Seretide 25/250

03-06-2012 om 23:51 uur

Hallo allemaal,

Pas bij mij copd/longemfyseem geconstateerd, om even kort te zijn, had me al voorgesteld zogezegd :)
Ik hoest verschrikkelijk al maanden lang, heb codeine pillen daarvoor.
Maar.....waar ik nu info eventueel voor vraag is, ik heb seretide 25/250 gekregen smorgens 2 pufjes in de chamber en savonds 2 pufjes.
Nu.....al een week lang heb ik elke avond kramp in beide voeten en heb meer brokjes met hoesten, zit wat vast zeg maar.
Van de kramp wordt ik gek snachts, zelf denk ik nog even wachten en hoop dat dat van voorbijgaande aard is.
Misschien heeft nog iemand dit medicijn en ook kramp? Overigens staat het wel in de bijsluiter.
Nou, dit wou ik hier even kwijt.
Vr groet Irma  :)

Login of registreer om te reageren
04-06-2012 om 06:54 uur

Had ik ook. Ik zou eventjes naar de dokter gaan.
Ikzelf heb nu een andere puffer, vanwege de kramp. 

Login of registreer om te reageren
04-06-2012 om 10:51 uur

Hallo Irma,

Ik heb 2 1/2 maand Seretide 50/250 gebruikt, s';morgens een puf en 's avonds. Bijwerkingen: spruw in mondhoeken, hese schorre stem en krampen in mijn benen, waar ik wakker van werd. Soms wel drie avonden achter elkaar, deed ontzettend veel pijn. In overleg met mijn ha overgegaan op Serevent, dat is alleen een luchtwegverwijder.

Groetjes Scarlett

Login of registreer om te reageren
04-06-2012 om 13:17 uur

Ik heb (had) hetzelfde voorgeschreven door de LA. Gebruik nu s'avonds maar 1 pufje en de kramp is gelukkig verdwenen. Ik weet niet of dit voor iedereen zo werkt..... sterkte. Willem

Login of registreer om te reageren
04-06-2012 om 23:31 uur

Dank allen voor jullie reactie.
Ja het is nog allemaal nieuw voor mij, ik gebruik t nog maar kort, ik zal eerst eens proberen om t alleen smorgens te gebruiken, misschien wordt kramp minder, en dan langzaam opvoeren naar de avond erbij met pufjes.
Mocht het na een poos nog niet goed gaan dan zal ik de longarts eens contacten :)

Hartelijk dank en groetjes Irma

Login of registreer om te reageren
05-06-2012 om 18:43 uur

Ik slik al jaren magnesium tegen de spierkramp die ik krijg van allerlei astmamedicatie. Heb gewoon een potje gekocht bij het Kruidvat en slik elke dag twee tabletten en het is een heel stuk minder.

Login of registreer om te reageren
10-06-2012 om 12:13 uur

Hallo, hoe gaat het het nu. begint het al te wennen?
Ik ben Frank en sinds 5 jr heb ik een moeilijk behadelbare astma.
Gebruik standaard 3 xdg 2 pufjes seretide 25/250, in het begin had ik ook altijd veel kramp in mijn voeten, ook in mijn kuiten/ scheenbeen heb ik er dan last van. Het zijn zijn vreemde plaatsen, ik wist niet dat ik daar spieren had.
Nu is mijn lichaam er aan gewend en heb ik er veel minder last van. Als het slechter met me gaat heb ik zelfs 4 x dg 2puf jes, dan komt het krampgevoel wel weer terug.
Hoop dat dit ook voor jou geldt!
groeten,
frank

Login of registreer om te reageren
12-06-2012 om 23:04 uur

:)Hai Frank,
Ik doe nu 1x per dag 2x de pufjes Seretide en nu wel minder kramp.
Met de tijd ga ik weer opbouwen naar 2 x 2x per dag Seretide, we zien t wel. Zelf denk ik ook dat het van voorbijgaande aard is.
Wel hoest ik nog steeds erg, vele malen per dag aanvallen maar de arts zei ook copd/longemfyseem en chr. Bronchitis erbij. Heb codeine pillen gehad maar wil er zelf niet teveel van gebruiken ivm de afhankelijkheid.

Ook met lopen/ wandelen krijg ik vaak hoestbuien en kortademigheid. Dat is wel vervelend. Probeer als we weggaan altijd te zorgen dat ik niet erg ver moet lopen.

Wel heb ik laatste tijd met hoestbuien dat als ik erna moet snuiten (ben snotterig al maanden, zal er ook wel van komen) dat ik wat bloed meesnuit. Zelf denk ik dat het van het krachtige gehoest komt.

Vr. groetjes Irma :)

Login of registreer om te reageren
21-06-2012 om 12:48 uur

Hi Irma,
In het begin (2002) heb ik ook Seritide en Simbicort gehad maar heb dit niet lang gebruikt. Ben toen overgegaan naar Speriva, Forster en Onbrez en dat scheelt een heleboel. Ook ik had vreselijke krampen in mijn benen en kon er 's nachts niet van slapen. Nu kan ik gelukkig zingend verder en heb geen krampen en anders bijwerkingen meer. Misschien moet je eens aan de longarts vragen of die codeine wel zo goed is. Ik krijg het in ieder geval niet!. Water drinken helpt wel en je hoeft maar kleine slokjes te nemen of even gorgelen, dat helpt ook en vooral als het warm weer is. Hoop dat het je helpt.
Wens je veel sterkte toe.

Login of registreer om te reageren
21-06-2012 om 19:08 uur

Hallo, ik ben sinds een aantal weken weer begonnen met de seretide. Ik word 's nachts ook steeds wakker met kramp in mijn kuiten en voeten. Ook word ik ontzettend hees van dit medicijn. Mijn longen reageren er alleen wel erg goed op. Dus dat is lastig! Ik moet 4 juli naar de longarts, dus zal dan eens even informeren. Groetjes Nelly

Login of registreer om te reageren
22-06-2012 om 13:05 uur

Goedemiddag!
Ja ik heb dat al gedaan met slokjes water, helaas hielp dat niet, ik neem af en toe een codeine pilletje.
De krampen nemen wel wat af nu gelukkig dus ik ben weer aan t opbouwen voor de avond ook pufjes te nemen.

Houdt alleen bijna elke dag wel bloedneus beetje, maar komt denk ik van t krachtige gehoest :-\
Ook pijn tussen schouderbladen en spiertjes die ik stukhoest. Maar goed, af en toe dan maar codeine, ik doe t al niet te vaak, wil er niet afhankelijk van worden.
Eet soms ook gewoon een heet keelsnoepje, tis een beetje rommelen ermee.
Lopen doe ik ook rustig en probeer als ik ga shoppen ofzo, dichtbij te parkeren.
Anders met lange stukken lopen wordt ik kortademig en hoppa ga ik weer hoestbuien krijgen op straat, dat is niet fijn.

Binnenkort op vakantie naar t warme weer dan heb ik minder last van hoest.

Groetjes weer!
Irma

Login of registreer om te reageren