maandag naar arboarts

16-11-2012 om 14:27 uur

Loop al een paar weken te kwakkelen (net door huisarts geconstateerd dat astmatische bronchitis terug is en heb in de afgelopen 2 weken al 4 forse aanvallen van benauwdheid geheid gehad) en mijn werkgever wil dat ik naar de arboarts ga. Ik wil zelf graag werken, maar merk dat ik het niet langer dan 3 uurtjes (lesgeven) volhou. Raak erg vermoeid en heb daardoor vaak weer een aanval.
De 26e kan ik bij de longarts (voor de eerste keer) terecht. Maar maandag moet ik al naar de Arbo. Ik heb deze week toch bijna iedere dag een halve dag weten vol te maken, maar het kostte me te veel energie.
Waar moet ik rekening mee houden bij de Arbo? Welke vragen kan ik het beste stellen?
Totdat ik bij de longarts ben geweest weet ik eigenlijk niet veel meer dan dat ik wel wil, maar dat het me veel moeite kost.
Ben best wel een beetje zenuwachtig.

Login of registreer om te reageren
16-11-2012 om 19:23 uur

Zelf geen vragen stellen maar je vragen op schrijven.
Niet te zenuwachtig maken.
Wees gewoon eerlijk en vertel je problemen,dan kom je er wel uit.
Zo niet ,hulp zoeken bij o.m maatschappelijk werk of huisarts.
Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
16-11-2012 om 19:35 uur

Vooral niet bang zijn van die arts.
Normaal gesproken staat hij aan jouw kant.
Als je hem gewoon verteld hoe je je voelt en dat die halve dagen eigenlijk te zwaar zijn en dat je wel 3 uur wil proberen te werken, zal hij ws mee gaan zoeken naar een oplossing.

Ik heb de ervaring, dat als je aangeeft dat je niet thuis wilt zitten, ze echt meewerken naar passend werk of naar passende uren.

Succes

En hij geeft zowiezo geen medische gegevens door aan je baas.

Login of registreer om te reageren
19-11-2012 om 14:45 uur

Net bij de arbo arts geweest. Zelf aangegeven dat vier uur les per dag echt de max is op dit moment.
Zij was het daar helemaal mee eens en ben voor de komende weken voor 50% arbeidsgeschikt verklaard. Ben blij dat iemand anders er een grens aan stelt. Zelf ben ik zo eigenwijs dat ik toch door blijf gaan.
Hoop wel snel weer lekker fulltime aan de slag te kunnen gaan.
Met baas afgesproken dat mijn lesrooster wordt aangepast en ik 's middags administratieve zaken thuis mag doen.

Login of registreer om te reageren
19-11-2012 om 15:11 uur

Da's goed nieuws.
En nu maar hopen dat je snel genoeg opknapt om weer volledig aan het werk te gaan.

Login of registreer om te reageren
25-11-2012 om 10:22 uur

Wij kunnen ons de hand geven ik moet ook dinsdag melden bij de arbo dienst. Hetzelfde probleem.

Login of registreer om te reageren