Zoontje van net 5 sinds 1 jaar astma wie heeft tips?

04-09-2005 om 19:34 uur

Onze oudste zoon van net 5 heeft sinds vorig jaar oktober astma. Hij heeft 2x een aanval van piepende benauwdheid gehad waarmee hij in het ziekenhuis terecht kwam. ( Dat was in Oktober). Sinds die tijd gebruikt hij medicijnen, maar echt lekker gaat het niet. Hij is veel en vaak verkouden, hoest dan flink. Verder is hij s avonds en s nachts onrustig met vlagen en is dus overdag niet fit. Hij ziet er bleek uit.Hij gebruikt nu 2x seretide 250 en is gestart met een neusspray. Hij reageert volgens mij ook erg op het weer, zoals mist en benauwd weer. Doordat hij vaak niet fit is komt hij op school moeilijk mee. Wie herkent iets in dit verhaal en wil zijn of haar ervaaringen met mij delen? Wie weet heeft iemand nog handige tips? groetjes

Login of registreer om te reageren
05-09-2005 om 08:48 uur

Hoi Mapo,
Ik herken heel veel in je verhaal. Mijn dochter was 4 toen ze haar eerste erge astma aanval kreeg. Ook zij reageert heel erg op het weer. Vooral in de herfst met het vochtige en natte weer en natuurlijk met mist is het altijd prijs. Ook hebben wij menig nachtje met haar opgezeten.
Is er wel eens een caraverpleegkundige bij je thuis geweest om eens samen met jou te kijken wat je zoals thuis zou kunnen doen.  Is je huis al gesaneerd? Hoe neemt hij zijn medicijnen in.? Daar helpt zo'n caraverpleegkundige je ook mee. Mij dochter heeft toen ook zo'n cursus gehad was heel leuk en leerzaam. Verder hoe is het op school in de klas? Zijn de lokalen een beetje schoon? Ook dat speelt natuurlijk wel mee. Verder had mij dochter als ze naar buiten ging een sjaal voor de mond om de ovegang van warme naar koude lucht geleiderlijker te laten verlopen. Allemaal kleine dingen die toch meehelpen. En natuurlijk de medicijnen. Het is in het begin een echte zoektocht.
Verder wens ik je heel veel sterkte met je zoontje en hoop ik dat je veel steun vind op dit forum. Want het valt niet mee om een kindje te hebben met astma.

Login of registreer om te reageren
05-09-2005 om 10:31 uur

Tjee, ja je verhaal is mij heel herkenbaar.
Kijk maar eens onder de kop "Zoontje van 6 met astma".
Daar heb ik bijna hetzelfde verhaal geschreven als jij nu.

Zeg Mapo, even over die cursus.
Ik heb hier in de buurt bij allerlei instanties geinformeert over die cursus maar geen enkele instantie weet er iets van. Waar kan ik nog meer informeren want ik weet het niet meer en het lijkt me erg leerzaam.

Callie

Login of registreer om te reageren
05-09-2005 om 10:55 uur

oh gut sorry mapo, over die cursus bedoelde ik kaatje.

Callie

Login of registreer om te reageren
05-09-2005 om 19:42 uur

Wij kregen hem toen in het ziekenhuis daar zit bij ons dus de cara verpleegkundige. Heb je al eens gebeld naar het astma fonds want het boek wat erbij hoorde kwam van hun vandaan. Dus misschien kunnen zij jullie verder helpen.
Succes ermee.

Login of registreer om te reageren
05-09-2005 om 22:20 uur

ik probeer al te kijken op de website van het astmafonds, maar die loopt niet erg lekker.
ik zal van de week eens rondneuzen op het net.  In welke regio woon je ?

Login of registreer om te reageren
06-09-2005 om 11:41 uur
Reactie op buzzer

ik probeer al te kijken op de website van het astmafonds, maar die loopt niet erg lekker.
ik zal van de week eens rondneuzen op het net.  In welke regio woon je ?

Wij hebben toen die cursus in Enschede gedaan in het oude ziekenhuis .
Maar ik weet dat er in Almelo ook wel zoiets gegeen word.

Login of registreer om te reageren
06-09-2005 om 10:27 uur

Buzzer, ik woon in de buurt van Apeldoorn, Deventer.

Ik zal vandaag het ziekenhuis eens bellen.

Callie

Login of registreer om te reageren
07-09-2005 om 11:09 uur
Reactie op callie

Buzzer, ik woon in de buurt van Apeldoorn, Deventer.

Ik zal vandaag het ziekenhuis eens bellen.

Callie

ben je al iets wijzer geworden ?

Login of registreer om te reageren
08-09-2005 om 11:36 uur

Buzzer,

Nee, ik weet het nog steeds niet.
Ben de hele tijd het ziekenhuis aan het bellen maar telkens is de juiste persoon niet aanwezig of inbespreking.

Ik blijf proberen!

Callie

Login of registreer om te reageren