auto luchtfilters voor passagiers

11-06-2006 om 19:50 uur Gesloten

Hallo,
Ik hoop dat iemand iets weet van auto luchtfilters voor passagiers.
Ik heb gelezen dat er ondere de duurdere auto's zijn die speciale filters hebben voor mensen met astma (oa Volvo). Weet u of er onder de kleine auto's er ook zijn die een redelijk goed filter hebben waardoor als je in een omgeving rijdt met veel gras of boom pollen minder last hebt?
graag hoor ik van u.
vr gr.
Wim

De reacties zijn gesloten.
11-06-2006 om 19:54 uur

Hoi Refine,

Ik heb wel eens gehoord dat he pollenfilters kan laten instaleren. Dus dan heb je geen last wanneer de blowers aan gaan.
Je zou een merkdealer kunnen bellen van het merk auto dat jij op het oog hebt  :Y

Helaas heb ik zelf een auto zonder pollenfilters dus ervaring heb ik er niet mee.

Groetjes
Miranda

12-06-2006 om 11:25 uur

Bedankt,
Ik zelf heb onlangs gezien dat een kleine fiat Punto al standaard een heel mooi luchtfilter heeft die kan je dan ook eenvoudig vernieuwen (altijd doen na elke seizoen als je astamtisch bent).
Ik dacht dat bij de deskundigen van dit forum bekend zou zijn welke autos voor de burger met de kleine portemonnee dergelijke filters hebben.
Daarom denk ik ook dat het goed is dat in het forum een aparte rubriek wordt gemaakt met de naam: welke apparaten/vervoersmiddelen astma vriendelijke ontwerp hebben of waar je bij aankoop van ..  autos, apparaten op moet letten.
Dan ook er ook een rubriek bij met details dat je bijv heel gemakkelijk bijv. dergelijk luchtfilters heel gemakkelijk kan vervangen.
Ik zie graag een reactie van de beheerder _O_
reuze bedankt alvast! ^O^
Wil

12-06-2006 om 16:07 uur
Reactie op refine

Bedankt,
Ik dacht dat bij de deskundigen van dit forum bekend zou zijn welke autos voor de burger met de kleine portemonnee dergelijke filters hebben.
Daarom denk ik ook dat het goed is dat in het forum een aparte rubriek wordt gemaakt met de naam: welke apparaten/vervoersmiddelen astma vriendelijke ontwerp hebben of waar je bij aankoop van ..   autos, apparaten op moet letten.
Dan ook er ook een rubriek bij met details dat je bijv heel gemakkelijk bijv. dergelijk luchtfilters heel gemakkelijk kan vervangen.
Ik zie graag een reactie van de beheerder _O_
reuze bedankt alvast! ^O^
Wil

Behalve dokter Krouwels is iedereen in de eerste plaats ervaringsdeskundige, en geen autodealer of handelaar in huishoudelijke apparatuur, voor specifieke informatie zul je je dus tot een dergelijk iemand moeten wenden :).
Een topic waarin ervaringen met de diverse huishoudelijke apparatuur gedeeld kunnen worden is er al, dat kun je hier vinden en de autofilters worden in dit topic besproken.
Wat mij betreft is er dus niet de noodzaak voor een aparte rubriek waarin dergelijke zaken besproken worden :).

Overigens is het voor dit soort suggesties en ideëen makkelijker om een topic te openen in het board Feedback, daar zal het sneller onder de aandacht komen dan in een lopend topic.

12-06-2006 om 12:52 uur

Jammer dat er weinig info over die filters is. Bij mij helpt het goed als de mensen voorin een raam open zetten als ik achterin zit of andersom ipv blowers. Dan heb ik nog steeds wat last maar altijd minder dan met die blowers. filters zouden ideaal zijn, vooral als je in de file staat en iedereen zijn motor laat draaien >:( !