stafilococ bacterie in sputuum moeilijk te behandelen

09-06-2012 om 21:57 uur

heb geregeld de stafilococ aureus in mijn sputuum die me ook ziek maakt, ;(
maak ne hier zorgen om is dit normaal??
 

Login of registreer om te reageren
09-06-2012 om 22:08 uur

Ha,
Ik heb dat ook een hele tijd gehad en misschien nog steeds. Er is een goede AB tegen stafilococ (weet de naam niet), maar ik ben daar allergisch tegen. Sindsdien heb ik Zitromax in onderhoud en niet meer zoveel last van de infecties. Voorheen was ik 4 dagen na een ABkuur alweer ziek. Dus voor mij heeft de Zitro erg geholpen, maar weet eerlijk gezegd niet of mijn sputum nu echt schoon is.
Of je je er zorgen over moet maken weet ik niet, bij mij werd het zorgelijk, omdat mijn astma steeds geweldig ontspoorde door de infectie. Maar hoe dat bij jou is moet je met je HA of LA overleggen lijkt me.
Sterkte in ieder geval!
Groetjes
Jorine

Login of registreer om te reageren
09-06-2012 om 22:17 uur

Hallo bedankt voor je reactie.
Heb er diverse AB kuren voor gehad de laatse was flucloxaciline 4xdgs 1gr wat erg heftig was voor met name de maag om over de rst van de klachten maar tezwijgen heb de kuur van 2 weken met moeitee afgemaakt. maar helaas knap er niet echt van op.
blijf me erg min voelen en sputuum blijft vies.
Tevens zit de bacterie haemofylius influenza er in die eingelijk apart aangepakt zou worden. maar nu niet gebeurd . voel me erg onzeker en wordt er moedeloos van.

Login of registreer om te reageren