Samenwerking omtrent de zorg voor kinderen met astma

19-06-2012 om 09:28 uur Gesloten

Help de kwaliteit van zorg te verbeteren voor uw kind met astma!

Beste bezoeker van het forum,

Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek voor de studie ‘Health Sciences’ aan de Universiteit Twente. In opdracht van de Academische Werkplaats Jeugd in Twente (www.awjtwente.nl) en in samenwerking met een kinderarts en een schoolarts voer ik onderzoek uit gericht op de afstemming van zorg voor kinderen met een chronische aandoening. Doel is te onderzoeken op welke wijze de zorg als geheel voor kinderen met asthma in de regio Twente kan worden geoptimaliseerd.

Voor dit onderzoek ga ik een aantal professionals interviewen over hoe zij deze samenwerking ervaren. Daarnaast zou ik ook graag een aantal ouders interviewen over hoe zij de samenwerking ervaren.

Daarom ben ik op zoek naar ouders van kinderen tussen de 0 en 19 jaar die ik telefonisch een aantal vragen zou mogen stellen over de samenwerking tussen de jeugdgezondheidszorg, de huisarts en de kinderarts. Ik zoek mensen die in Twente wonen en waarvan kinderen dermate last hebben van hun astma dat ze bij een kinderarts komen of zijn geweest in de laatste 2 jaar.

Dus heeft u een kind met astma, woont u in de regio Twente en wilt u meedenken over de samenwerking tussen de verschillende artsen die uw kind ziet, mail dan naar i.overkamp@student.utwente.nl. Dan neem ik contact met u op om een telefonisch interview te plannen in de komende 4 weken (t/m 12 juli). Wanneer u de voorkeur heeft voor een persoonlijk gesprek, kan dit natuurlijk ook geregeld worden.

Als u nog vragen heeft, hoor ik deze natuurlijk ook graag.

Met vriendelijke groeten,
Ilse Overkamp,
06 – 52 46 30 20

De reacties zijn gesloten.