haloclinic iemand ervaring mee

09-11-2012 om 13:01 uur

Heeft iemand ervaring met de haloclinic in zaandam?

Login of registreer om te reageren
24-03-2014 om 15:31 uur

Ja ik kom er nu ruim een jaar.
Ongeveer anderhalf jaar geleden was mijn longleeftijd 67.
Nu is het 44 en blaas ik 103 procent! (Ik heb astma)
Dus ik ben heel blij met de haloclinic.

Login of registreer om te reageren
03-02-2015 om 12:59 uur

Ik heb er bijzonder goede ervaring mee bij onze dochter ( met ernstig astma ), maar ik ben voorzichtig ... Ik ben nog maar pas begonnen.
Ik heb ook zeer veel mensen ondertussen gesproken daar en het klinkt bijzonder hoopvol... veel goede ervaringen en bijzondere verhalen.
Ik blijf me elke keer verbazen over de goede resultaten van veel mensen daar maar nog meer over het feit dat dit niet bekend is  en als deze gezondheidsverbetering zo doorzet bij onze dochter denk ik eraan om dit echt kenbaar te gaan maken bij veel mensen, om zo meer mensen te bereiken die er eventueel baat bij hebben al dan niet voor zichzelf of hun kinderen.
Zie ook mijn stukje bij het topic    " kinderen en astma'

Login of registreer om te reageren
16-02-2015 om 23:45 uur

Ik adviseer van harte de halotherapie bij de Haloclinic in Zaandam.

Dankzij mijn bezoeken aan de Haloclinic heb ik zelf volledig kunnen stoppen met mijn reguliere medicijngebruik voor astma.

Ik gebruikte dagelijks één pufje Pulmicort 200. In 2011 was ik één van de eerste cliënten bij de Haloclinic. Bij aanvang ging ik 2 tot 3 keer per week. Direct voelde ik verlichting. Geleidelijk aan heb ik zowel de medicatie als de frequentie van bezoek aan de zoutgrot kunnen terugbrengen.
Nu ga ik het liefst één keer per week "om het bij te houden", maar regelmatig zit er langer tussen. Ik merk ook dat ik meer weerstand heb dan vroeger; ben veel minder vaak verkouden. Na ruim 3,5 jaar zoutgrotbezoek merk ik niets van eventuele negatieve bijwerkingen; integendeel! (Er is toch ook niets gevaarlijks aan het maken van een wandeling langs de waddenzee?)

Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken uitgevoerd naar de effecten van halotherapie. Die zijn op internet te vinden (in de Engelse taal meestal), maar zijn ook in te zien bij de Haloclinic zelf. Daaruit blijkt in principe altijd dat de effecten positief zijn. Het wordt tijd dat deze therapie meer bekendheid gaat genieten!

Login of registreer om te reageren
17-02-2015 om 21:41 uur

Ik heb vandaag een gratis sessie gehad in de zoutkamer in Heemstede. Ik weet niet precies wat ik ervan denken moet. Lichamelijk deed het me niets, maar dat zou normaal zijn na maar 1 keer.

Het was een smalle, lange kamer van zout. Zout op de grond en zout op de muren. In eerste instantie voelde het een beetje claustrofobisch aan, maar dat veranderde snel gelukkig. Er waren 8 zit/lig stoelen
en 2 waren er bezet door een ouder stel. Er was ook nog een moeder met zoontje van plusminus 4 en later kwam daar nog een moeder met zoontje bij. Vervolgens nog een man van plusminus 50. Dus aardig wat klanten.

Ik heb afgesproken dat ik in de maand maart 5 sessies zal doen, om te kijken of het inderdaad wat uithaalt.
5 sessies kosten 150 euro. Is niet niks, maar dan heb ik meer duidelijkheid.

Laura

Login of registreer om te reageren
21-02-2015 om 19:10 uur

geen astma maar.....

Ik heb een herseninfarct gehad, en aanvankelijk leek het erop dat mijn longen slechter werden. Na heel veel medicijnen en nog steeds geen juiste diagnose, bij de zoutkamer terecht gekomen. Gelukkig was de diagnose geen COPD maar een hartstoornis waardoor het vocht achter mijn longen terecht kwam, gelukkig kon dit verholpen worden, maar wat schetst mijn verbazing? alhoewel ik niet meer naar de zoutkamer ga om een luchtweg aandoening heb ik gemerkt dat mijn algehele conditie beter is geworden, na 2 uur zoutkamer in de week. Ook mentaal kan ik nu beter met mn handicap omgaan. conclusie: ook een aanrader voor mensen met een neurologische aandoening zoals een herseninfarct. geeft enorm veel rust.  en dat is voor deze aandoeningen heel belangrijk!  ik zou het iedereen aanraden.

Login of registreer om te reageren
21-02-2015 om 22:51 uur

Ik ging naar de zoutkamer voor mijn  copd 2, maar de begeleidster vertelde dat het ook goed was voor kanker patienten, mensen aan de prednison, allergieën etc. etc..

Ik ben eind 2013 geopereerd aan endeldarmkanker en ben pas geleden er weer uitgepikt bij de borstkankerbus. Er is een kleine kwaadaardige tumor aanwezig, waaraan ik as woensdag wordt geopereerd.

Ga dus ZEKER 5 keer in maart naar de zoutkamer. En DAARNA ga ik cruisen naar Madeira, Can. eilanden etc.    :)))))))

Login of registreer om te reageren
22-02-2015 om 11:08 uur
Reactie op Laurina

Ik ging naar de zoutkamer voor mijn  copd 2, maar de begeleidster vertelde dat het ook goed was voor kanker patienten, mensen aan de prednison, allergieën etc. etc..

Ik ben eind 2013 geopereerd aan endeldarmkanker en ben pas geleden er weer uitgepikt bij de borstkankerbus. Er is een kleine kwaadaardige tumor aanwezig, waaraan ik as woensdag wordt geopereerd.

Ga dus ZEKER 5 keer in maart naar de zoutkamer. En DAARNA ga ik cruisen naar Madeira, Can. eilanden etc.    :)))))))

Naar de HaloClinic komen mensen die longkanker hebben of hebben gehad, zij hoesten vaak de longen uit hun lijf. Door middel van halotherapie hebben zij hier veel baat bij, maar ALTIJD eerst na overleg met de behandelend arts voor een bezoek aan de zoutkamer. Dus ook voor jou geldt dat je eerst overlegt met jouw behandelend arts voordat je in maart met de kuur gaat beginnen. Veel gezondheid voor de komende tijd.

Login of registreer om te reageren