welke baan is mogelijke en is gepast met longziekte??

19-10-2012 om 10:48 uur

hoi allemaal
ik zit nu ruim een jaar thuis zonder werk. mijn contract bij een verpleeghuis is afgelopen jaar niet verlengd door mijn ziekte.
ik kwam in de ww... voor korte duur van 3 maanden.
ik was weer aan genomen voor een baan in de gehandicaptezorg. na 6 diensten draaien kwam ik me zelf weer tegen!. mijn partner was zo geschrokken dat ik gelijk mijn ontslag moest nemen.
na alle tegen slagen en teleurstelling van mijn eigen lichaam heb ik geen vertrouwen meer in me zelf. merk aan mijn lichaam dat ik niet veel meer kan hebben, dus laat staan een baan zoeken en behouden.
daarom wil ik jullie vragen om tips omtrent een baan. welke beroep? omgeving? een baan waar je veel zit? vaste tijden? vaste dagen? enz..

ik wil graag weer aan de slag :Y maar hoe :?

ik hoop dat ik veel tips krijg :W

Login of registreer om te reageren
19-10-2012 om 11:05 uur

Hoi Maria,

Ik mis een beetje de uitleg wát er aan de hand is en wat je beperkingen zijn om te werken.

Welke beperkingen heb je door je longziekte?
Wat heb je nodig om je werk te kunnen uitvoeren?

Mvg

Login of registreer om te reageren
19-10-2012 om 11:20 uur

hoi hoi

ik heb copd 2 en heb choeliaki., na kleine inspanningen( dus lichamelijke inspanning ben ik snel moe, hoesten, pijn in longen, trillen, ziek gevoel. regelmatig ben ik dan ook echt ziek, en heb dan ook een longontsteking enz. zoals nu ook lig ik op de bank met en longontsteking.
kan beperkt lopen, ben gevoelig voor luchtjes, ook voor uitlaatgassen, trap lopen  :N. ruimte waar weinig zuurstof is of stof :N
ik kom zelf uit de zorg, kinderopvang en basisschool. de functie's voor deze beroepen zijn lichamelijk voor mijn te zwaar.

ik hoop dat je nu een beter beeld heb van mijn situatie

:W

Login of registreer om te reageren
19-10-2012 om 12:41 uur

mischien kun je kinderen met een achterstand bij jou thuis bijles gaan geven .
dan kun je je eigen uren en rust tijden in plannen.
of onderwijs asistent in basis onderwijs ?

op bassis school van mijn kids hebben we mensen die maar een paar uur werken wegens een belemmering.
zij helpen nu bv mijn dochter met schrijven een half uur per week die mevrouw werkt twee een half uur per week.
en wij zijn er blij mee

Login of registreer om te reageren
20-10-2012 om 16:30 uur

hoi hoi

bedankt voor de tip... :) vooral het thuis werken.
:W

Login of registreer om te reageren
21-10-2012 om 21:51 uur

Beste Maria,

Ik ben ook werkzaam geweest in de zorg en dan wel de GGZ. Meer dan 25 jaar gewerkt in onregelmatige diensten en zwaar lichamelijk werk. Afgelopen twee jaar ziek geweest,revalidatie in Hornerheide en nu in een WIA traject. Ik wil zeker nog werken op mijn 47e maar zie nu ook mijn beperkingen en doe geen concessies meer tav mijn gezondheid...........ook niet voor die ene baan die dan welicht toch iets heeft wat je heel graag wilt maar eigenlijk niet kunt.
Ik merk nu dat de regelmaat mij heel erg goed doet en dat ik daadoor minder ziek ben en mij fitter voel.IK heb astma en copd.Het heeft tijd gekost om grenzen aan te geven en mijn beperkingen serieus te nemen ( ik ging maar door en door) maar nu weet ik dat ik maar 1 gezondheid heb en wil graag nog wat jaartjes mee op deze aardbol.
Zelf heb ik ervoor gekozen om de opleiding tot praktijkondersteuner bij een huisarts te gaan doen.Dit is een 1 jarige opleiding op HBO nivo. Ben net klaar en hoop nu op een baan.
Tip: niet wanhopen maar hopen en jezelf serieus nemen in je klachten. Volg je hart !
Succes  :)

Login of registreer om te reageren