Medicijnen mee op vakantie (vliegtuig)

24-04-2006 om 16:53 uur

Ik heb sinds vandaag ook medicijnen in aerosol vorm en nou vroeg ik me af: mag je die wel meenemen in het vliegtuig? Deodorant en haarlak enzo mag toch eigenlijk ook niet? In de apotheek dachten ze dat het geen probleem was, als je hem maar in je handbagage houdt maar ik weet het zo net nog niet. Iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
24-04-2006 om 22:13 uur

denk niet dat het uit moet maken, bij mij in de apotheek zeiden ze dat ook dusĀ  :Y

Login of registreer om te reageren
25-04-2006 om 00:55 uur

Toen ik een paar jaar geleden met het vliegtuig op vakantie ging, heb ik ook mijn medicijnen en andere belangrijke dingen in de handbagage gedaan, want dan weet je zeker dat het niet zoek raakt. Het is maar even afwachten of je koffer na landing netjes op de goeie lopende band verschijnt. Het is wel aan te raden om bij de apotheker een lijst te halen met daarop de (internationale) namen en doseringen van je medicijnen, zodat je zonodig bewijs kunt overhandigen dat je dat voor je gezondheid nodig hebt (en het geen doping ofzo betreft :P). Dit heet een medicijnenpaspoort en je kunt er ook, mocht dat nodig zijn, medicijnen mee bijbestellen in het buitenland. Er is overigens niet naar gevraagd in mijn geval, terwijl men toch mijn handbagage doorzocht heeft op het vliegveld.

Login of registreer om te reageren
25-04-2006 om 10:45 uur

Een medijnpaspoort heb ik, met daarop merknaam, stofnaam en dagdosering zodat ik eventueel met minder problemen nieuw kan halen en er ook minder problemen zijn aan de grens. Ik neem het meestal ook wel mee in de originele verpakking, met etiket van de apotheek erop.

Ik vroeg me alleen of of zo'n aerosol niet leegloopt in het vliegtuig door het drukverschil.

Login of registreer om te reageren
27-04-2006 om 16:39 uur

Ik ga 23 juni naar Griekenland en ben mij ook aan het voorbereiden wat betreft het meenemen van medicijnen. Eind mei moet ik voor controle naar de longarts en zal het ook met hem bespreken en vragen om advies.
Medicijnpaspoort ga ik ook zeker halen.
Op schiphol.nl staat ook dat medicijnen in de handbagage "moet". Dit juist om kwijtraking te voorkomen. Sowieso is het toch handiger om je medicijnen bij de hand te hebben.

Ik zit er ergens een beetje mee of ik niet voor de zekerheid prednison mee moet nemen, of evt. in lage dosering slikken voor de vakantie om de prikkel te voorkomen. Mijn moeder zegt van wel aangezien ik het vorige verblijf in een accommodatie (in Ned.) goed ziek werd.
Vanaf hier kun je niet zien hoe de accommodatie in Griekenland eruit ziet, of het schoon is van huisstofmijten. Het zou zonde zijn als ik door de vuile accommodatie niet kan genieten van de vakantie.
Dat is dus iets wat ik ga bespreken met de longarts.

Ga jij ook op vliegvakantie Daantje? Waar naartoe? ;)

Login of registreer om te reageren
30-04-2006 om 22:02 uur

Ik weet nog niet waar ik heen ga op vakantie, moet nog iets goedkoops zien te vindenĀ  :@ maar als het even kan gaan we wel vliegen :)

Login of registreer om te reageren
03-05-2006 om 21:00 uur

Hoi Famke,

Ik ben afgelopen zomer naar Griekenland geweest en ga deze zomer weer naar Griekenland. Toen ik net in Griekenland kwam moest ik even wennen aan de droge lucht. Daarna was het echt prima, mocht je iets nodig hebben in Griekenland en op zoek gaan naar een drogist, dan zal je merken dat de aphotheek en de drogist hetzelfde zijn. Ze zijn daar heel makkelijk, ik was op zoek naar hoestdrank als slijmoplosser en ik kon direct een kuurtje krijgen, hier toch maar even vanaf gezien maar alles is makkelijk te krijgen. Houd er wel rekening mee dat je direct daar moet betalen. Ik was uiteindelijk 12 euro kwijt voor een klein flesje hoestdrank.

Oja en z'on medischpaspoort is echt heel handig, als je ziek bent kun je niet alleen laten weten wat je normaal gebruikt maar ook kun je erin laten zetten voor welke medicatie je bijvoorbeeld allergisch bent. Heeft mij ooit heel goed geholpen.

Veel vakantieplezier

groetjes Clair

Login of registreer om te reageren