Gezocht: Mensen die pleuritis of acute bronchitis hebben gehad

07-12-2012 om 15:49 uur Gesloten

Hallo allemaal,

Als stagiair van het Astma Fonds (binnenkort Longfonds) ben ik op zoek naar mensen die pleuritis of acute bronchitis hebben gehad. Heb je hier ervaring mee gehad, en zou je ons eventueel willen helpen in de week voor kerst? Dan hoor ik dit graag! Ik ben naast het forum per mail bereikbaar op Michiel.Smits@astmafonds.nl

Alvast bedankt!

Michiel

De reacties zijn gesloten.
08-12-2012 om 10:26 uur

Hallo Michiel,

Ik denk dat velen hier wel eens of regelmatig bronchitis hebben gehad en er misschien ook best mensen zijn die hier iets voor het astmafonds voor willen betekenen. Maar kun je hier misschien iest meer over vertellen? Wat jullie ongeveer willen weten, wat je moet doen en waar/welke info ervan wordt gebruikt?

Groetjes Evi

09-12-2012 om 11:25 uur

Hallo,

Bij de overgang naar het Longfonds wordt de informatie op onze website ook uitgebreid. Om deze informatie compleet te maken zoeken wij mensen die zelf acute bronchitis of pleuritis hebben gehad. Acute bronchitis is verschillend van chronische bronchitis, acute bronchitis is een infectie die na een paar weken weer weg is, in tegenstelling tot chronische bronchitis die herhaaldelijk terug komt.

Zoals misschien wel bekend is heeft het Astma Fonds op haar website bij de informatie over longziekten ook een gezicht van personen die ervaring hebben met die longziekte. Wij streven er ook naar dit te doen voor de uitbreiding in de informatie die we willen geven.
Voor acute bronchitis en pleuritis zijn we nog op zoek naar iemand die ons hiermee wilt helpen. Dit houdt wat meer concreet in om in week 51 (waarschijnlijk woensdag 19 december) naar ons in Amersfoort te komen (2 minuten vanaf het station).

Mochten mensen ons hiermee willen helpen, dan hoor ik dit graag! Dan zal ik ook iets ruimer (kunnen) zijn om meer informatie te geven  :)

Groeten,
Michiel

09-12-2012 om 15:43 uur

Bedankt voor wat uitleg Michiel! Ik begrijp nu wat jullie bedoelen. Ik kan echter niet op de site vinden welk stukje je bedoelt, maar dat doet er misschien ook niet zo toe. Ik vrees dat jullie aan mij verder niet zoveel zullen hebben. Als het een algemene vragenlijst oid betrof wilde ik hem uiteraard invullen. Maar ik zou zelf niet zo goed weten wat ik moet vertellen over de keren dat ik bronchitis heb gehad, het verloopt toch relgematig weer anders. Het enigste dat 't zelfde is, is het gaan naar de HA en meestal met meds de deur uit, en dan rustig weer opknappen. Ook dat opknappen verloop elke keer weer anders want het ligt eraan hoe ziek je bent. Ik ben bang dat ik jullie geen echt zuivere ervaring kan geven waar mensen iets aan hebben.

Ps: Nog even over de site, en dit bedoel ik helemaal niet vervelend, ik hoop niet dat 't zo overkomt.. Maar sinds dat deze vernieuwd is, vind ik hem lang niet meer zo duidelijk. :@ Hij was voor me gevoel eerst veel meer geordend en ik kon alles makkelijer/sneller vinden. Ik denk ik zeg 't toch even, misschien dat jullie iets met deze feedback kunnen mochten er meer reacties over zijn.

10-12-2012 om 12:55 uur

Beste Evi,

Toch bedankt voor de moeite  :)

Uiteraard zijn wij altijd blij met feedback! En de feedback over de website zal ik doorspelen naar mensen die er iets mee kunnen!