Dromen....

30-05-2006 om 11:19 uur Gesloten

Hoi,

Hebben jullie dat soms ook van die vreemde dromen of dromen die je aan het denken brengen?

Ik moet vandaag naar het ziekenhuis, voor het eerst naar een dermatoloog en dan zit je altijd een beetje in spanning.
Heb ik dus vannacht gedroomd over een eng ziekenhuis waar je als patient niet uit komt, het fijne weet ik er niet meer van maar wel dat ze deden alsof ze erg behulpzaam waren maar dus niet waren...
Natuurlijk is het niet echt, maar het zet me wel aan het denken, doktoren hebben zoveel macht over patienten dat het best, voor zou kunnen komen...

groetjes bioloogje

De reacties zijn gesloten.
30-05-2006 om 11:41 uur

Hoi

ik heb vaak genoeg van zulk soort dromen.Meestal zijn ze echt niet leuk.
Zo heb ik een keer gedroomd dat het koffiezetaparaat in de brand stond.Ik kon het zelfs ruiken en ben dus naar beneden geweest om te kijken.

Van de week had ik weer een enge droom.Hoe ik erbij kom weet ik niet.Ik droomde dat Jefrey een slagaderlijke bleding had.Het was een klein sneetje en als ik mijn vingers ervan af haalde voelde ik het lucht tussen mijn vingers. :X  Jefrey was ook heel rustig en ik ook.Net alsof het niet zo erg was.
Waar dit vandaag komt weet ik niet.
Dat sneetje leek erg veel op een litteken van zijn liesbreuk.Hij moet nog een keer geholpen worden aan een liesbreuk dus misschien dat het daar vandaan komt. :?
Dat ik lucht voelde heeft natuurlijk met zijn astma te maken.
Maar raar blijft het wel.

Ik probeer er juist niet te veel aan te denken want dan wordt alles zo negatief.

30-05-2006 om 22:34 uur

Ja nu je het zegt bioloogje,...  ik herken veel van jouw verhaal, ik heb ook wel eens een droom gehad waarin ik droomde dat ik voor altijd in het ziekenhuis zou moeten blijven..., maar gelukkig zijn de meeste dromen bedrog  :P

19-06-2006 om 13:15 uur

Hoi,

Ik heb mij daar een paar nachten geleden een droom gehad...
Ik heb een stukje vlees gehaald bij de slager en thuis gekomen begon ik dit stukje vlees in fijne blokjes te snijden. Waarom weet ik niet.
Toen het bijna gesneden was kwam ik een pootje tegen en dat heb ik in een eerste poging proberen af te snijden, maar in een tweede poging heb ik het er gewoon af gebroken.
Het stukje vlees was al helemaal gesneden maar ik kwam alweer een poot tegen dat ik opnieuw eraf haalde. Nu hoorde ik het vlees wat kermen. Ook een onverwachte derde poot moest er aan geloven terwijl het gekerm over ging in een iets meer geweeklaag van pijn. Bij de vierde poot hoorde ik duidelijk een uitroep van pijn en ik keek op naar het stuk vlees. Hier zat plots een hoofd aan vast en het geheel, ondanks het feit dat ik het reeds volledig gesneden had lag te kermen van de pijn. Vol walging en vroeging over wat ik had gedaan vroeg ik me wanhopig af hoe ik de pijn kon verzachten. Ondertussen was "het vlees" aan het zeggen dat er niks meer heel aan hem was. Uit medelijden besloot ik om met de blote hand - met een mes kon ik het niet over mijn hart krijgen- om het vlees de keel over te doen. Het lukte mij niet zo goed en ik moest steeds harder en harder knijpen terwijl ik de botjes in de hals hoorde en voelde kraken in mijn hand. Toen het vlees stier waren de laatste woorden die het sprak: "Nu laten ze echt niks meer heel aan mij".
Ik ben hierop wakker geworden, maar sliep dadelijk terug in en droomde verder. Het vlees werd gebakken maar ik kon het niet over mijn hart krijgen het nadien ook nog eens te koken (zoals je met konijn bv. zou doen) en ben het vol walging beginnen opeten. Toen werd ik echt wakker.

Vraag me af wat het te betekenen zou kunnen hebben. Iemand een verklaring???