Spamaccounts op het forum

16-11-2012 om 10:48 uur Gesloten

Helaas lijkt het erop dat er een gat in onze 'verdediging' zit. Hierdoor kunnen kwaadwillende automatisch spamaccounts aanmaken. Let de komende tijd even op welke topics je opent. Het is aan de titel snel te zien of het een normaal topic is of spam. Melding maken van deze accounts of topics hoeft niet, we letten er extra op.

Natuurlijk gaan we hard aan de slag om dit te voorkomen, ergens volgende week moet dat ook gelukt zijn.

De reacties zijn gesloten.
16-11-2012 om 11:01 uur
Reactie op Stardust

, we letten er extra op.

Natuurlijk gaan we hard aan de slag om dit te voorkomen, ergens volgende week moet dat ook gelukt zijn.

dankjewel!
en ik hoop dat jullie t gat stevig kunnen maken

16-11-2012 om 11:19 uur

Ow, en hoe weet je het verschil tussen spanaccounts en echte?

16-11-2012 om 11:22 uur
Reactie op LientjeM

Ow, en hoe weet je het verschil tussen spanaccounts en echte?

Als het een vraag van Jippie is dan is het dus spam ;)

Ik zie Stardust nu zitten bij een dijk met een vinger in het gat om zo alles goed te houden :@, sorry ik denk altijd in beelden.

16-11-2012 om 11:42 uur
Reactie op jippie46

Ik zie Stardust nu zitten bij een dijk met een vinger in het gat om zo alles goed te houden :@, sorry ik denk altijd in beelden.

Whahha, ik zag hem ook al zitten  :+

16-11-2012 om 11:40 uur
Reactie op LientjeM

Ow, en hoe weet je het verschil tussen spanaccounts en echte?

Dat is te zien. Onder andere aan de naam, maar ook aan bv het ip adres en omdat ze nogal dom zijn en dingen invullen die niemand invult ;)

Reactie op jippie46

Als het een vraag van Jippie is dan is het dus spam ;)

Ik zie Stardust nu zitten bij een dijk met een vinger in het gat om zo alles goed te houden :@, sorry ik denk altijd in beelden.

Weet je het zeker? Als ik toch aan het opruimen ben  >:D

Hmmm, dan moet er wel iemand anders een stop gaan halen hoor, dat lukt weer niet als ik met mijn vinger in de dijk zit :P

16-11-2012 om 11:42 uur
Reactie op Stardust

Dat is te zien. Onder andere aan de naam, maar ook aan bv het ip adres en omdat ze nogal dom zijn en dingen invullen die niemand invult ;)

Haha, heb ook dingen ingevult die niemand invulde. Herinner mij een topic uit 2006. Maar waarom een nieuw aanmaken als de titel perfect zegt wat ik bedoelde?  :)

16-11-2012 om 12:05 uur

Ik zou denk ik, als ik spammer was, een nieuwe 'Hoe voel je je vandaag?' onder 'Longen Algemeen' openen. Dat klinkt toch uitermate betrouwbaar ... bovendien staat het topic al op 10 pagina's.

16-11-2012 om 13:21 uur
Reactie op abo

Ik zou denk ik, als ik spammer was, een nieuwe 'Hoe voel je je vandaag?' onder 'Longen Algemeen' openen. Dat klinkt toch uitermate betrouwbaar ... bovendien staat het topic al op 10 pagina's.

Dat zullen ze niet doen. Grootste reden is dat het geautomatiseerde dingen zijn, die zoeken niet naar topic maar plaatsen een nieuw (waar is altijd weer een verrassing, maar off topic doet het goed).

Daarnaast komt 99.99% van de spamaccounts uit het buitenland. Die snappen het Nederlands niet. Spamtopics in het Nederlands zijn ook meestal door google translate gehaald en dus slecht te lezen.

16-11-2012 om 12:55 uur

Iemand die een spam reactie geeft op een forum kan in het Russisch of Engels alle mogelijke reacties plaatsen.
Daarbij versturen ze in hun profiel of topics vaak links naar een website en hetgeen ze schrijven is meestal dat ze het forum geweldig vinden, maar alles staat er in gebroken zinnen.
Vaak is iemand die spamt ook maar tijdelijk actief en valt deze persoon daarna weg uit het forum omdat ze een nieuwe opening hebben gevonden via een andere site en hier meer grip op hebben.
Overigens is het niet zo dat iemand die een link van zijn weblog in zijn profiel zet of een bericht in het Engels schrijft ineens een spammer.

17-11-2012 om 10:22 uur

Ik wil jullie nogmaals verzoeken even geen berichten te melden. We weten dat het fout gaat en zodra wel online zijn halen we het weg.