Medicatie

24-10-2012 om 14:02 uur

Hallo,
Heb een vraag over medicatie .. Ik heb copd  gold 2. En in principe nog weinig last behalve dan dat ik nogal "hoog" ademhaal.. Als iemand je buik vasthoudt.....
Longverpleegkundige adviseert mij om nu 2x daags 2 pufjes seretide te nemen..... Ipv 2x daags 1 pufje..... Mij lijkt dit zoveel ineens, dubbele dosis.... Kan dit kwaad dat je longen door veel medicatie sneller acheruit gaan of is dit niet zo?
Hoor het graag want ik hou het nog ff bij 2x daags 1 pufje......
Fijne dag nog verder......

Login of registreer om te reageren
24-10-2012 om 14:15 uur
Reactie op Flexine

Kan dit kwaad dat je longen door veel medicatie sneller acheruit gaan of is dit niet zo?

Hoi Flexine,

Nee, door medicatie tegen astma of COPD worden je longen niet slechter en gaan ze niet sneller achteruit. t Is juist de bedoeling dat ze er beter van worden.

Nu een dubbele dosis kan zeker geen kwaad,zal je waarschijnlijk juist goed doen. je COPD is niet goed onder controle omdat je nu meer klachten hebt. Juist door dat niet te behandelen met extra medicatie gaan je longen sneller achteruit. Onder-behandeling, zoals dat dan heet, is schadelijk.

Ik zou t advies opvolgen! k Hoop dat je gauw verbetering merkt!

Groetjes
Jorine

Login of registreer om te reageren
24-10-2012 om 16:24 uur
Reactie op Edelweiss

Hoi Flexine,

Nee, door medicatie tegen astma of COPD worden je longen niet slechter en gaan ze niet sneller achteruit. t Is juist de bedoeling dat ze er beter van worden.

Nu een dubbele dosis kan zeker geen kwaad,zal je waarschijnlijk juist goed doen. je COPD is niet goed onder controle omdat je nu meer klachten hebt. Juist door dat niet te behandelen met extra medicatie gaan je longen sneller achteruit. Onder-behandeling, zoals dat dan heet, is schadelijk.

Ik zou t advies opvolgen! k Hoop dat je gauw verbetering merkt!

Groetjes
Jorine

Alleen mag dit toch kortdurend? Mijn l.a. zegt dat je door een (te)hoge dosering ontstekingsremmer vatbaarder wordt voor bacteriële infecties.

Login of registreer om te reageren
24-10-2012 om 16:26 uur
Reactie op Thirza

Alleen mag dit toch kortdurend? Mijn l.a. zegt dat je door een (te)hoge dosering ontstekingsremmer vatbaarder wordt voor bacteriële infecties.

verhogen van medicatie mag alleen op advies van de arts. evenals de hoeveelheid en hoe lang.....

Login of registreer om te reageren
24-10-2012 om 14:17 uur

o en nog wat.

Misschien kan een fysio je helpen met ademtherapie? Zo hoog ademen is niet zo goed en voelt niet prettig en is misschien ook niet eens perse nodig. Je hebt t je misschien wel zo aangewend in echte benauwde tijden en nu weet je lijf bijna niet meer hoe het 'normaal' moet....Fysiotherapie kan dan erg helpen! Kan je tegenwoordig zonder verwijzing heen, dus is misschien een idee??

Login of registreer om te reageren
20-12-2012 om 17:15 uur

Nou, ben van alle medicatie af, spiriva en seretide, puffers liggen in de kast. Bles laatst 105% ipv 75% dus geen copd?  Heb meteen geen last meer van snachts kramp in mn voeten en jeuk over mn hele lijf. Voel me dr prima bij.  :Y

Login of registreer om te reageren
21-12-2012 om 16:15 uur
Reactie op Flexine

Nou, ben van alle medicatie af, spiriva en seretide, puffers liggen in de kast. Bles laatst 105% ipv 75% dus geen copd?   Heb meteen geen last meer van snachts kramp in mn voeten en jeuk over mn hele lijf. Voel me dr prima bij.  :Y

Ob ja, vergeten te melden dat ook de restless leggs en restless arms helemaal verdwenen zijn na stoppen met medicatie. Heeft dus niets te maken met magnesiumtekort.

Login of registreer om te reageren
21-12-2012 om 17:58 uur
Reactie op Flexine

Ob ja, vergeten te melden dat ook de restless leggs en restless arms helemaal verdwenen zijn na stoppen met medicatie. Heeft dus niets te maken met magnesiumtekort.

Ben je niet toevallig in Lourdes geweest ofzo ;) Misschien moeten we daar allemaal eens naartoe.
Heerlijk dat je op alle vlakken helemaal genezen bent!!
Dat gun ik iedereen voor 2013.

Doet me gelijk aan de mop denken van de man met ernstige longproblemen en een dwarsleasi die ook ging en met zijn rolstoel naar binnen ging daar en wat denk je? Twee nieuwe banden om zijn rolstoel ;)

Login of registreer om te reageren
21-12-2012 om 18:06 uur
Reactie op jippie46

Ben je niet toevallig in Lourdes geweest ofzo ;) Misschien moeten we daar allemaal eens naartoe.
Heerlijk dat je op alle vlakken helemaal genezen bent!!
Dat gun ik iedereen voor 2013.

Doet me gelijk aan de mop denken van de man met ernstige longproblemen en een dwarsleasi die ook ging en met zijn rolstoel naar binnen ging daar en wat denk je? Twee nieuwe banden om zijn rolstoel ;)

Hahaha, ja komisch. nee, geen lourdes, maar vast verkeerde diagnose, ik wens ook iedereen alle beterschap toe.

Login of registreer om te reageren