een partner die geen rekening met je gezondheid houd

04-11-2012 om 20:48 uur

Hallo
Ik ben diane en ik zit met iets .
Mijn partner die houd geen rekening met mijn ziekte. Ik heb pulmonale hypertensie het gaat nu redelijk met me.Maar ik weet me geen raad hoe ik dit bij me partner in zijn hersens geprent krijg.
Als ik wat vraag zoals ga je mee naar lotgenotendag dan zegt hij. Ik leef het hele jaar al met jou en deze ziekte. Hij denkt dat ik nog een normaal leven kan lijden maar dat kan ik niet. Het is me allemaal te veel voor me werken huishouding en onze zoon van bijna 3 te verzorgen. want hij wilt dat ik ga werken zoals vroeger. Wie kan of heeft advies voor me of heeft het zelfde meegemaakt groetjes diane

Login of registreer om te reageren
05-11-2012 om 19:00 uur

Hallo Diane,
Wat heftig zeg. Ik kan je niet echt verder helpen,maarHeb je dit bijv al eens aan je behandelend arts of de huisarts voorgelegd? Misschien dat zij ook mee kunnen denken.
In ieder geval heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
05-11-2012 om 20:03 uur

Hoi Diane
Wat een nare situatie!
Hier moet je hulp bij krijgen, want zonder steun van je partner is het heel moeilijk.
Misschien kan een maatschappelijk werker, jullie huisarts of een longverpleegkundige of iemand anders die dit probleem wel eens heeft meegemaakt je helpen.

Heb je wel eens geprobeerd om alles op papier te zetten en dat te laten lezen aan je partner, zodat hij het kan lezen zonder dat hij jouw emoties ziet?

Of laten beleven wat benauwdheid is door de truc met de knijper en een rietje?

Ik wil je heel veel sterkte toewensen, zoek hulp!
Groetjes Jippie

Login of registreer om te reageren
06-11-2012 om 14:01 uur

Inderdaad hulp gaan zoeken en er beiden naar toe gaan.Je krijgt anders onherroepelijk scheefgroei.
Wacht hier niet te lang mee.Je zal de eerste niet zijn dat een relatie op de klippen loopt.
Zoek je geen hulp worden ook je klachten erger,spanning sloopt je helemaal.
Makkelijk gezegd misschien,maar je moet hele korte lijntjes trekken.
Wijdt er ook niet teveel over uit,de een weet het nog beter als de ander.
Neem een vertrouwens persoon dat is het beste.
Veel sterkte ook voor je man!

Login of registreer om te reageren
30-12-2012 om 13:47 uur
Reactie op diane1

Hallo
Ik ben diane en ik zit met iets .
Mijn partner die houd geen rekening met mijn ziekte. Ik heb pulmonale hypertensie het gaat nu redelijk met me.Maar ik weet me geen raad hoe ik dit bij me partner in zijn hersens geprent krijg.
Als ik wat vraag zoals ga je mee naar lotgenotendag dan zegt hij. Ik leef het hele jaar al met jou en deze ziekte. Hij denkt dat ik nog een normaal leven kan lijden maar dat kan ik niet. Het is me allemaal te veel voor me werken huishouding en onze zoon van bijna 3 te verzorgen. want hij wilt dat ik ga werken zoals vroeger. Wie kan of heeft advies voor me of heeft het zelfde meegemaakt groetjes diane

ik ken dat mijn partner heb atsma en ik hou daar al 15jaar rekening mee en soms isĀ  het hard gelach als je het met ander over heb en soms afspraaken af moet zeggen en soms aleen moet gaan naar school of zo en ja soms voel je er niet lekker bij als je weg ben geweest en je partner is moe en zelf heb nog enegieĀ  maar het geef en neemen maar sterkte en zoek stuen en beglijding voor het te laat is

Login of registreer om te reageren