik zit zelf trouwens te denken aan een koelbox, maar volgens moet je het ook niet té koud bewaren..

Groetjes,
Wendy

Login of registreer om te reageren
12-06-2006 om 16:52 uur

Houd ze sowieso uit de zon, stop ze onderin je tas ofzo. Als je met de auto gaat kan je overwegen ze daarin te leggen als het daarin koeler is. Poederinhalators kunnen volgens mij vrij goed tegen de warmte en mijn Qvar aerosol mag je tot 30 graden bewaren dus als je zoiets op de koelste plek houdt moet dat wel te doen zijn.

In een koelkast of koelbox lijkt me niet verstandig, zeker poederinhalators moet je beschermen tegen vocht.

Login of registreer om te reageren
12-06-2006 om 18:22 uur

Nee, in de koelkast leek me ook al niet echt handig.. is toch te koud en vochtig inderdaad..

We gaan met het vliegtuig, maar huren een auto, en ik bedenk me nu dat we daarin airco hebben, dus de tijden dat we rijden zetten we die wel aan en is er geen probleem.

Login of registreer om te reageren
12-06-2006 om 18:55 uur

Op de site van astma altijd anders.nl kun je ook tips vinden m.b.t. het menemen van medicijnen op vakantie en hoe te bewaren  :s)

Je kunt de tips hier vinden, onderaan het onderwerp Op Reis: het geneesmiddel! (Meenemen van medicijnen)  :Y

Login of registreer om te reageren
12-06-2006 om 19:01 uur

Miran: in Firefox werkt je link helaas niet  :N

Login of registreer om te reageren
13-06-2006 om 16:23 uur
Reactie op Daantje

Miran: in Firefox werkt je link helaas niet  :N

Bij mijn Firefox wel  :?

Ik vertrek volgende week richting Kreta en heb als tip meegekregen om de medicijnen in de handbagage te doen. Ook heb ik een medicijnpaspoort meegekregen van de apotheek, o.a omdat ik prednison meeneem.

Nooit medicijnen in de auto achterlaten!! In een auto kan het wel 40 graden worden als er geen ventilatie is!!
Op astma altijd anders staan inderdaad goede tips.

Login of registreer om te reageren
12-06-2006 om 19:05 uur

Ehm..oh
Dan even zo....

www.astmaaltijdanders.nl

Eenmaal op de site zie je vanzelf links onderin bij nieuw op astma altijd anders:
Op reis:het geneesmiddel!

Login of registreer om te reageren
19-06-2006 om 12:41 uur

Mijn vraag is of dat je flixotide en foradil mee op vakantie kunt nemen.
en hoe bewaar ik die dan het beste. wij zitten in een tent en het is daar ongeveer 25 a 35 Graden.
weet weet hoe dat ik deze het beste bewaren kan daar. het is in een verstuiver met aerochamber.
groetjes maaike

Login of registreer om te reageren
19-07-2006 om 11:36 uur

Ik heb ook nog een vraag over het meenemen van medicijnen op vakantie en gezien de titel vind ik dat mijn vraag hier wel past:

Nemen jullie je medicijnen mee in de doosjes of gewoon los? Ik heb mijn medicijnen namelijk nooit in de doosjes maar ik heb ze nog wel. In Nederland neem ik mijn puffer en Diskus gewoon los mee, mijn pilstrip ook, kan prima maar ik dacht dat het aan de grens misschien handiger is om het in de doosjes mee te nemen maar dat is wel weer onhandiger en neemt meer plek in.

Hoe doen jullie dat?

Login of registreer om te reageren