zijn er mensen die afgekeurd zijn ivm hun astma!

08-09-2012 om 17:29 uur

Hoi

ik werk al 17 in het onderwijs en trek het niet meer. Mijn lijf is op
de ene aandoening naar de andere buiten mijn heftige astma.
slijmbeurs ontstekingen hernia.
Ik heb me helaas ziek moeten melden.En denk zelf dat ik werken niet meer trek.
iemand ervaring????

Login of registreer om te reageren
08-09-2012 om 17:50 uur

Werken in het onderwijs kan heel zwaar zijn. Naast het hele organisatorische/stress aspect komt daar bij jonge kinderen (met name kleuters) ook nog eens het lichamelijke - hele dag lopen, tussentijds tillen, bukken, etc - bij. Voordeel dat je veel in beweging bent maar nadeel dat het dus zowel lichamelijk als geestelijk behoorlijk zwaar kan zijn! Het hangt natuurlijk van je mate/klachtenpatroon vd astma af, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je geen 5 dgn kunt werken!
Om te kijken of je astma rustiger wordt, zou je dit met je directeur (en uiteindelijk ook bedrijfsarts) kunnen bespreken. Misschien dat je na de kerst bijv. tijdelijk (gedeeltelijk ziektewet) zou kunnen starten met minder werken om te kijken hoe dat gaat. Maar goed nu loop ik erg ver op de zaken vooruit, maar dit zouden uiteindelijke stappen kunnen zijn.

Login of registreer om te reageren
09-09-2012 om 10:36 uur

Ik ben afgekeurd wegens mijn astma, En ben daarom de verpleging uit gegaan.

Ik doe nu de docent opleiding gezondheidzorg en welzijn. Waarbij ik nu één dag stage loop op een vmbo bovenbouw examenklas. Op het leerplein.
Het is een vrij nieuw gebouw en er wordt goed schoongemaakt.

Ik heb meer last op de hoge school want daar staat de airco in verschillende lokalen erg koud. En dan bij wisseling van lokaal en gang. Worden mijn longen niet vrolijk van.

Groetjes

petra

Login of registreer om te reageren
09-09-2012 om 13:41 uur

afgekeurd ben ik niet, maar bij mij noemen ze het een arbeidsbeperking. Dit houdt in dat ik geen zwaar werk kan doen, geen werk met sigaretten/scherpe geuren, veel vocht etc.
Ik werk nu 20 uur in de week in een verzorgingshuis op een huiskamerproject, 40 uur is niet meer haalbaar.

Login of registreer om te reageren
17-09-2012 om 18:05 uur

Ik werk nu 10 jaar in het onderwijs (volwassenenonderwijs: op zich minder zwaar, maar wel veel avondwerk). Ik werk nu eigenlijk 60% en dat bevalt me heel goed. Vroeger werkte ik 90%, maar toen had ik nog geen kind en nog geen (last van) astma. 60% is goed, meer zou me momenteel ook niet lukken. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken natuurlijk.  ;)

Login of registreer om te reageren
17-11-2012 om 20:05 uur

Afgekeurd ben ik niet maar ik zit nu ook in hapert traject waarbij er gegeven word of mijn werk nog wel haalbaar is..Ik ben kapper en weet sinds september dat ik astma heb na tig keer longontsteking en gekwakkel dit jaar..en dat gekwakkel blijft oa door zieke klanten Ed..Ook ben ik allergisch voor haar( al jaren en met medicijnen redelijk goed te controleren) de hoofdstad van permanent vloeistof , reageer ik op geuren,stof schoonmaakmiddel ,warm,koud,mist ,inspanning enz..ook heb ik nog eens hooikoorts ;)en een te dik neusslijmvlies...dussssss de hele weg naar mijn longen is een " beetje" slecht zeg maar ;)...
Nu zijn dus mijn medische gegevens opgevraagd bij de longarts en is het afwachten of ik in aanmerking kom voor een omscholingstraject..spannend maar nodig denk ik..
Dus als het echt niet meer gaat is aankaarten bij je werkgever toch het beste denk ik..

Ik wens je veel sterkte met beslissen wat hoe en waar...het klinkt heel herkenbaar dus...
En misschien is er met medicatie nog wat te doen maar je lijf moet nog langer mee en is belangrijker dan werken hoe leuk ook...

Groetjes Tineke

Login of registreer om te reageren