Astma en het dagelijks leven

30-11-2012 om 10:15 uur Gesloten

Hallo allemaal,

Voor school moet ik een profielwerkstuk maken, een soort van eindverslag. Ik zit in 6 vwo en ik heb als onderwerp de longen en astma gekozen, omdat ik dit een super interessant onderwerp vind en ik zelf ook astmapatiënt ben.
Nu hoort er bij dit werkstuk ook een praktisch onderzoek, in de vorm van bijvoorbeeld een enquête. Daarom heb ik een enquête gemaakt met als onderwerp de longen, astma en het dagelijks leven. Ik wil vooral kijken naar hoeveel mensen eigenlijk van het onderwerp weten.
De resultaten hiervan zal ik dan in mijn PWS (profielwerkstuk) verwerken en verder niet gebruiken voor andere doeleinden. De resultaten komen uiteindelijk ook op het longforum te staan.

De onderstaande twee links vormen de enquête. Het zijn in totaal 20 vragen en ze nemen maximaal 3 minuten van uw tijd in beslag. Als u de enquête invult, wilt u er dan op letten dat u de tweede link niet vergeet? Dat is namelijk al meerdere keren gebeurt, waardoor ik maar halve enquêtes heb.

http://nl.surveymonkey.com/s/WLYNG8V
http://www.surveymonkey.com/s/WVPQK5V

Ik moet al heel snel mijn PWS inleveren, dus het zal niet heel lang op het forum staan. Op 20 december haal ik de enquêtes eraf, omdat ik de resultaten dan moet gaan verwerken.

In ieder geval alvast hartelijk bedankt voor uw aandacht en het invullen van mijn enquête.

Groetjes,

Marit

De reacties zijn gesloten.
30-11-2012 om 10:27 uur

Je maakt een onderzoek over astma en wil vooral weten hoeveel mensen eigenlijk over dit onderwerp weten. Heb je erover nagedacht welke doelgroep zal reageren op je enquete, als je deze hier plaatst?

30-11-2012 om 10:44 uur
Reactie op abo

Je maakt een onderzoek over astma en wil vooral weten hoeveel mensen eigenlijk over dit onderwerp weten. Heb je erover nagedacht welke doelgroep zal reageren op je enquete, als je deze hier plaatst?

Ben akkoord, vond de enquete meer voor gewone mensen zonder astma. Of is dat mijn gedacht :?

30-11-2012 om 12:16 uur
Reactie op LientjeM

Ben akkoord, vond de enquete meer voor gewone mensen zonder astma. Of is dat mijn gedacht :?

Reactie op abo

Je maakt een onderzoek over astma en wil vooral weten hoeveel mensen eigenlijk over dit onderwerp weten. Heb je erover nagedacht welke doelgroep zal reageren op je enquete, als je deze hier plaatst?

Ja dat heb ik mij ook bedacht voordat ik het hier plaatste en natuurlijk zal het de resultaten beïnvloeden, maar dat is iets dat ik meeneem in de verwerking (een foutendiscussie). Ik kon namelijk ook niet nog een enquête maken specifiek voor mensen met astma. Dit was mijn eerste bedoeling ook wel, maar omdat het te lang heeft geduurd voordat ik toestemming kreeg om een enquête te plaatsen, heb ik de enquête veranderd. Op die manier heb ik de enquête ook af kunnen nemen bij mijn school en vriendenkring.

En daarnaast hoop ik ook dat er mensen zijn op het forum die zelf geen astma hebben of die juist van dit forum lid zijn geworden omdat ze niet zo veel van astma weten! Ik heb een aantal topics gelezen waarin mij wel duidelijk werd dat niet alle mensen zo veel van astma weten.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Marit

30-11-2012 om 13:14 uur
Reactie op Maritana

Ik heb een aantal topics gelezen waarin mij wel duidelijk werd dat niet alle mensen zo veel van astma weten.

Logisch niet? Ikzelf heb bevoorbeeld nog maar van 12 maart dit jaar astma en dan moet je alles nog leren. Vandaar gelukkig dat er zo'n forums bestaan.

30-11-2012 om 10:39 uur

Ik heb de enquête voor je ingevuld hoor. Veel succes met je profielwerkstuk!

30-11-2012 om 14:19 uur

Inderdaad, helemaal mee eens. En dat is dus ook de reden waarom ik dacht dat ik de enquête hier ook best zou kunnen plaatsen :)

30-11-2012 om 16:42 uur

Ik heb 'm voor je ingevuld hoor ;)
Al vond ik ook dat 'ie meer geschikt was voor mensen zonder longziekte, maar dat weet je en daar je je standpunt/reden al over/voor gegeven, dus dat is prima ;)

Succes met je profielwerkstuk!

30-11-2012 om 17:10 uur

Ik heb hem ook voor je ingevuld!

Voor mijn idee heb je niet echt kunnen helpen, het was voor mijn gevoel meer een algemene enquete met 'feitjes', maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt gehad. Succes met je werkstuk! Mocht je nog een twee enquete willen plaatsen (misschien gaat dat nu sneller omdat je de toestemming enzo voor deze al hebt gehad; je bent al bekend ed?) wil ik je graag weer helpen. Succes met alles! ^O^

Groetjes Evi

30-11-2012 om 19:02 uur

Ik heb hem ook voor je ingevuld, heel veel succes!!!

30-11-2012 om 20:20 uur

Heb hem ingevuld, succes met je pws.