Jongeren met astma #5

13-04-2006 om 12:58 uur Gesloten

Hoi,

Dit is weer het nieuwe topic voor jullie!

Vorige topics:
Jongeren met astma #1
Jongeren met astma #2
Jongeren met astma #3
Jongeren met astma #4

De laatste reactie van hopje van het vorige topic:

Hoi Allemaal

Wat een berichtjes allemaal zeg! leuk hoor, maar was wel ff bezig met lezen  .
Met mij gaat het wel goed gisteren nog wel benauwd geweest maar trok snel weg na de inname van ventolin.

@ annemarie: Gecondoleerd, wat erg zeg. Dat zet je leven wel even stil! Sterkte ermee.

@ vlinder: Kan me best voorstellen dat je nerveus bent voor de afspraak! Ik ben beniewd hoe het daar was!

@ bioloogje: balen dat je zo moe bent, ik hoop dat het je lukt om vroeg naar bed te gaan (meestal als ik dat in de planning heb lukt het nooit..)

@ Susan: ik hoop dat het voldoende was, en ze houden er vast wel rekening mee (deden ze bij mij wel op school heb ook verpleging gedaan) Hoe gaat het verder nu met je?

@ nina: bedankt dat je schema van je ventolin hierop wil zetten. Het geeft wel een duidelijk beeld.. tis wel veel ventolin zeg. Ik ben beniuwd wat de arts ervan zegt als je dit laat zien (of heeft ie het al gezien?) Hoe gaat het nu met je? en met je ouders?

@ Famke: Balen dat het nog steeds niet beter gaat. Sterkte en beterschap!

@ razy: Ik hoop dat het zo blijft gaan! gelukkig slaap je wel goed, dat scheelt wel veel!

Tot snel

Liefs Willemien

De reacties zijn gesloten.
13-04-2006 om 13:36 uur

Hoi,

Nou terug van de LA en ben nu helemaal kapot. Erg veel wind staat er, en als je benauwd bent is die wind echt niet grappig. Het ging wel goed bij de LA, maar me tmij nog niet zo. Bloed was goed, alleen waren nog niet alle uitslagen binnen, op de longfoto kon je heel goed zien dat ik benauwd was(vernauwde luchtwegen) en er zat veel slijm..gelukkig geen gekke dingen ofzo. De LA snapt niet zo goed waarom het opeens zo slecht gaat(ik zelf weet het ook niet) dus heb nu afbouwsysteem prednison. We beginnen bij 50mg en bouwen dat in 5weken af naar 5mg per dag, en dan moet ik weer terug komen bij hem. Als het dan nog niet beter gaat, dan gaan we verder onderzoeken waar het vandaan komt. Voorderest is mijn symbicort nu opgehoogd maar de maximale dossering, en heb weer slijmoplossers gekregen. Hij heeft trouwens niet eens naar mijn longen geluisterd, haha. Snap dat niet zo goed eigenlijk maarjaah, hij zal weten wat die doet. Moet ook als ik benauwd ben peakflow meten, en dan medicijnen nemen en uurtje later weer blazen wil die kijken wat het verschil is enzo..
Ben benieuwd of het gaat werken!!

Kusjes

13-04-2006 om 13:47 uur

Hoi allemaal,

@ Annemarie:  >:( het leven is ontzettend oneerlijk! Sterkte!

@ Bioloogje: Nou je afspraak is dus positief verlopen  :Y En fijn dat je altijd kan bellen  :Y

@ Hopje: Mooi dat het goed gaat, en fijn dat je ventolin goed helpt  ^O^

@ Vlinder: Nou hopen dat het echt gaat helpen die prednison! Succes  ^O^

Nou ik ben vandaag weer lekker benauwdig en super moe, gister idem dito weer 3x ventolin 2x voor het sporten. maar ik heb weekend en ik hoef helemaal NIKS te doen. Alleen trainen vanavond, hopen dat dat n beetje gaat. Morgen bellen naar de huisarts...ben benieuwd. Om half 12 kan ik bellen. Spannend  :Y Pffff ik heb het helemaal gehad, ik ga zomaar eens op de bank tv liggen kijken denk ik.

Nou tot snel allemaal,

Liefs, nina

13-04-2006 om 15:42 uur

Hoi hoi allemaal,

met mij gaat het wel rustig aan, ik heb vanmorge 10 min gefietst ging best goed.
daarna ben ik eigenlijk steeds aan de wandel geweest ging mee na ikea,en toen naar de winkel/
Nu ben ik wel echt moe er van, maar rustig ff nu zitten.
Verder heb ik steeds last van me rug, hoe dat komt weet ik niet, het is wel net op het bot bij me longen.En volgens mij heb ik ook blaasontsteking:S

@ nina,vreselijk dat dat gebeurd, dat hoor je vaak ze komen en meteen gebeurt het. Is echt gek>!!! ik geloof hgoed dat je met hem te doen hebt zo voel ik dat ook altijd.

@ Susan, ik weet nog niets wat nu hoe verder, maar ik heb nu woensdag een gesprek en dan komt er van alles uit
rollen denk ik.En hoe is het bij jou????

@ Annemarie, Gecondoleerd!En veel sterkte toegewenst.

@ Bioloogje, lekker optijd naar bedje gaan,ik geloof best dat je zenuwen had, dat heb ik ook altijd
bij testen of wat dan ook.heel veel succes! en lekker ruste:P

@ Hopje, goed dat je benauwd was en vlug weer wegtrok na iname van ventolin.

@ Vlinder, succes en heel veel sterkte en dat maar snel over gaat!!!en dat het gaat werken!!

@ nina, doe lekker rustig aan, en vervelend daat je nog veel medischijnen moet innemen, voor het sporte
en succes met ha.

Groetjes xxxjes Samantha

13-04-2006 om 15:48 uur

hey hey allemaal!

vanmorgen bij de dietist geweest en weeg 45.4 kg! lekker aangekomen dus! hahaha nooit geweten dara nog ooit blij mee te zijn!!!!!
verder ben ik nog heel moe en veel benauwd.. maar ja das voortaan standaart! moet morgen naar de HA en ik ben benieuwd heb zelf t iedee dat het slijm veel vaster zit krijg t niet opgehoest!
hoe is het verders met iedereen???

@ vlinder: hoop dat de prednison gaat werken en je snel op knapt!

@ annemarie: gecondoleert en heel veel succes de komende tijd!!! die zul je nodig hebben.. t is heel moeilijk om vrienden die nog veel te jong zijn te verliezen aan een auto ongeluk het mooest niet mogen!
bij mij zijn 4 van mijn vrienden 2 jaar terug verongelukt met de auto, dat doet me nu nog pijn.
heel veel sterkte!

@ bioloogje: fijn dat hij zo positief was en je ook eceht beterwil krijgen! hopen dat dit snel gaat lukken!

@ willemien: op zich houden ze er wel rekenig mee, maar dat hangt af van de leraar! mijn lbbér en BPV begeleider zijn echt super! fijn dat je venotolin hielp midnder dat je benauwd was!

@ nina: dat afspreken met ons wordt echt niks :P
heel veel beterschap meis en succes morgen denk aan je!

@ samantha: 10 min wou dat haal ik echt niet zeg! kei goed!
ben benieuwd naar morgen! laat je het even weten!

liefs susan

13-04-2006 om 19:24 uur

Hey,

superdrukke dag gehad en straks stuiter ik nog ff door, want ik moet om 20:15 bij die pilates les zijn. moest vandaag eerst in mijn uppie kokmeeuwen observeren niet alle gedaan want ik redde het niet met de tijd; maar 13meeuwen elk 10 minuten in totaal van 2.5 uur vind ik al best knap. Mijn practicumpartner is vandaag ziek, ze heeft migraine en ook best erg vandaag dus die moest thuis blijven. Alle begrip voor natuurlijk, maar het werd er niet rustiger op. Na het observeren begon de hectiek pas echt, moest dingen verzamelen zoals netten om die meeuwen te vangen; ze moesten namelijk naar een ander verblijf. Ben echt net thuis en al die tijd met die meeuwen bezig geweest. Alles moet zo snel mogelijk zodat ze niet te lang gestressed hoeven te zijn. Moet morgen ook weer naar school voor die kokmeeuwen, en zaochtend ook even. voor mij geen weekend dus  :P . Maandag ga ik ook weer observeren, anders hebben we te weinig data. Oh ja en zaterdagmiddag moet ik nog werken en zondag naar mijn ouders. Dus eigenlijk is alleen de zondag vrij!
Gisteren ging het niet perfect bij het inslapen; had nog 1x ventolin en een paracetamol nodig. Maar toen wel de hele nacht doorgeslapen! qua astmaklachten ging het vandaag heel goed, niet 1x benauwd geweest  :) . Wel nog steeds veel slijm. Hoe zit dat trouwens met die slijmoplossers, zorgen ze er alleen voor dat je slijm dunner wordt en dat je het ook goed kan ophoesten? want mijn slijm is inmiddels al wel veel beter op te hoesten, maar nog steeds dik, vooral 's ochtends. als je fles leeg is moet het dan ook een tijdje zonder die slijmoplossers kunnen? (heb trouwens HCL broomhexine van de Etos)

@ Susan; wauw geweldig dat je bent aangekomen, jammer dat je nog steeds moe en benauwd bent. veel succes bij de HA morgen!
@ samantha, vervelend zo'n blaasontsteking en nog steeds die vermoeidheid. Die rugpijn, misschien komt het omdat je zoveel hebt gehoest de laatste tijd? Ik hoest me soms ook wel spierpijn tussen mijn ribben en bij mijn schouders aan, heel handig.
@ nina, vervelend dat je nog steeds zo benauwd bent. Oh je hebt een belafspraak; veel succes morgen!
@ vlinder, fijn dat je longarts zo geschikt was. Hopelijk helpen die symbicort en prednison snel. En je slijmoplosser ook natuurlijk!
@ willemien, fijn dat het nog steeds goed gaat. jammer dat je toch 1x ventolin moest nemen.

Fijn weekend iedereen!

liefs bioloogje

p.s. verheug me ondanks de drukte wel op het weekend hoor, vind het onderzoek met die kokmeeuwen geweldig dus dan is het echt niet erg dat ik het er druk mee heb.

14-04-2006 om 19:32 uur

Hoi allemaal,

@ Samantha: Balen zeg een blaasontsteking  :-\ maar hoe gaat het nou?

@ susan: Super goed, lekker aangekomen  *O* Wat zei de HA?

@ Bioloogje, meeuwen observeren, leuk zeg  *O* Nou fijn dat het qua astma klachten goed ging  ^O^

Ik heb weer een beetje last van oorpijn, maar wel heeerlijk geslapen. Daarna kei hard gewerkt bij de AH, paadrukte. Heel erg veel mensen met hele dure boodschappen  :P Nou nu is mijn lieve vriendje er dus ik ga stoppen  O+

Liefs, Nina

15-04-2006 om 08:53 uur

Hoi allemaal,

Met mij gaat het op het moment wel redelijk. Afgelopen week eindelijk eens volgens plan 3 keer wezen sporten. De 2e keer ging het alleen mis, na 23 minuten cardio kreeg ik een gigantische aanval. Moest ik eerst nog mijn tas gaan halen (lag wel in de zaal maar niet naast mijn apparaat). Uiteindelijk pufje genomen en gaan zitten, na kwartier nog maar weer een pufje genomen en toen trok het eindelijk weer wat weg. Gisteren toch maar weer gaan sporten en ik hield 30 minuten cardio vol! Helemaal trots op mezelf, nu proberen vast te houden en uit te bouwen.Hopelijk is die conditie over 6 weken dan gestegen van 67% naar 76% (of nog meer, liefst natuurlijk 100%). Hopelijk gaat de longfunctie dan ook weer omhoog.

Liefs
Hilde

15-04-2006 om 19:29 uur

Hoi allemaal

Wat een heerlijk weer vandaag! Ik heb er echt van genoten  :Y Verder gaat het met mij wel redelijk alleen vanmiddag kreeg ik het benauwd bij mijn schoonzus. Ik ging kijken bij hun huis die ze aan het verbouwen zijn, ze zeiden dat er niet veel stof meer was maar helaas  :N het was er nog wel  O-) maar goed..

@ Samantha: Wat balen van die blaasonsteking dat is echt vervelend.. sterkte ermee

@ bioloogje: Wat leuk meeuwen observeren. Waar kijk je dan precies naar? Doe je dat vaak? Fijn dat het met je astma klachten goed gaat

@ nina: Ik las in en nu.. dat je naar een andere longarts mag! Super joh ik hoop dat het helpt!

@ hilde: Balen van die aanval tijdens cardio. Ik hoop voor je dat je conditie en je longfunctie gaan stijgen! Succes met alles!

@ susan: Goed nieuws dat je bent aangekomen! Hoe is het met je paashaas  :P

@ vlinder: Hoe gaat het met jou??

Voor iedereen fijne paasdagen!

Liefs Willemien

15-04-2006 om 21:06 uur

Hoi Hoi..

Ik ga even niet reageren op iedereen omdat ik momenteel niet lekker ben.. Ben vrij benauwd..

Heb nu aankomende weken twee tentamenweken dus heel veel stress en dat werkt op je astma..
Verder is het sinds maandag uit met mijn vriend.. nou kan ik daar melodramisch over gaan doen maar ik heb het zelf uitgemaakt.. ik kreeg gevoelens voor een andere jongen en vond het niet eerlijk meer..
Daarbij komt wel dat ik echt nooit meer een relatie uit maak.. verschrikkelijk..

Nou ik ga weer studeren!!

Liefs Laura

En vergeet neit: Na regen komt zonneschijn ;) Is ook zo met astma!

15-04-2006 om 22:29 uur

Hey,

hmm denk dat mijn hooikoorts nu echt is verergerd. Heb sinds ik vannochtend telkens pijn in mijn keel, op 2 punten net onder mijn kaken; wat zit daar dat zo'n pijn kan doen? echt van die bultjes; ze jeuken niet, maar er mag echt niemand op drukken van mij, want dat doet best au. Heb nu ook nog hoofdpijn sinds ik terug van mijn werk ben gefietst. Heb wel vaker last van hoofdpijn gehad maar niet die rare pijn in mijn keel, wel dat die dingen soms jeuken en opgezet zijn, maar geen pijn. Toch maar even vrijdag de allergoloog bellen denk ik. De astma is gelukkig niet erger geworden, dat is tenminste iets. Alleen helpt geen pijnstiller tegen de hoofdpijn; heb dat al tijden geleden geprobeerd; zelfs ibuprofen 400 hielp niet  :?
@ Laura, wat erg dat het uit is met je vriendje; ja het kan ook erg zijn als je het zelf hebt uitgemaakt. Veel succes met de tentamens en sterkte! vervelend dat je nu benauwd bent, de stress van het uitmaken hielp vast ook niet  ;(
@ willemien, balen dat je het benauwd kreeg bij je schoonzus. Oh dat observeren; ja doe ik best vaak op alle werkdagen en dan het liefst zoveel mogelijk. Helaas is die practicumpartner van mij niet zo gepassioneerd van het werk als ik, dus zal ik ook de observaties op paasmaandag alleen doen net als die BMRmetingen dit weekend. Beetje jammer, maar goed dat is altijd het nadeel als je samenwerkt, dat het niet altijd vlekkeloos verloopt. Voordeel is dat je dan gezelschap hebt, en ze is heel gezellig hoor, alleen ze heeft een heel andere houding.
@ Hilde, goed van je dat je bent gaan sporten nadat het mis ging, wat een lef1  ^O^
Misschien heb je mijn berichtje al bij de topic sporten gelezen, de pilates beviel goed alleen de prijs niet. Misschien dat ik het ergens anders nog een kans geef. Voorlopig geen buitensporten voor mij, vanwege de hooikoorts. Terwijl ik toch best zin in skaten heb met dit weer.
@ nina, vervelend dat je weer oorpijn hebt, hoe gaat het verder met je?

Ik ga maar eens slapen, ben al de hele dag moe door die stomme hooikoorts, sorry van die allergie wordt ik nou eenmaal strontchagerijnig. Kan slecht tegen de hele dag pijn hebben, ben liever nog een beetje benauwd, want dat kan ik tenminste wegpuffen.

Fijne paasdagen!

liefs bioloogje