auto luchtfilters (voor passagiers en bestuurder)

12-06-2006 om 20:41 uur Gesloten

Over dit onderwerp reageerde Esther met:
"Behalve dokter Krouwels is iedereen in de eerste plaats ervaringsdeskundige, en geen autodealer of handelaar in huishoudelijke apparatuur, voor specifieke informatie zul je je dus tot een dergelijk iemand moeten wenden .
Een topic waarin ervaringen met de diverse huishoudelijke apparatuur gedeeld kunnen worden is er al, dat kun je hier vinden en de autofilters worden in dit topic besproken.
Wat mij betreft is er dus niet de noodzaak voor een aparte rubriek waarin dergelijke zaken besproken worden ."
Beste Esther,
Ik het het hele topic waarnaar je met de link "dit" verwijst doorgelezen maar in deze 3 pagina's wordt alleen gediscussieerd over stofzuigers en luchtfilters/reinigers in huis.
Ik heb niets kunnen lezen over auto’s of heb ik het toch niet gezien??
Dan wil ik wat vertellen over mijn ervaring met auto filters
nl over de pollen ed die het in deze maanden voor mensen met wat hooikoorts erg vervelend maken om buitenshuis te komen (en volgens mij moet dat dan ook voor atsma en CODC mensen zo zijn)
Soms is het in Flevoland zo erg met de populieren dat er zoveel pluisjes in zitten dat bij een beetje wind het er soms bijna net als een sneeuwbui uit ziet maar dan bij 20-30 graden celcius en zonneschijn (de wind brengt die pluisjes volop in de lucht).
Vorig jaar reed ik over de A6 en met de Passat kwamen die pluisjes ook in de auto, het is wel een type uit 1990 maar ik denk dat er nog steeds veel auto's zijn die bij ventileren de lucht zo van buiten naar binnen blazen. Niet erg leuk want als je geen airco hebt wil je bij het warme weer toch wat ventileren. Nu heb ik met een Fiatje Punto door die zelfde pluisjes-bui gereden en lekker ventileren en daarbij kwamen geen pluisjes in de auto.
Ik heb recent het oude filter vervangen door een nieuwe (30 euro) en dat was een hele verbetering. (Ps ik heb geen aandelen bij Fiat)
Dit is dus mijn ervaring. Ik ben niet astmatisch maar heb sinds een paar jaar wel last van hooikoorts. Ik had vorig jaar meer last van hooikoorts dan nu maar ik merk het nog steeds en af en toe nog erg lastig.
ps ik wil ook nog opmerken dat ik zag dat veel mensen die reageren op het onderwerp stofzuigers en hepafilters de voorafgaande reacties vaak niet goed doorlezen en weer met zelfde vragen of opmerkingen komen. Vandaar denk ik dat het goed is om enkele standaard rubrieken toe te voegen waarbij algemeen bekende feiten toe gelicht worden bijv. wat de voor- en nadelen zijn van stofzuigers zonder/met stofzak cq stofzuigers met waterfilter.
Dit lijkt mij heel zinnig.
en ik ken helaas dokter Krouwels niet.
graag hoor ik van u,
Wil

De reacties zijn gesloten.
12-06-2006 om 20:46 uur

Beste Wil,

Het forum bestaat inmiddels 10 maanden en jij bent de enige en eerste persoon die zich zo met dit onderwerp bezighoudt. Prima verder hoor, maar dat geeft wél aan dat er blijkbaar minder vraag c.q. interesse hiervoor is dan jij wellicht van mening bent.

Hetgeen jou zinnig lijkt is dan ook duidelijk geworden maar er is ook op je voorstel gereageerd.
De eerdere reactie welke Esther heeft gegeven namens het forumbeheer lijkt mij aan duidelijkheid niets te wensen overlaten.

De discussie kan desgewenst worden voortgezet in het reeds eerder genoemde topic waarnaar is verwezen.

Groet,
Mark

17-06-2006 om 20:09 uur

Vreemd dat refine niet meer reageert op het forum. De berichten zijn overigens ook wel erg tot in detail uitgewerkt. Waarom iemand zo extreem veel interesse heeft voor dit soort produkten vind ik ook raar. Krijg hierdoor de gedachte dat het een commercieel belang betreft. Maar goed, onzin topic verder :X

18-06-2006 om 02:19 uur

Dit topic gaat op slot. Discussies kunnen desgewenst hier worden voortgezet  :)