ineens benauwd na gebruik van medicijn

10-11-2011 om 17:53 uur

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje. Ik gebruik nu een aantal maanden twee soorten medicijnen voor mijn copd maar heb het gevoel dat ik nu ineens van 1 medicijn benauwd wordt na inname.
Ik heb er vanmorgen eens op gelet. Voordat ik ze nam was er niks aan de hand, en ik had ze genomen en prompt werd ik kortademig. Die kortademigheid treed dan met name op na inspanning.
Herkent iemand dit?
Het gaat om het medicijn seretide.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes
Angelique

Login of registreer om te reageren
10-11-2011 om 18:05 uur

Hoi,

Wanneer je het gevoel hebt dat je echt benauwd wordt na inhalatie, moet je dit echt z.s.m. met je arts bespreken! Het wordt bij de meeste inhalatiemedicatie als zeldzame bijwerking genoemd, maar het kan gevaarlijk zijn om er dan mee door te gaan. Overleggen dus!

Login of registreer om te reageren
10-11-2011 om 18:17 uur

hoi, hoi,

Echt direct na inname treed de benauwdheid niet op maar echt pas als ik mijn eigen inspan.
Normaal neem ik zowel de spiriva als de seretide tegelijkertijd in voordat ik ook maar wat doe.

Vanmorgen had ik eerst de spiriva genomen, ontbijt gemaakt, hond eten gegeven, en er was niks aan de hand. Vervolgens nam ik de seretide en toen ik dus daarna de vaatwasser uit ging ruimen was ik wat benauwd.
Terwijl ik het medicijn nu al bijna vier maanden gebruik.

Dit blijft dan de gehele dag en zo tegen de avond neemt het iets af. Dit merk ik als we de hond uit gaan laten. Vervolgens neem ik het dan weer in als ik naar bed ga, maar goed, dan slaap ik :)

groetjes
Angelique

Login of registreer om te reageren
10-11-2011 om 19:21 uur

Ik zou dit, gewoon voor de zekerheid, met je arts bespreken. Dit lijkt me namelijk niet de bedoeling van je medicijnen ;)

Login of registreer om te reageren
19-11-2011 om 23:14 uur

Ik wilde jullie toch nog even een reactie geven. Ik heb een vraag gesteld aan een longarts op internet en deze gaf aan dat het zeer onwaarschijnlijk was dat het door seretide kwam. Wel is het een mogeljkheid dat ik slappe luchtwegen heb ( zie topic elders) die geven klachten als brok in de keel en benauwd bij inspanning

Login of registreer om te reageren
05-03-2012 om 09:39 uur

ik gebruik atrovent  door middel van  vernevelaar

ook dat maakt me benauwd ,maar dat duurd maar ongeveer 5 min. O-)angelino 156

Login of registreer om te reageren
08-03-2012 om 09:30 uur

hallo.

ik ken dat benauwde gevoel van seretide, ik heb dat ook , helaas
bij bezoek aan LA zal ik he bespreken, en dat is vroeg.

groeten en sterkte ad      angelino156\

en als het kan beterschap

Login of registreer om te reageren
12-04-2012 om 21:43 uur

Hallo mensen,

Ruim een maand gebruik ik Seretide en  de eerste drie weken ging het prima, had het gevoel dat ik er baat bij heb. De laatste twee weken krijg ik de indruk dat het niet meer helpt.  Weer kortademig, vooral met wandelen, ik heb een hond. 's Avonds voel ik me beter, tijdens de laatste wandeling met de hond gaat het goed. Ik baal hier echt van. Ben nog niet zo lang onder behandeling. Ik heb COPD3 en heb lang gewacht om met mijn klachten naar de HA te gaan. Longtest was slecht, binnenkort moet ik weer een test doen. Als ik heel eerlijk ben, ik heb er spijt van dat ik met  mijn klacht, ik heb alleen last van kortademigheid, naar de dokter ben gegaan. Ik ben 71 jaar, en heb ongeveer 7 jaar last van kortademigheid, ben 5 jaar geleden gestopt met roken en dacht dat de klachten dan zouden verdwijnen. Niet dus. Om een lang verhaal kort te maken, toen ik niet wist wat ik had, voelde ik me gelukkiger. Ik had mijn goede en slechte dagen, nu ben ik somber en heb eigenlijk nergens meer plezier in.

Herkent iemand dit?

Vr. groet, Scarlett

Login of registreer om te reageren
18-07-2012 om 13:08 uur

in het woordenboek komt Optimisme voor Pessimisme!!!!
cheer-up,ik ben 70 heb ook COPD3 en ben getrouwd,mijn vrouw kan er toch niks aan doen dat ik ziek ben?
het was mijn eigen schuld,meer dan 50 jaar gerookt,nu sinds 5 jaar gestopt,maar het is te laat.
dus, hup met de geit laat je niet kisten!!
groeten van een lotgenoot.
( ik hoop dat er een glimlach om de mondhoeken verschijnt bij het lezen van dit schrijven )
groetjes uit België.

Login of registreer om te reageren
18-07-2012 om 13:37 uur

Ha Rudolphe,

Er verschijnt geen gl;imlach om mijn mondhoeken, maar een brede schaterlach! Optimitisch dat is het beste medicijn. Met mij gaat het inmiddels goed. De sombere buien zijn voorbij, ik geniet weer en ik luister heel goed naar mijn eigen lichaam.l Als dat slecht reageert op bepaalde medicijnen stop ik er mee. Meld dat wel bij de behandelend arts. Ik ken mijn lichaam als geen ander. Tel daarbij de nodige levenservaring op, genoeg redenen om mijn eigen koers uit te zetten.

Ga zo door en laat je niet kisten.

Hartelijke groet van Scarlett

Login of registreer om te reageren