Iemand ervaring met alpha1 en papegaaien??

25-12-2011 om 23:55 uur

Sinds 2009 heb ik de erfelijke longziekte alpha1 type PiZZ waardoor ik ook astma cardiale en inspannings astma heb.Heb daar eigenlijk nooit over zitten te piekeren daar ik weet waar ik voor sta doordat ik al meerdere familieleden aan deze ziekte heb zien aftakelen.
Sinds augustus ben ik zo erg beginnen te piekeren doordat de longarts mij had gezegd dat ik het beste mijn papegaaien waar ik een hechte band mee heb kon weg doen dat ik zelfs aan zelfmoord dacht.Hiervoor ben ik nu al enkele weken in therapie waardoor ik mij al iets beter voel.
Er staat dag en nacht een ionisator;luchtbevochtiger en een luchtreiniger aan,ook worden de papegaaien dagelijks besproeid met een speciaal product dat hun veerstof meteen oplost.
In februari moet ik weer op controle voor een uitgebreide longtest,als de longarts dan weer zegt om afstand te nemen van de papegaaien weet ik niet wat ik moet doen.Deze papegaaien zijn al 20 en
18 j mijn huisgenoten.
Heeft iemand ervaring met longziekten en vogels??

Login of registreer om te reageren
21-02-2012 om 12:15 uur

ik heb ook een grijseroodstaart .maar mijn longarts zei dat het geen kwaad kon  maar ik heb copd  zijn toch je kindjes is ook heel moeilijk om je huisdier weg tedoen sterkte groetjes corry

Login of registreer om te reageren
22-02-2012 om 19:46 uur

Weet je longarts dat je je zo'n zorgen maakt om het weg doen van je papegaaien? Heb je wel eens met een longverpleegkundige gesproken hierover? Wellicht heeft die nog tips hoe je ze kan houden op een zo goed mogelijke manier?

Login of registreer om te reageren
22-02-2012 om 23:29 uur

Ik weet wel dat mijn schoonvader vroeger enorm hoge koorts kreeg en de artsen niet wisten wat het was.
Van alles geprobeerd en gekregen maar NIETS hielp.....de koorts bleef en ging niet naar beneden.
Opgenomen in ziekenhuis...bloedafname en bleek dat hij een papegaaieziekte had door een vogeltje een boertje of zo. Goede antibiotica en boertje weg en hij werd weer beter...dussss.....een papegaai of vogel kan wel degelijk invloed op je longen hebben.

Marga

Login of registreer om te reageren
22-05-2012 om 22:23 uur

Goedenavond :)
Ik reageer hier even een berichtje op omdat ik ook een papegaai heb nl. een Edelpapegaai.
Heb zelf copd en longemfyseem, maar geen allergieen (getest).
De edelpapegaai is een zeer geschikte soort voor mensen met een allergie, daar een Edel geen stof afgeeft.
Maar goed, dat neemt niet weg dat het zeer vervelend is als je al jaren een grijsje hebt, of een ander ras dat je dat  natuurlijk niet gemakkelijk weg doet. Het zijn immers net je kinderen, bij mij ook!
Net als hiervoor beschreven kan je de vogel besproeien dat scheelt enorm.

Vriendelijke groetjes Irma

Login of registreer om te reageren