medicijnen allergisch astma

02-06-2006 om 17:08 uur

Hoi,

Heb allergisch astma. Ben net met Foradil mogen stoppen omdat blaastest beter was.
Neem nu nog Beclophar. Nam ook Estivan maar merkte door ermee te stoppen dat het daarvan was dat ik enorm moe was. Ben nu véél fitter. Was er zelfs wat depri van!

Heb dit met huisarts besproken en hij heeft me nu Singulair voorgeschreven. Volgens hem geeft dit geen bijwerkingen. Ik lees nochtans andere dingen op dit forum? Wat is uw mening? Ik kon ook niet tegen Xyzall, Aerius, Zyrtec.

Ik heb ook erg veel gewrichtsklachten. Volgens huisdr zou dit niet van Beclophar kunnen zijn omdat dit niet in bloed komt. Ik heb hierover sterke twijfels...

Graag uw mening,
alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
02-06-2006 om 20:42 uur

Je kunt nooit van te voren aangeven of een medicijn bijwerkingen gaat geven of niet. Het verschilt van persoon tot persoon hoe je erop reageert. De een kan ergens heel goed op reageren waar een ander doodziek van wordt. In zo'n topic over medicijnen denk ik ook dat mensen eerder hun negatieve dan hun positieve verhalen melden zodat er een vertekend beeld kan ontstaan.

Login of registreer om te reageren
11-06-2006 om 22:19 uur

Hoi Daantje,

Ja, dat kan inderdaad wel een vertekend beeld geven. Ik heb gewacht om de singulair in te nemen omdat het tamelijk goed met me ging, vandaag heb ik toch eentje genomen, dit warme weer is er niet goed aan. Op dit moment voel ik me er heel goed bij.
Ik heb eigenlijk het idee dat het in het begin bij mijn vorige medicijnen ook goed ging. Het lijkt me eerder een opeenstapeling te zijn, dus na een tijdje geeft het wel bijwerkingen.
Kan het eigenlijk kwaad om singulair enkel te nemen bij last ipv elke dag?

Bedankt en groetjes

Login of registreer om te reageren
11-06-2006 om 23:26 uur

Volgens mij is Singulair een medicijn wat je een tijdje moet slikken voordat het effect heeft. Het heeft dus geen zin om het alleen te gaan slikken als je last krijgt want dan duurt het veel te lang voordat het gaat werken en je er baat van hebt. Het fijne weet ik er echter niet van omdat ik het zelf niet neem.

Login of registreer om te reageren
15-06-2006 om 10:29 uur

Ik heb altijd begrepen dat je je medicijnen gewoon moet blijven nemen ook als je een tijdje minder last van je astma hebt. Het zou kunnen dat je klachten daarna alleen maar erger worden. Je moet trouwens ook nooit met medicijnen stoppen of extra nemen zonder met je arts te overleggen! Ik gebruik sinds maandag singulair en ik weet dus eigenlijk nog niet zo goed of het helpt, maar we zullen zien.

Groetjes popje

Login of registreer om te reageren