Mijn enige echte hobby

20-11-2011 om 20:23 uur

Tja.... mijn hobby.....

Mijn muziek smaak is vrij breed. 15 jaar band leven, 12,5 jaar actief drummer in cabaret orkest en tegelijkertijd audio engineering en nu alleen actief achter de knoppen.

In het 12 jaar cabaret periode ben ik wederom terug gegaan naar de muziekschool bij mijn voormalige drumleraar waar ik mijn theorie weer helemaal opgevijzeld heb en ben toen weer alle drumpartijen weer gaan schrijven.

mijn opdracht als eindproject was het arrangeren van alle drum partijen van "Carmen on ice" welke vervolgens 8 voorstellingen achter elkaar werden gespeeld. hierbij werd toen gebruikt gemaakt van akoestische en elektronische slagwerk instrumenten. de partijen waren geschreven voor 2 drummers en heb dus een collega drummer destijds moeten inhuren. tijdens de 1e repetitie stond het al als een huis en behoefde hier en daar nog maar kleine toevoegingen. De voorbereiding van de arrangementen duurde jaar en het project zelf duurde 3 maanden inclusief de repetities, en is met succes afgesloten.

In die tijd het al voorkeuren zoals

jazz
blues
rock
rock en roll
hard core
ballads

etc etc etc..... het maakt eigenlijk niet uit.... als de muziek mij pakt en/of raakt..... dan vindt ik het goed. Check mijn Hyves maar eens.

in de periode van "carmen on ice" ben ik meer inzicht verkregen in drums en muziek in zijn algemeen. hierdoor ben ik gaan begrijpen dat muziek niet zomaar muziek is.... nee nee nee..... muziek is een taal welke wereldwijd wordt verstaan en begrepen. et bengt mensen samen en tot verbroedering van culturen.

Muziek was mijn eerste keuze en zal ook mijn laatste keuze zijn. Niets of niemand kan dat veranderen. Het is dan daarom ook mijn grootste passie. ik mis het actief drummen dan ook erg veel. Soms met een traan.... maar het is niet anders. Ik oefende vroeger gemiddeld 6 uur per dag. Dit was dus top sport. Ik stond er s'morgens mee op en ging er weer mee naar bed  Yes Smiley Zo nu en dan heb ik de stokken wel nog eens in handen.. maar heb gewoon niet meer de conditie en de kracht om een concert uit te spelen.

Zit nu gewoon lekker achter de knoppen. Op zich een makkie zolang men weet wat en hoe men de mix moet aanpakken.

Afgelopen donderdag een hele mooie mix gedaan. deze bestond uit, bas gitaar (active), 2 Semi akoestisch gitaar, 1 viool, 1 cajon box (drums), en 2 zang. deze mensen kwamen vanuit Australië en hadden een 7 manden tour erop zitten waarvan afgelopen donderdag de laatste was. een leuke bijkomstigheid was..... het bleek dat de lead zangeres ook nog diezelfde avond jarig was..... en dus heeft de organisatie stiekum een feestje gebouwd  :Y :Y :Y "lang zal die leven bij sterretjes" was echt een mooi moment.... heb toen ff het podium licht gedimd..... en ... wat een sfeer  :Y :Y :Y. Als dank je wel ook nog een cd gekregen  :Y :Y :Y

Heb al menig festival op mijn naam staan. Ik hoop dat ik het nog heel lang mag blijven doen. Want het wordt fysiek elk jaar toch wel zwaarder. Hier gaat het met name de opbouw en plaatsen van alle microfoons e.d.

het meest spannendste is de soundcheck want daar moet het gebeuren. Tijdens die soundcheck moet het geluid tot stand komen en moeten alle instrumenten mooi in beeld komen. 9 van de 10 keer lukt het zonder moeite.... maar soms lukt het ook niet.... en dan is het echt bale. maar ok..... dit hoort erbij.

heb nog meerdere hobby's..... txt en uitleg komt nog wel....

Mtvrgrt kees01

Login of registreer om te reageren
21-11-2011 om 10:58 uur

Mooie hobby Kees!
En je verteld ook nog eens met passie over!!!  :)

Login of registreer om te reageren
22-11-2011 om 21:50 uur

Hallo Kees01, :W
Ik was benieuwd naar je muziek keuzes dus ik klik op hyves kees01  aan maar geen kees te vinden. :@
Hahahahahah
Was er in zoverre benieuwd na omdat onze zoon drumt in een metal band uit Eindhoven Heretic,die zitten nu in Finland voor een optreden of 3.
Zodoende.

Groeten Oma Wilma :W

Login of registreer om te reageren
23-11-2011 om 08:20 uur

Hoi Oma Wilma,

Yeo.... de hyves site deed het gister blijkelijk niet. Heb deze vanmorgen gecheckt en de site doet het gewoon weer. Of zou ik gouden vingertjes hebben  :)  Er staat niet zoveel informatie op omdat ik het niet heb bijgehouden. Onlangs is de achtergrond foto verdwenen  >:( waarom weet ik zelf niet. Heb inmiddels wel weer de foto er terug op gezet maar krijg hem niet op het juiste formaat. Weer en heel gedoe om het uit te zoeken. Maar.... komt goed.

Te gek dat je zoon drumt. Heb ze ff gecheckt op myspace. Spelen goed en klinkt goed. Wie weet... zie ik ze wel een keer achter de microfoon  :Y :Y :Y hahahaha.... ik durf  :Y :Y :Y

Tja.... en tourtje in Finland... das niet verkeerd. Zoals ik al eerder schreef.... muziek creëert verbroedering. Hopelijk hebben ze een fijne tour.

Min muziek stijlen had ik al eerder in dit topic vermeld. Alles wat in mijn oren klinkt, en mij pakt.... vindt ik goed.

Mtvrgrt kees01 :W

Login of registreer om te reageren
23-11-2011 om 20:40 uur

Ha die Kees01,
Heb je ook al op hyves gestemd voor de beste gitarist aller tijden???????? :s)
Natuurlijk is dat Jimmy Hendrix :Y toch

Login of registreer om te reageren
24-11-2011 om 12:26 uur

Hoi Oma Wilma,

Tja.... uuuhhmmm.... daar ben ik net niet zo mee eens. Ik bedoel.... voor zijn tijd was hij de beste gitarist en ook ver voor.... in zijn tijd. Hij was idd de pionier op gitaar gebied destijds. Echter menig jaren verder zij er toch ook andere gitaristen in the picture gekomen zoals Jan Akkerman. Wellicht Nederlands beste gitarist.

Mijn favoriet gitarist is en blijft toch "Vinnie Moore". Zijn spel is zo ongelooflijk strak en staat als een huis. zijn samen spel met de mede muzikanten zijn noot voor noot uitgezocht en vastgelegd waar improvisatie niet de boven toon speelt maar juist het samen spel met zijn mede muzikanten het geheim van zijn drive is.

Check de onderstaande link maar eens.... en luister maar eens aandachtig naar zijn noten spel welke zijn verweven met klassieke tinten.

[youtube]P3GGZodHW1M&feature=list_related&playnext=1&list=AVGxdCwVVULXe5FbqCJcKGBCR3frh97POr[/youtube]

[youtube]ohoDaWAkmM0&feature=autoplay&list=AVGxdCwVVULXe5FbqCJcKGBCR3frh97POr&lf=list_related&playnext=2[/youtube]

[youtube]47Hb-kWWg08&feature=autoplay&list=AVGxdCwVVULXe5FbqCJcKGBCR3frh97POr&lf=list_related&playnext=3[/youtube]

ect etc etc .....

Het beste voorbeeld van samenspel van gitaar en drums.....

[youtube]It2sQ035r9s&feature=autoplay&list=AVGxdCwVVULXe5FbqCJcKGBCR3frh97POr&lf=list_related&playnext=4[/youtube]

In bovenstaand nummer is ook ruimte voor rustige passages in samenspel met toetsenisten bassist en drums en gitaar effecten.

En dan nog een maar dan live  :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

[youtube]vCb_0I06xsc&feature=BFa&list=AVGxdCwVVULXe5FbqCJcKGBCR3frh97POr&lf=list_related[/youtube]

Zijn gitaar spel werkt heel nauw samen met het slagwerk. En toch..... heeft ieder instrument in zijn nummers een eigen plaats en functie waarbij ze elkaar niet in de weg lopen en dus elkander genoeg ruimte over laten voor ieder hun eigen spel.

Mijn inziens is de kracht van Vinnie Moore, in het spelen van toonladders. Ik vindt zijn spel een technisch hoogstaaltje. Jimmie Hendriks zal met zekerheid zijn sporen bij Vinnie Moore achter hebben gelaten. Rchter Vinnie Moore heeft zijn eigen spel ontwikkeld waarbij hij velen met zekerheid achter zich zal laten en mijn inziens zelfs Jimmie Hendrik voorbij gegaan is.

Soms zijn er momenten dat hij klassiek en rock in zijn spel met elkaar verweeft..... OEFFFFFF!!!!!
De tempo's zijn zo strak dat men er de metronoom parallel mee kan laten lopen.... OEF !!!!!

Veel luister plezier.....

Mocht je voor de verandering iets anders willen.... dan adviseer ik je om de film "crossroads" te bekijken. Deze film gaat over een jonge gitarist welke nog op het conservatorium zit maar zich liever wilt bezighouden met de blues muziek. En derhalve gaat hij op zoek naar de blues en sluit een pact met de duivel. Wat en dan gebeurt..... tja...... hij wint de pact..... door een gitaar duel aan te gaan met een gitaar virtuoos

Mtvrgrt kees

Login of registreer om te reageren