Medicijnen: hoe te gebruiken?

04-06-2006 om 13:52 uur

Beste hr Krouwels,

Ik zit met het volgende:

- Sinds ruim een half jaar gebruik ik Alvesco 160 1x per dag (icm Oxis 4.5 2x pd).
maar ik krijg hier mijn astma niet mee onder controle.(Ondertussen gebruik ik de Oxis 's morgens 2x en 's avonds 1x in overleg met mijn ha).
Hiervoor gebruikte ik Symbicort maar daar ben ik mee gestopt omdat ik daar erg hees van werd (en zingen is mijn hobby), met de Symbicort had ik de astma wel beter onder controle.

Ik ben nu weer verkouden en heb het behoorlijk benauwd, ik doe de hele dag bijna niets meer. Mijn vraag is: kan ik de Alvesco ook 2x per dag gaan gebruiken om te kijken of het dan weer beter gaat?
Van mijn huisarts krijg ik hierover geen duidelijk advies, hij zegt "speel maar een beetje met de medicijnen om te kijken hoe het dan gaat". De laatste tijd ben ik heel vaak bij de ha geweest maar nog steeds weet ik niet goed wat ik moet doen.

-Ook heb ik nog een vraag over mijn luchtweg verwijders: Vanmorgen had ik 2x Oxis gebruikt en ik bleef  benauwd, kan ik daar dan ook nog Salbutamol (400) bij gebruiken? Ik heb nu maar gewacht tot na de middag omdat ik niet wist wat ik moest doen, ondertussen ben ik maar op de bank blijven zitten.

Ik hoop dat u mij duidelijkheid kunt geven over hoe ik mijn medicijnen moet gebruiken.

Alvast bedankt, Essie

Login of registreer om te reageren