Mijn hobbys ...

21-04-2012 om 23:59 uur

Was de eerste topic waar ik op terecht kwam … zal komen omdat ik zelf dagelijks zo veel plezier en afleiding bleef aan mijn hobby’s .

Maar mijn belangrijkste hobby’s bevinden zich alle maal in een ruimte en hangt ook alle maal wel een beetje aan elkaar en door elkaar. Want als het er op aan komt is het ook allemaal weer een stukje  techniek .  

Ik houd me heel veel bezig met muziek .. Luisteren maar ook maken .
Voor namelijk op een Keyboard of beter een workstation en wat op een semi akoestische of elektrische gitaar . En af en toe krijg ik wat muziekklanken uit een klein accordeonnetje . Ik verzamel wat muziek op papier en bezit nu zo een 2500 muziek stukken . Op CD , vinyl en MP3  . Luister der natuurlijk ook heel erg graag na en heb daar voor mijn eigen installatie staan .

Ik heb der ook veel plezier in om oude meuk draaiende te houden en heb al een zeldzame audio apparaat staan . Voor wie het interesseert een Sony EL 5 compleet met 29 banden .  
Bezit veder nog een erg goede cassette dek die ik zelf op geknapt heb een wat betere CD speler ( van de kringloop) uitbraad een DVD speler en heb een 3 tal platen spelers  op geknapt  en ben met een 4de bezig . Een mocht zelfs in de kamer staan  . Uitbraad een versterker en een meng paneel om instrumenten samen te laten spelen of met muziek mee te spelen .  

Digitaliseer nog wel en audio bestanden voor mensen dus alles  kan worden aan gesloten op een van de PCs  wat ook tevens weer een hobby is geworden . Heb een nieuwe PC kreeg met geluk me nog niet zo oude kapotte weer aan de praat en nog een oudere maar nog wel vlotte PC wie ik stuk kreeg en weer opgeknapt  heb  en sinds kort een Laptop . En ja kreeg .. en weer draaiende gemaakt met mijn voorraad gebruikte onder delen . Ongewild de handige Henkie geworden in de kennissen vrienden en familie kring  voor de PC problemen . Zo lang de PC uit een 100% rook vrije ruimte komt ..breng maar langs . En alle oude PC belanden ook hier

En dan is er mijn intense voor elektronica . Uit de tijd dat ik nog gewoon kon en mocht solderen  heb ik nog wat apertuur om eenvoudige reparties uit te voeren . ALS ik nu soldeer dan met een masker op . En ontvang en zend techniek interesseert mijn  erg . Maar door dat solderen niet meer zo gemakkelijk gaat als vroeger is de uitoefening daar van wat minder geworden .

En dan de laatste zomer hobby ..VISSEN !! samen met mijn vismaat trek ik er vaak op uit .
De kwaliteit van het vissen is ons belangrijker als de kwantiteit . Mijn vismaat kan zich niet alleen bij het water redden door reuma en ik moet wel eens nadenken eer ik achter het stuur stap dus we vullen elkaar mooi aan .  

Na ja ziek zijn is niet leuk en afgekeurd zijn daar zal ik ook nooit aan wennen .
Maar het heeft een voor deel .. ALS de conditie het toe laat stort ik mij op mijn hobby’s

Login of registreer om te reageren
22-04-2012 om 00:15 uur
Reactie op Sietse

Na ja ziek zijn is niet leuk en afgekeurd zijn daar zal ik ook nooit aan wennen .
Maar het heeft een voor deel .. ALS de conditie het toe laat stort ik mij op mijn hobby’s

Sietse, wat vind ik dit een gewèldig positieve instelling!

Login of registreer om te reageren
22-04-2012 om 11:22 uur

Super zeg, dat je nu je tijd weet inte delen met je hobby's.

Login of registreer om te reageren
22-04-2012 om 11:51 uur

Wat een leuke hobby. Dat geeft wel afleiding deze hobby. Afgekeurd zijn is absoluut niet prettig weet ik uit ervaring. Maar met hobby's is de tijd zo weer gevuld.

Zo'n handig persoon die pc kan maken is mooi mee genomen. Zulke mensen zijn goud waard. Wat fijn dat je met een masker op soms kan solderen.

Login of registreer om te reageren
22-04-2012 om 13:10 uur

Mocht er nog lotgenoten zijn hier die noten kunne lezen . En op zoek zijn naar dat ene nummer .
Ik  ben gek met mijn muziekstukken en het meeste lol onder vind ik er aan als ik het met iemand kan delen  . Dus vraag het … kan zo kijken of ik het heb . koste paar week tijd maar heb alles in Exel verwerkt .. en kan nu zo kijken of ik het heb .

Login of registreer om te reageren