Gezocht: patient voor patientcollege in Groningen

04-12-2012 om 12:29 uur Gesloten

Op het UMCG (Universitair Medisch Centrum Groningen) is er sinds vier jaar een internationale variant van de opleiding Geneeskunde.
Om studenten al zo vroeg mogelijk in contact te laten komen met ziektebeelden, zodat ze de theoretische kennis die zij opdoen meteen kunnen plaatsen in een 'klinische' context, en zien welke impact een ziekte kan hebben op het leven van een patiënt, wordt er in de opleiding Geneeskunde elke week een patiëntcollege georganiseerd. Een van de thema's die tijdens het eerste jaar aan bod komt is COPD.

Voor een van deze patientcolleges ben ik op zoek naar iemand die zijn/haar verhaal wil delen met deze studenten. Het gaat om een bijeenkomst op dinsdag 5 februari 2013 van 9.00 - 9.45 en het college zal in het Engels plaatsvinden onder begeleiding van een arts uit het UMCG (er zal van tevoren contact met u worden opgenomen over de gang van zaken).

Voor vragen, of om u aan te melden, kunt u contact opnemen met ondergetekende of via dit forum reageren, alvast hartelijk dank!

Vriendelijke groeten,
Sussan Quinten, coordinator
e-mail: s.m.quinten@umcg.nl
tel: 050-363 2444

De reacties zijn gesloten.
05-12-2012 om 14:52 uur

Het betekend dat je die morgen daar aanwezig moet zijn?

05-12-2012 om 19:57 uur
Reactie op UMCG-patientcollege

O
. Het gaat om een bijeenkomst op dinsdag 5 februari 2012 van 9.00 - 9.45

V

Wij kunnen als patiënt veel maar tijdreizen behoort niet tot onze mogelijkheid  ;)

Moderator
05-12-2012 om 20:16 uur
Reactie op puckie

Wij kunnen als patiënt veel maar tijdreizen behoort niet tot onze mogelijkheid  ;)

Scherp. Je bent dus niet in voor Back to the past?

05-12-2012 om 23:42 uur

Gelezen en wel februari gezien .. en raar dat je dat 2012 niet op valt .
Na ja raar .. Ik kom bijna dagelijks  op de site . En kijk wat er voor nieuws gepost staat en al gelezen heb wat ik lezen wou klik op “Markeer alle berichten als gelezen” .  En toch stond deze voor mij bij .. Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek. Ik las hem gisteren .. dus ga je der ook maar van uit dat dat voor volgend jaar is .  ik las na dat ik antwoord gaf ook dat 2012 …en ging er maar van uit dat dat dan een foutje was .  De site kan blijkbaar wel terug in de tijd . 

06-12-2012 om 08:12 uur

Een tiepfoutje, kan gebeuren. Het is moet zijn, en is ondertussen veranderd in, 2013.

06-12-2012 om 08:14 uur

Mijn excuses voor de fout in het bericht; het gaat inderdaad om een bijeenkomst op 5 februari 2013 (en niet 2012).

@ Sietse: het betekent inderdaad dat het college die ochtend in het UMCG (faculteit Medische Wetenschappen) plaats zal vinden en het college duurt 45 minuten. In totaal zou ik ongeveer op een uur rekenen, omdat het wel prettig is ongeveer 10-15 minuten van tevoren aanwezig te zijn (reistijd uiteraard niet meegerekend). Er is weinig tot geen uitloop na 9.45, omdat de studenten daarna nog weer andere colleges hebben.  

06-12-2012 om 11:45 uur
Reactie op UMCG-patientcollege

Mijn excuses voor de fout in het bericht; het gaat inderdaad om een bijeenkomst op 5 februari 2013 (en niet 2012).

@ Sietse: het betekent inderdaad dat het college die ochtend in het UMCG (faculteit Medische Wetenschappen) plaats zal vinden en het college duurt 45 minuten. In totaal zou ik ongeveer op een uur rekenen, omdat het wel prettig is ongeveer 10-15 minuten van tevoren aanwezig te zijn (reistijd uiteraard niet meegerekend). Er is weinig tot geen uitloop na 9.45, omdat de studenten daarna nog weer andere colleges hebben.  

Ik had ook niet ander verwacht hoor …. Want “Gepost op: 4 december 2012”  had ik al gezien .
Anders was het ook niet mogelijk dat hij bij nieuwe berichten stond . Maar ik had inderdaad eerst zo over het 2012 heen gelezen . Zijn hele studies over gedaan hoe makkelijk het menselijk brein voor de gek word gehouden .  Mijne werk dan nog wel zo goed dat ik al door had dat gewoon om een typ foutje ging ..  Iets wat mij totaal niet vreemd is .
Maar ik had graag mee gedaan de afstand is niet het probleem .. Als ik nu 11:40 .. in de auto stap ben ik voor 12 uur in stad .  Maar mijn controle bezoeken aan eigen long arts worden zo veel mogelijk beperkt omdat  ziekenhuizen en mensen menigte altijd een probleem zijn .  Ook keuring van Arbeidsongeschiktheid gebuurt bij mij thuis . 
Ik heb wel een heel geschiedenis van jaren terug  in UMCG … Dacht wellicht kunnen ze der wat mee .
Ooit ( wel 37/36 jaar terug )  ben ik onderzoek object geweest van een aantal studenten  .. Maar das een verhaal op zich .

06-12-2012 om 10:47 uur

Had anders best even terug in de tijd gewild hoor  :Y