Mag ik nog codeïne tabletten slikken?

13-02-2012 om 23:04 uur

Ik heb BE. Mijn HA heeft gezegd dat ik geen codeïne tabletten meer mag slikken. Mag het ook niet als ik geen infectie heb en bijvoorbeeld naar een feestje ga? Hoe kan ik anders het best een prikkelhoest kwijtraken? Ik heb nog nooit zoveel verschillende anti hoest snoepjes uitgeprobeerd als het afgelopen jaar: drop, vicks snoepjes, groentjes, enz. Zelfs 's nachts meen ik dat ik niet zonder kan....

Login of registreer om te reageren
15-02-2012 om 04:02 uur

een pufje ventolin helpt bij mij goed om de prikkelhoest te dempen.  denk eraan dat al die snoepjes-zeker 's nachts-  de pest zijn voor je gebit.

Login of registreer om te reageren
17-02-2012 om 12:51 uur

Bedankt Roodhaar, ik neem dan maar zo'n puf of 2 bij het slapen gaan maar het helpt niet altijd; ik neem suikervrije hoest pastilles maar je weet nooit wat andere zoetstoffen doen aan je tanden; ik ga toch volgende week naar de tandarts, ik zal het eens vragen. Weet je, ik wil dat het geen gewoonte wordt, neem al een glaasje water mee naar bed, dat helpt ook soms.
Een groter probleem is dat als ik ergens heen moet/wil, een feestje ofzo, ik me zo druk maak en dan voortdurend hoest; indien ik dan geen ontsteking heb, zou ik wel graag zo'n codeïne tabletje willen nemen! Ik wil dan gewoon eens even geen last van BE hebben!!!!  >:(
Ik weet het, ik kan het nog niet integreren in mijn dagelijks leven.....

Login of registreer om te reageren
25-02-2012 om 22:07 uur

Hallo!
Naar de tandarts kon ik niet gaan, hij had zelf last van een zware bronchitus...nee, ik mag nu niet lachen  :X
Ik neem nog steeds hoest pastilles, ook overdag, maar zo weinig mogelijk.
Ik was wèl bij de HA en die zei dat ik om de prikkelhoest te doen stoppen toch incidenteel een 5 ml hoestdrank met codeïne in mocht gebruiken. Ook deelde hij mee dat de artsen het hier niet over eens waren, echter hij meende dat het beter was de hoestprikkel niet te laten voortduren omdat de luchtwegen anders geprikkeld bleven. Ik heb het tot nu toe 1x gebruikt om naar een feest te gaan en daar was ik dan wel erg blij om dat ik daar naar toe kon gaan! Je wil ook nog wat leuke dingen kunnen doen toch, zonder de halve avond op het toilet te staan hoesten!!
Jullie evt. reacties zijn welkom! Doei! :)

Login of registreer om te reageren